Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Triumph i filmer

  1. #1
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430

    Triumph i filmer

    På senare tid har jag kommit på mig själv sitta och haja till när jag ser filmer. För rätt som det är kommer en Triumph körandes i filmen, oftast är det Bonneville som används. Förr var det oftast HD, skoj att det numera är en och annan Triumph som används i nån film.

    Tyvärr lägger jag inte filmtiteln på minnet, jag vet en film där Angelina Jolie körde en Street Triple och filmtiteln är så klart borta ur minnet. Vad själva filmen handlade om minns jag inte heller men just den scenen minns jag. Märkligt hur det kan vara, man glömmer bort allt utom just en scen ur en film bara för ett ens mc-märke är med, ha ha ha.

    Vinterkörning
    Jag längtar till vintern också, jag har verkligen ett sug att få köra Husqvarnan då så jag hoppas det blir en snörik vinter igen. Det är jäkligt skoj att köra på vintern, lite annorlunda än att köra på grus men rolighetsfaktorn är högre. =)
    Tänk att jag, som i början trodde jag var en glidartjej absolut inte var det. Nej ju jävligare underlag desto roligare har jag. Och att jag skulle bli så biten av vinterkörning hade jag inte en susning om då alldeles i början.

    Jag minns första vintern jag körde hoj, oj så roligt jag tyckte det var och jag var fast direkt. Även om jag var blåslagen på högersidan så var det allt riktigt roligt ändå. Och när våren kom grämde jag mig över att nu kommer våren och förstör hela säsongen. Jag t o m satt och kikade på hus långt upp i norr så jag skulle kunna få länge vintertid och därmed en längre hojsäsong.

  2. #2
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Grattis med inlägg nr 5000
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  3. #3
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av rolfmm Visa inlägg
    Grattis med inlägg nr 5000
    Tack!
    Senast redigerat av Nina den 2013-08-29 klockan 10:48.

  4. #4
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Salt heter filmen.
    /Erik

  5. #5
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Salt heter filmen.
    Ja just ja, så heter den, tack.

  6. #6
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Lite kul med den filmen faktiskt, fast jag har inte tagit mig tid att kolla hela. På DVDn finns det två versioner, med olika slut. Eller om det var tre versioner.
    /Erik

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2017
    Ort
    Mälardalen
    Inlägg
    26

    Retro??

    Citat Ursprungligen postat av Nina Visa inlägg
    På senare tid har jag kommit på mig själv sitta och haja till när jag ser filmer. För rätt som det är kommer en Triumph körandes i filmen, oftast är det Bonneville som används. Förr var det oftast HD, skoj att det numera är en och annan Triumph som används i nån film.

    Tyvärr lägger jag inte filmtiteln på minnet, jag vet en film där Angelina Jolie körde en Street Triple och filmtiteln är så klart borta ur minnet. Vad själva filmen handlade om minns jag inte heller men just den scenen minns jag. Märkligt hur det kan vara, man glömmer bort allt utom just en scen ur en film bara för ett ens mc-märke är med, ha ha ha.

    Vinterkörning
    Jag längtar till vintern också, jag har verkligen ett sug att få köra Husqvarnan då så jag hoppas det blir en snörik vinter igen. Det är jäkligt skoj att köra på vintern, lite annorlunda än att köra på grus men rolighetsfaktorn är högre. =)
    Tänk att jag, som i början trodde jag var en glidartjej absolut inte var det. Nej ju jävligare underlag desto roligare har jag. Och att jag skulle bli så biten av vinterkörning hade jag inte en susning om då alldeles i början.

    Jag minns första vintern jag körde hoj, oj så roligt jag tyckte det var och jag var fast direkt. Även om jag var blåslagen på högersidan så var det allt riktigt roligt ändå. Och när våren kom grämde jag mig över att nu kommer våren och förstör hela säsongen. Jag t o m satt och kikade på hus långt upp i norr så jag skulle kunna få länge vintertid och därmed en längre hojsäsong.
    Hej jag såg ditt senaste inlägg Gillar också Triumph dock inte sådan liten Söker vridmoment Prova gärna en Rocket vid något tillfälle hur lätt att köra som helst

Liknande ämnen

  1. QUIZ: Kända MC-filmer
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2022-03-10, 16:16
  2. mc-filmer - tips?
    Av rbud i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2014-01-09, 18:58
  3. Roliga filmer på nätet (YouTube-tråden)
    Av Gert i forum Off topic
    Svar: 279
    Senaste inlägg: 2013-06-21, 00:49
  4. Roliga filmer med mc
    Av namn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 42
    Senaste inlägg: 2013-01-25, 19:10
  5. MP3 filmer
    Av Jonas i forum Scooter
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 20:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •