Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 36

Ämne: Konkurser mc-handlare

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Ja, jo...får göra det på måndag. Som sagt så försökte jag köra ner där idag, men det var definitivt stängt.

    Vad händer annars? De kan väl inte bara ställa ut hojen på gatan? Jag är ju fortfarande ägare till fordonet som inte bör beröras vid en konkurs. Frågan är snarare vad, hur och när de gör något med den...:\
    Senast redigerat av Reject den 2013-08-24 klockan 19:03.

  2. #22
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Ja, jo...får göra det på måndag. Som sagt så försökte jag köra ner där idag, men det var definitivt stängt.

    Vad händer annars? De kan väl inte bara ställa ut hojen på gatan? Jag är ju fortfarande ägare till fordonet som inte bör beröras vid en konkurs. Frågan är snarare vad, hur och när de gör något med den...:\
    Är osäker men då företaget har fordonet i sina lokaler i affärssyfte så kan det kanske räknas som att den ingår i konkursboet. Det är ju dock lite dålig stil att ägarna inte ringt dig och bett dig hämta mc:n.

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Tack

    Enligt vad jag har kunnat hitta på nätet, så ingår (oftast?) inte fordon på försäljningsuppdrag i konkursboet. Nu hittade jag denna info hos en bilfirma, men ändå...

    Jag har mailat konkursförvaltaren. Har jag inte svar innan måndag eftermiddag får jag nog ringa istället. Grejen är ju att jag har en utlandssemester planerad och det blir svårt att pendla hem för att hämta ut hojen...

  4. #24
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Lessen men butiken var mycket mindre än så, och låg direkt i korsningen..(grönt golv hade man, det minns jag)
    Iofs en fullkomligt oväsentlig vetskap vilket företag det var men nu har jag helt snöat in på att ta reda på "vilket" och "var".
    Söka alla mc-företag i Skåne på hitta.se och kolla satellitkartorna är ju en lösning..
    Men, det kommer en sommar till , får väl ta en runda (samma igen) på nån av de då under vintern förhoppningsvis renoverade hojarna och söka lite..
    Nog med OT nu...
    Helt rätt.För några år sedan så var denna butik också mycket mindre och ligger fortfarande direkt i en av korsningarna i detta Bromölla samt är fortfarande gult.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-08-24 klockan 19:32.

  5. #25
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Blir säkert ändå billigare om man handlar full mundering från skorna till hjälmen
    Exakt och man får en tur till england eller tyskland med som är gratis

  6. #26
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Exakt och man får en tur till england eller tyskland med som är gratis
    Jo, just det. Ska banne mig ta en mc semester till Tyskland nästa år och då passa på att förnya hela utrustningen.

  7. #27
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Jo, just det. Ska banne mig ta en mc semester till Tyskland nästa år och då passa på att förnya hela utrustningen.
    Ja det tycker jag.Köp tyska Stadler så får du det bästa av kläder,kan säkert gå att få loss för futtiga 15papp där,man får ju vad man betalar förVar själv till tyskland i år men glömde handla så slog till här i sverige istället

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Jag lyfter denna tråd igen med förhoppningen att någon annan drabbad läser detta.

    Jag har fått reda på att det är Sofie Arvidsson på Ackordcentralen som är konkursförvaltare. Jag fick lämna mina kontaktuppgifter eftersom hon har andra pågående uppdrag samt att hon har fått "ett hundratal" förfrågningar från folk som på ett eller annat sätt är drabbade av MC-Husets konkurs.

    Om någon av er läser detta, så skriv gärna. Kanske vi kan samordna arbetet lite? Jag vet själv inte mycket mer än så här i nuläget, men jag ställer mina förhoppningar på att jag fortfarande är laglig ägare till fordonet som jag alltså nu inte kommer åt att kunna hämta ut.

    P.S. MC-huset har på sin hemsida nu även plockat bort samtliga objekt som var ute till försäljning samt även tagit bort deras telefonnummer. Enda sättet att få kontakt nu verkar vara genom mail...

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Fick reda på att de har utlämning av motorcyklar som var på försäljningsuppdrag till respektive ägare nu på torsdag alt. tisdag nästa vecka. På torsdag är det mellan 13:00 - 16:00 som gäller.

    Fastighetsägaren vill ha ut all verksamhet från huset snarast möjligast visst.

  10. #30
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Konkurser

    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Fick reda på att de har utlämning av motorcyklar som var på försäljningsuppdrag till respektive ägare nu på torsdag alt. tisdag nästa vecka. På torsdag är det mellan 13:00 - 16:00 som gäller.

    Fastighetsägaren vill ha ut all verksamhet från huset snarast möjligast visst.
    Det var ju skönt så att det inte blir något trassel där! Hur funkar det med din resa?

Liknande ämnen

  1. Sveriges mc-handlare håller öppet
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-08, 12:47
  2. Trevliga MC handlare ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 19:20
  3. Bra handlare
    Av Guzzi-Leif i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •