Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: Hala våta vita sträck

  1. #21
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Hala våta vita sträck

    Citat Ursprungligen postat av Ändy Visa inlägg
    Jo det är klart att jag blivit informerad om att de vita sträcken, brunnslock mm är glashala när det är vått och hade inte bakhjulet släppt pga att den vanliga asfalten också var hal så hade jag nog klarat hojen. Men visst det var klantigt att inte bara hålla i och köra på som man lär sig och jag får väl lägga det till erfarenhetsbanken.

    Det känns ändå som man skulle kunna joba lite med mtrl i alla fall i kurvor och dyligt.

    Lämnde in hojen förra veckan och verkstan sa att det är mkt nu. fin sommar => mer hojåka => fler olyckor :-(. Försäkringsbolagen har tokmkt att göra. Hoppas dock på att få tillbaks den nästa vecka. Han uppskattade skadorna till 35-40 000. Bara för en enkel omkullkörning :-/.
    Herre jösses! 35-40 kkr!? Inte klokt !
    Jag kan bara anta och hoppas du är helförsäkrad!?

  2. #22
    Jåke
    Gäst
    Herrejösses, det var inte gratis. Tyvärr är det väl så att man numera aldrig lagar saker utan bara byter ut till nytt, därav kostnaderna även om det bara är omkullläggningar i relativt moderat fart. Skulle du göra det själv och leta de delar som bara absolut behövs skulle du säkert komma undan med 1/3 av kostnaden...

    Sent from my Novo 10 Hero QuadCore using Tapatalk 4

  3. #23
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    tycker det är mer och mer skitlösningar som används överallt nu för tiden. allt ifrån livsfarliga asfalt som ingen såklart tar ansvar för heller, lösgrus som slängs ut ovanpå lagningar av hål etc, som sedan ligger där i veckor, ofta utan någon märkning så det brukar rulla ett antal i dyket, streck och övergångställen som är snorhala, stålvajer räcken som kliver en mitt itu vid närkontakt !
    wtf !!!! säger jag bara. Var har SMC nåt att säga till om över huvud taget i dessa frågor ?
    Eller kanske de har, vad vet jag...... kanske det skulle kunna vara ännu värre....
    tänker på de där farthindren som nåt geni tänkt ut, och som skulle skjutas upp som någon rygg/kant av något slag, ur vägbanan när fartkameran reggar för hög hastighet !!
    seriöst !
    ofta undras man över hur vårt samhälle ändå fungerar när vi har så många genier(sarkasm)... på beslutsposter och så många totalt korkade idioter vid "rodren" !
    sur morgon....... fan....... behöver mer kaffe....


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  4. #24
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    tillägg !
    så är det ju tur att man jämnt kör som en ängel, uppmärksam som en jaktfalk, tålamod som en sengångare, samt modig som en lejonhanne


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    tillägg !
    så är det ju tur att man jämnt kör som en ängel, uppmärksam som en jaktfalk, tålamod som en sengångare, samt modig som en lejonhanne
    Bra defenition av oss mcåkare


    Jag tappade tyvärr bort mailet från Maria Nordkvist på SMC. Hon kan ge adressen till den instans man skall klaga hos, vid en olycka som uppstått pga dålig väg eller vita streck eller annat fel på vägen, då man vill ha ersättning för skada som uppstått.

  6. #26
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Herre jösses! 35-40 kkr!? Inte klokt !
    Jag kan bara anta och hoppas du är helförsäkrad!?
    Ja som tur är helförsäkrad. Bara avgassystemet kostade 22000. Helt sanslöst dyrt och att lacka om tanken är ju inte heller gratis.
    Resten vara bara smågrjer som blinkers och sånt men det drar ju iväg rätt fort uppenbarligen.

    hur som helst kanske jag hade börjat bli lite väl kaxig i körsättet så detta kanske var en bra näsbränna för mig.
    Kom undan med en sträckning i halsmuskeln. :-) Hyfsat billigt va??

  7. #27
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    jo,du hade dyra pipor, när jag bytte mina så gick dom bara på 15.000
    Lackering är ju dyrt,se till att få lite motivlack när dom nu ändå lackar tanken,blir inte mycket dyrare för dig och trevligare att titta sedan
    Många olyckor händer sent på sesongen när man börjar få övertro på sin förmåga - man kör försiktigt i början av sesongen när man känner sig rostig - med mc har man inte råd att tappa bort sig,man har inte så mycket marginaler
    Bra att du har funderat på din olycka och vad du skulle ha kunnat göra för att undvika det, på så vis är du mycket bättre förberedd nästa gång - find the feeling
    Man lär sig så länge man kör mc
    (för mig tog det ett halvår att komma underfund vad jag gjorde för fel när jag körde omkull med min)

  8. #28
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Haha, man har då helt olika referenser... Jag funderar fortfarande om jag ska köpa nya ljuddämpare till min, jag tycker att de är dyra och de kostar 2500 kronor
    /Erik

  9. #29
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Haha, man har då helt olika referenser... Jag funderar fortfarande om jag ska köpa nya ljuddämpare till min, jag tycker att de är dyra och de kostar 2500 kronor
    Som tur är har jag helförsäkring med en självrisk på 2500. :-) Kollade med verkstan i dag och de flesta delar hade kommit så i bästa fall får jag tillbaks den i slutet av nästa vecka.

Liknande ämnen

  1. Vita däcksidor eller inte?
    Av Wiseguy i forum Custom
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2015-07-13, 17:30
  2. Vita däcksidor
    Av Shaun i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-01, 20:54
  3. Vita däcksidor - ett billigare alternativ
    Av Knarr i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-27, 22:27
  4. Bä bä vita lamm, har du någon ull?
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2013-04-13, 22:20
  5. Dåliga/hala vägar
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-08-14, 11:15

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •