Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 24 av 24

Ämne: Med livet som insats

  1. #21
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Med livet som insats

    Jag tycker nog att den här tråden urartar lite grann - är det inte roligare att vara lite goa gubbar istället för bittra gnällspikar?

  2. #22
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    I går kväll var vi utsatta för ett riktigt otäckt tillbud! Eeva och jag åker söderut på Nynäsvägen. Strax efter Friends arena kommer bilar upp ur tunneln. Vi ligger i vänsterflen i dryga 70 km/h när en skåpbil som kommer upp ur tunneln helt obekymrat korsar filerna och fortsätter in i vår fil. Han lägger sig inte framför oss utan är på väg att krossa oss mot mittbarriären. En tvärbromsning, glad för ABS i det läget, från min sida klarar oss från att med minsta möjliga marginal undgå en katastrof. Har mitt framhjul nästan i höjd med förarplatsen för ett ögonblick. Det var verkligen inte många centimeter till godo. Faktiskt det värsta jag varit med om i den vägen. Vad jag inte märkte, fullt koncentrerad på att undvika bil och barriär, som Eeva berättade efteråt var att det låg en bil bakom oss när detta hände. Han panikbromsade och kunde med en hårsmån undvika att köra på oss bakifrån genom att i sista tiondelen av en sekund kunna kasta in sin bil i högerfilen. Tack för att han höll avstånd och reagerade som han gjorde! Vad gjorde då killen i skåpbilen tror ni? Han fortsatte en bit i laglig hastighet i vänsterfilen för att i höjd med Tallkrogen lägga sig i högerfilen, fortfarande i laglig fart. Åkte ikapp honom och lade mig bredvid honom samtidigt som jag stirrade med min mest "dödande" blick. Han tittade tillbaka och vinkade lite töntigt med handen. Vill inte tänka på vad som hade kunnat hända om jag inte hunnit reagera tillräckligt snabbt. Hade vi blivit klämda av bilen hade säkert den efterkommande bilen kört in oss bakifrån. Vi hade maximal tur denna gång. Omöjligt att gardera sig mot dylika händelser. Man ska alltid förvänta sig att folk gör det man minst av allt förväntar sig...
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #23
    Medlem Mavve65s avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Täby
    Inlägg
    301
    Usch vilken otäck händelse, skönt att läsa att det slutade bra denna gång!
    Tyvärr är sådana sorts händelser alltför vanliga med bilar som hastigt byter fil utan att blinka....
    Hoppas han fick sig en riktig minnesbeta!

  4. #24
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg
    Samma här, jag körde vansinnigt fort klockan 04.00 på Vasagatan i Sthlm och höll på att köra ihjäl en person på övergångsstället som jag inte hann se pga hastigheten och missade med bara centimeter. Jag var 25 år och fick mig jordens läxa och förstår sedan dess att hastighet faktiskt dödar, vare sig vi vill eller inte och oavsett vilka förklaringar vi kommer med.

    Jag vill tillägga att jag var helt nykter, jag var bara ung, omogen och tanklös. Trösten är att jag lärde mig läxan och att mannen inte skadades eller dog.
    Vid mitt "tillfälle" var jag den som konfronterade "idioten",,, jag borde låtit bli,,,

Liknande ämnen

  1. Njuta av livet
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-05-03, 21:22
  2. Livet är härligt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 23:37
  3. insats avgasrör
    Av gizmo i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 19:59
  4. Ljuddämpare-insats för minskat ljud?
    Av Figurehead i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 17:14
  5. Skratta förlänger livet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 18:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •