Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 47

Ämne: nya hojar(livslängd)

  1. #11
    Hondamannen
    Gäst
    Inga prestanda försämringar men jävligt irriterande ljud

  2. #12
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58
    Jag känner flera som har kört 8 000 - 15 000 mil med sina Twin Cam's Harleys utan problem med bara vanlig service.
    Så jag förväntar mig att min ska klara det också.. Hittills i år har den snart gått 1500 mil..

    /Peter

  3. #13
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Inga prestanda försämringar men jävligt irriterande ljud
    Bortse från ljudet om det inte påverkar något, bara att köra

  4. #14
    Ankan1
    Gäst
    Om du anser att ljudet förändrats av någon anledning som inte försämrat prestandan eller beror på onormallt slitage för övrigt så kan du ju montera ett öppet slipon och ta bort allt vad insats heter så slipper du sitta och lyssna efter detta ljud.

  5. #15
    Hondamannen
    Gäst
    Hämtar hojen pa lördag och lämnas in hos honda Ska bli kul att höra hondas diagnos.

  6. #16
    Normalt ska inte 6000 mil vara nåt. Dock så kan ju även en ny hoj gå sönder.

    Jag har varit på resande fot med en kompis. Hans Honda Vradaero har nu gått 10.500 mil. Det enda som gått sönder på den är packboxarna i framgaffeln. Ventilerna är kollade allt eftersom och han trodde att nu nästa gång är det nog dags att justera dom för första gången.

    För övrigt så är vi lite olika nojjiga på nya ljud. Oftast räcker det med att tex en mekaniker som man har förtroende för berättar att detta är helt normalt och inget farligt att köra runt med.
    Dennes svar betyder också att ljudet som man stört sig på "försvinner" efter ett tag.....

  7. #17
    Hondamannen
    Gäst
    Fast det ljud som finns i min hoj är inget normalt ljud.

  8. #18
    Självklart är det inte normalt ljud i dina öron. Annars skulle du ju inte ta upp det här?

    Nåja:
    Avvakta nu och få ett utlåtande av en riktig mc-mekaniker. Vad gäller serva hojar så nämner du att en "yrkesmekaniker" gjort service på din hoj. Jag känner många yrkesmekaniker och....en del av dom skulle jag aldrig släppa lös dom på en hoj.

  9. #19
    Hondamannen
    Gäst
    Vs, de yrkesmekaniker som har fatt serva min i Tyskland skulle jag inte tillata serva min cykel om jag inte var tvungen. Den jag har i Sverige litar jag pa till 100 % och det är därför jag har anlitat honom sen 97. Jag har förr läst och hört hör folk vägrat lata verkstäder serva resp montera ihop deras cyklar när de köpte dem nya. Jag förstod dem inte da men nu gör jag det.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-08-28 klockan 19:57.

  10. #20
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Fast man bör väl försöka lokalisera vart oljudet kommer ifrån. Att en skruv skakar loss och nån plåt/kåpa börja rassla kan ju inte vara direkt onormalt efter 6000 mil. Är det motorn så gäller det väl samma sak där, så man vet om det är ventiler, kamkedjor eller vad det nu är för teknik i motorn.

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Tips på hojar.
    Av dhenniz i forum Touring
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 21:16
  2. Livslängd på ditt batteri?
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2016-07-04, 06:48
  3. Hjälmfråga (livslängd)
    Av Mange i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 39
    Senaste inlägg: 2012-04-14, 01:16
  4. Bensin livslängd
    Av Nina i forum Mekhörnan
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2009-11-23, 07:22
  5. Äga flera hojar?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-11-16, 16:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •