Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 17 av 17

Ämne: En kvällstur till Mashed Kidneys hamburgerbar i Skultuna

  1. #11
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    En sån här Honda hade jag nyligen som jag sålde, i nästan samma fina skick. Klassiker men tråkig att köra (tyckte jag).
    Krossa nu inte mina drömmar :-)

    På vilket sätt var den tråkig att köra?
    Senast redigerat av jrutgers den 2013-08-30 klockan 13:42. Anledning: Tillägg av mening

  2. #12
    Ankan1
    Gäst
    Det var därför Honda CB750 1968/1969 tog knäcken helt på engelsk mc industri när de var fyrcylindriga på 750cc samt pålitliga och stora enligt den tidens mc syn och en fröjd att köra.Precis därför de erövrade mc världen på ett sätt som tidigare aldrig upplevts förr.

    Något de aldrig lyckats med om de upplevts som tråkiga rent körmässigt bland den stora kundkretsen.Däremot så ansåg en del att dessa Honda CB750 och deras ständiga förmåga att rulla på utan att gå sönder som annars var vanligt bland olika mc på denna tid gjorde att Honda CB750 ibland kunde upplevas som lite för välbyggd och perfekt.

    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-08-30 klockan 14:35.

  3. #13
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Engelsmännens motorer höll dåligt å läckte olja. I folkmun kallades engelska hojar " Hon dansar en sommar"
    Jappsen kunde bygga motorer men chassit va inte lika kul. En ny stil skapades= man hängde i knävecket runt sadeln.
    Knuttarna va trötta på motorer som inte höll. Så motorer med många cyl å höll va nog rätt i tiden.
    Jan

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Många fina hojar och många fina bilder

    Men igen! Jag blir alldeles knäsvag när jag ser en sån Honda 750 Four. I mina ögon finns det ingen vackrare hoj. En sån skall jag ha när jag blir stor!
    Fan.. det har jag sagt sen jag var 16. Snyggaste hojen som funnits! Tyckte jag då i alla fall. Har inte köpt någon än men det kommer! Ska fortfarande ha en sån!

  5. #15
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    65 kusar eller nåt sånt var det väl, hiskeliga prestanda på den tiden!

    Knarr

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Väghållningen var lite si och så för många Japanska hojar i början.
    Kom i håg min kompis trimmade 2 takts Kawasaki 750, den hojen var ond, fruktansvärt brutal motor, ett ondsint ljud parat med värdelös väghållning, tekniken när den började vobbla i 140 var att slå av gasen försiktigt och lägga sig ned över tanken, det brukade hjälpa.

    Honda 750, hade vad jag vet skaplig väghållning, 67 kusar tror jag att den officella siffran var, Kawa 900 hade hela 82 hästar! (vilket jag personligen tycker, räcker och blir över).
    Hondas 6 cylindriga 1000 kubikare, som kom senare, hade svingen lagrad i nylonlager till en början vilket inte var populärt.
    Senast redigerat av Per Lindström den 2013-08-30 klockan 15:35.

  7. #17
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230




    Knarr

Liknande ämnen

  1. Hälig kvällstur.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-26, 22:30
  2. Kvällstur till Tindered.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-05, 22:00
  3. Kvällstur till Valö.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-07-17, 21:11
  4. Liten kvällstur till Ekerö
    Av Mats Liifv i forum Träffar & Körningar
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-08-12, 14:16
  5. Kvällstur Sthlm 6/7
    Av Jonas i forum Träffar & Körningar
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-07-07, 22:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •