Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 24

Ämne: Med livet som insats

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84

    Med livet som insats

    Hej! Det var en härlig kväll så vi bestämde oss för att ta oss en tur, en tur som kunde ha kostat oss livet,,min hastighet är ca 85 kmh vägen är bred och svänger åt vänster det är heldraget det finns en vägren, jag ser då en bil som närmar sig snabbt bakom mig. han bromsar in och lägger sig ca jag kan lova er det är mindre än en 1/2 meter hastigheten är ca 90 kmh. Tydligen så vill han att jag ska kasta mig in på vägrenen,,Jag gör inte det,,kanske dumt men. Det som nu händer är att han börjar en omkörning på insidan av mig och nu är avståndet bara några decimeter,, hastigheten är högre jag blir tvingad ut i motsatt körbana för att inte kroka i hans bil trots mötande trafik,,I det här läget så brinner det till i mitt huvud jag ska bara ha tag på honom. hastigheten trissas upp jag ligger bakom med helljus på. Denna dårskap pågår i några km då han plötsligt tvärnitar jag hinner få stopp och också lugnat ner mig och avbryter galenskapen med livet i behåll. Just nu så känns Mc åkning inte lika roligt längre. // Ha de bra där ute på vägarna.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    mar 2009
    Ort
    Huskvarna
    Inlägg
    88
    Det är i sådana lägen man är kall och tar reg.nr och sedan ringer man polisen och gör en anmälan, tror det gör mer nytta och du är utan räckhåll för idioten!!

    Skönt att det gick bra denna gång

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Hej! jo jag tog hans reg. nr så jag vet också vad han bor till och med så kollade jag hur gammal han är,, 63 år !! jag såg han när han drog mig på insidan och det jag såg kan mycket väl stämma på hans ålder men vad hjälper en polisanmälan tro ?

  4. #4
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Orka....

    Dårar fins de gått om o ALLA har någon gång gjort galenheter...
    Anledning till att han körde fort o var tvungen o köra om har du inte häller vetskap om.

    Sluta hindra folk som har brotom istället....

    Min ena dotter hade feberkramp när hon var liten o ambulans påväg hem medans jag befan mig 3 mil hemmeifrn o kan säga den turen hem var de nog många som var förbannade men oxå helt ovetande om anledning till min galenskap...
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84
    Han skulle till en större arbetsplats här i kommunen !

  6. #6
    Medlem klauss avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    863
    det finns gått om idioter i trafiken,om du hetsar upp dig varje gång du träffar en så har du stor chans att inte bli långlivad om du kör mc. Dom flesta bilister har aldrig kört hoj så dom fattar inte. Försök ha en förlåtande attityd och behåll lugnet så gott det går, då mår du mycket bättre själv när du kör. Hade du släppt förbi idioten på din insida med lite bromsning så hade du kanske inte hamnat på mötande fil och då hade han varit väck. Det går inte lära trafikvett till bilister när man kör hoj och händer det nåt så förlorar man alltid. Rent allmänt kan jag säga att glädje sprider sig,om man kan vara snäll och glädja en annan i trafiken så blir även han på gott humör och troligen lite trevligare, samma sak åt andra hållet,visar du finger så inte blir motparten trevlig på ett bra tag.
    Tack o lov så klarade du dig denna gång,ta lärdom o försök inte utsätta dig i sådana situationer.
    Lycka till i trafiken

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Citat Ursprungligen postat av LinusE Visa inlägg
    Orka....

    Dårar fins de gått om o ALLA har någon gång gjort galenheter...
    Anledning till att han körde fort o var tvungen o köra om har du inte häller vetskap om.

    Sluta hindra folk som har brotom istället....

    Min ena dotter hade feberkramp när hon var liten o ambulans påväg hem medans jag befan mig 3 mil hemmeifrn o kan säga den turen hem var de nog många som var förbannade men oxå helt ovetande om anledning till min galenskap...
    Körde du ambulansen? Förstår inte riktigt vad du vill med det där inlägget. Om du körde som en idiot riskerade du ju bara att ambulansen fick ännu mer jobb och att din dotter blev faderslös.
    Vidare vinner du inte mycket tid på att köra som en idiot om det bara var tre mil hem.

  8. #8
    Medlem akemss avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    skåne
    Inlägg
    371
    Det är inte alltid så lätt att göra det man borde ha gjort kanske framför allt inte när en idiot gjort så att adrenalinet flödar.Det är lättare sagt en gjort i de situationerna att behålla lugnet men klaus har helt rätt i det han skriver och jag önskar att även jag hade det lugnet i alla lägen

  9. #9
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Citat Ursprungligen postat av FCM Visa inlägg
    Körde du ambulansen? Förstår inte riktigt vad du vill med det där inlägget. Om du körde som en idiot riskerade du ju bara att ambulansen fick ännu mer jobb och att din dotter blev faderslös.
    Vidare vinner du inte mycket tid på att köra som en idiot om det bara var tre mil hem.
    seriöst.
    om du är 3 mil hemeifrån och din fru ringer o säger att din dotter är livlös
    och att ambulans är påväg. eller dnarare skriker o är i chocktillstånd
    då tänker du "nä jag får körs försiktigt hem så inget händer"
    har du ens egna barn ?
    varit med om något liknande ?

    tror desutom att om du bara använd huvet lite mer
    så inser du rätt fort vad jag menar med mitt föra inlägg.
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  10. #10
    Ankan1
    Gäst
    Alla tycker vi olika och så ska det naturligtvis vara men att man som människa handlar olika beroende på situationen är ställt utom alla tvivel.Fick själv ett samtal från en ambulans på mitt arbete för många år sedan där man via denna ambulans hittat en telenummer på min fru som blivit påkörd av en bil i stan.

    Denna person i ambulansen var mycket vänlig och förklarade att man precis återupplivat min fru från ett hjärtstillestånd i ambulansen som nu var på väg in till akuten om jag ville möta upp pga att läget var mycket dåligt för stunden.Jag tackade denna person trots budskapet och har nog aldrig förr varvat ur hojen som jag gjorde denna em under tre mil på väg in till detta sjukhus där tankarna hela tiden cirkulerade på om min lilla älskling fortfarande var vid livet när jag kom fram.

    Hon är idag sedan många år tillbaka helt återställd och det jag vill ha sagt trots att ämnet fortfarande gör mig tårögd är att det är omöjligt många gånger att dra en slutsats om varför en del kör som de gör om det inte handlar om diverse gestikulerande och fingervisning naturligtvis där min egen framfart den gången i rent för hög fart berodde på att jag trodde att en stor del av mitt liv höll på att ta slut och jag gjorde allt för att få ett sista farväl om så nu var fallet.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-08-24 klockan 18:22.

Liknande ämnen

  1. Njuta av livet
    Av Gibson i forum Återfallsknutten
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2016-05-03, 21:22
  2. Livet är härligt.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-09-01, 23:37
  3. insats avgasrör
    Av gizmo i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-06-05, 19:59
  4. Ljuddämpare-insats för minskat ljud?
    Av Figurehead i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 17:14
  5. Skratta förlänger livet
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-22, 18:07

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •