Sidan 4 av 4 FörstaFörsta ... 234
Resultat 31 till 36 av 36

Ämne: Konkurser mc-handlare

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Tack, jag är rätt lättad faktiskt. Jag hade lite tur i oturen där så det är inget som stör min resa.

    Sen blir det en helt annan fråga om jag försöker sälja hojen privat, lämna in den till en annan firma för försäljning eller om jag tar tag i saken, fixar ett B-körkort också och försöker byta den mot en bil

  2. #32
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Fick reda på att de har utlämning av motorcyklar som var på försäljningsuppdrag till respektive ägare nu på torsdag alt. tisdag nästa vecka. På torsdag är det mellan 13:00 - 16:00 som gäller.

    Fastighetsägaren vill ha ut all verksamhet från huset snarast möjligast visst.
    Vad skönt att det löste sig.

    Trist att det stängs och läggs ner mc-butiker. Tror inte det går att få folk att sluta handla utomlands för att spara en slant, dummare än så är inte konsumenter. Trist att mellanhänder ska ta så mycket i betalt.

  3. #33
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Jag lyfter denna tråd igen med förhoppningen att någon annan drabbad läser detta.

    Jag har fått reda på att det är Sofie Arvidsson på Ackordcentralen som är konkursförvaltare. Jag fick lämna mina kontaktuppgifter eftersom hon har andra pågående uppdrag samt att hon har fått "ett hundratal" förfrågningar från folk som på ett eller annat sätt är drabbade av MC-Husets konkurs.

    Om någon av er läser detta, så skriv gärna. Kanske vi kan samordna arbetet lite? Jag vet själv inte mycket mer än så här i nuläget, men jag ställer mina förhoppningar på att jag fortfarande är laglig ägare till fordonet som jag alltså nu inte kommer åt att kunna hämta ut.

    P.S. MC-huset har på sin hemsida nu även plockat bort samtliga objekt som var ute till försäljning samt även tagit bort deras telefonnummer. Enda sättet att få kontakt nu verkar vara genom mail...
    Tycker det är väldigt dålig stil mot konsumenter att man på MC Huset inte ens orka skriva ner på sin hemsida att verksamheten upphört.Man nämner överhuvudtaget inget om detta utan bevarar fram tills nu denna hemsida i ett konstigt start up läge.Förmodligen så blev de nya lokalerna i samband med en vikande försäljning det sista bakslaget.Uppenbart så skulle de stannat kvar ute på Fosie industriområde.

  4. #34
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    någon som hört något mer ?
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

  5. #35
    Ankan1
    Gäst
    ... inte mer än att verksamheten är stängd och att man nu talat om detta på hemsidan.Sätter däremot fortfarande en femma på att de nya lokalerna bidrog till knäcken på verksamheten.Men fortfarande lika tråkigt att det skulle sluta så här.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-09-04 klockan 20:29.

  6. #36
    Medlem LinusEs avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Skåne / Harlösa
    Inlägg
    185
    Absolut.
    Tänkte mer om dom fixar utförsäljning eller ev. Kränger allt till andra handlare.
    Eller om de rent av blir att de startar upp igen i annans namn....
    Linus E
    -------------------
    Besök görna min äventyrssida där jag löpande läger upp
    mina förberedelser, resor stora som små o ideer kring de mesta...
    www.facebook.com/AdventureLinus

Liknande ämnen

  1. Sveriges mc-handlare håller öppet
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-08, 12:47
  2. Trevliga MC handlare ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 19:20
  3. Bra handlare
    Av Guzzi-Leif i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •