Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Fråga om däck

  1. #11
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Fram till där de har sommarskidåkning är det ju asfalt och även en bit förbi. Så det stämmer nog.
    Är ju asfalt dit,och hade sommarskidåkning.Men resten ner till geilo är ju grusväg

  2. #12
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Andemeningen i frågan är nog inte hur de däcken är på ganska rak grusväg utan hur de uppför sig på slingrig och ibland lite lös grusväg. Har du kört så fort, så har du definitvt inte kört på en riktig "grusväg".
    Förresten vilken väg talar du om?
    Javisst och det handlade om att han körde 70%asfalt och 30 grus,så då räcker väl den där biten.Och det var bara ett exempel.Det räcker väl att det uppstår en liten raka på ett par hundra meter och vri till på gasen så är man där.Och riktig grusväg,javisst har jag kört på många sådana och klart det går lite saktare i kurvorna.Ingen ska heller inbilla mig någon större skillnad på anakee 1,2,3 eller Typ tourance på grus.Släta däck med olika skärningar bara.

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Upplever själv att Anakee 2 på riktig grusväg, som är torr och hård med småsten ovanpå är otrevliga att köra fort på. Då gäller endast riktigt mönstrade däck typ enduro eller cross, om du skall kunna hålla farten uppe. Det gäller både bak och fram.
    Som sagt Anakee 2 upplever jag som bra allrounddäck om man inte "busar"

  4. #14
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Thumbs down

    Jag önskar mig att hitta ett bra kombidäck. Tyvärr har detta icke lyckats. Grusfästet är obetydligt bättre än ett landsvägsdäck. Kombidäcken tål inte att köra aktivt på belagd väg. Blir väldigt klackigt på 500 mil på en stor hoj med gott om vrid.
    Jan

  5. #15
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Jag önskar mig att hitta ett bra kombidäck. Tyvärr har detta icke lyckats. Grusfästet är obetydligt bättre än ett landsvägsdäck. Kombidäcken tål inte att köra aktivt på belagd väg. Blir väldigt klackigt på 500 mil på en stor hoj med gott om vrid.
    Har samma problem som du men verkar som anakee 3 funkar bäst hittils.Har kört 800mil nu och ser bra ut,något slitet mitt på (400mil autobahn).Går nog att lätt få ut det dubbla om man fis kör.Men det är ju värdelöst,vill ju utnyttja motor och bromsar till max ofta och då käkar det däck.Men en omgång per år gör ju inget.

  6. #16
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Jag sliter nog ut mina Anarkee 2 innan jeg är en grusbuse..........
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

Liknande ämnen

  1. Fråga om däck..
    Av jrutgers i forum Mekhörnan
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-04-29, 08:45
  2. Däckslitage fråga !
    Av Foosi i forum Mekhörnan
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 16:16
  3. SBP fråga ang. blinkerindikator
    Av Figurehead i forum Mekhörnan
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 12:35
  4. Fråga om relä?
    Av MEHall i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2011-05-06, 22:32
  5. Fråga om mutterdragare!?
    Av MEHall i forum Mekhörnan
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2010-09-26, 08:59

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •