Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 36

Ämne: Konkurser mc-handlare

  1. #11
    Medlem Peos avatar
    Reg.datum
    aug 2010
    Ort
    Märsta
    Inlägg
    79

    Sv: Konkurser

    Jo jag erkänner, jag handlar delar på e-bay.
    Tröttnat på att delar inte finns hemma.
    En butik som är "ktm center stockholm" tycker jag skall ha en impeller till en 450 exc på hyllan, det ska inte ta 3 veckor att få hem.
    Inte heller ska det ta nästan 4 veckor att få grenrörspackningar till en intruder av en auktoriserad suzuki handlare.
    Jag har det i brevlådan inom en vecka och billigare.


    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Men fan...jag har lämnat in min Kawa EN500 för (åter)försäljning hos MC-Huset ju Man står ju fortfarande som ägare på hojen. Ska man dra ner illa kvickt och hämta hem den innan man går på semester, eller vad tror ni?

  3. #13
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Citat Ursprungligen postat av Reject Visa inlägg
    Men fan...jag har lämnat in min Kawa EN500 för (åter)försäljning hos MC-Huset ju Man står ju fortfarande som ägare på hojen. Ska man dra ner illa kvickt och hämta hem den innan man går på semester, eller vad tror ni?
    Ja det är smart.

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Hmm, jag tror jag löst din saknade information om denna mc affär med tanke på din resrutt.Mc butiken du syftar på heter Claessons Motor.Butiken ligger i ett mindre samhälle vid namn Bromölla
    http://www.claessonsmotor.se/
    Lessen men butiken var mycket mindre än så, och låg direkt i korsningen..(grönt golv hade man, det minns jag)
    Iofs en fullkomligt oväsentlig vetskap vilket företag det var men nu har jag helt snöat in på att ta reda på "vilket" och "var".
    Söka alla mc-företag i Skåne på hitta.se och kolla satellitkartorna är ju en lösning..
    Men, det kommer en sommar till , får väl ta en runda (samma igen) på nån av de då under vintern förhoppningsvis renoverade hojarna och söka lite..
    Nog med OT nu...

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Peo Visa inlägg
    Jo jag erkänner, jag handlar delar på e-bay.
    Tröttnat på att delar inte finns hemma.
    En butik som är "ktm center stockholm" tycker jag skall ha en impeller till en 450 exc på hyllan, det ska inte ta 3 veckor att få hem.
    Inte heller ska det ta nästan 4 veckor att få grenrörspackningar till en intruder av en auktoriserad suzuki handlare.
    Jag har det i brevlådan inom en vecka och billigare.


    Skickat från min GT-I9305N via Tapatalk 2
    Undrar om det egentligen är handlarnas fel. Skulden kan nog läggas på de svenska generalagenterna som i princip bara är ett dyrt, tidsfördröjande och onödigt mellanled mellan fabrik, handlare och kund. Vet att en del handlare i olika branscher idag själva går förbi generalagenten och beställer direkt från utlandet. En förklarade för mig att går han via den svenska generalagenten blir det dubbelt så dyrt för kunden samtidigt som han själv tjänar mindre än om han tar delen från Tyskland. Iofs är det ju lika bra då att själv beställa från utlandet.
    Jag sörjer inte handlare som går i konkurs, det hör till då konsumtionsvanorna ändras och den inhemska marknaden är så stelbent så att den inte kan anpassas.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    http://www.dt.se/nyheter/gagnef/1.61...-gar-i-konkurs

    Sådär ja nu kan kunderna åka till tyskland eller england och prova grejerna innan dom beställer
    Blir säkert ändå billigare om man handlar full mundering från skorna till hjälmen

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Ja det är smart.
    Försökte ringa dem idag, men det är bara en telefonsvarare som går igång och informerar att de har "stängt för inventering" och ber en att "återkomma vid ett senare tillfälle".

    F*n alltså...det finns fortfarande ingen info på deras hemsida annat än att de har tagit bort sin webshop av delar och tillbehör. Som sagt så är jag fortfarande ägare till min hoj som de har på försäljningsuppdrag och jag skattar och allting för den, men man vill ju ändå veta vad som händer - speciellt med tanke på att man ev. ska gå på semester snart...

    EDIT: körde ner till MC-huset i morse, men det var stängt. En vit lapp hängde på dörren med texten "Stängt p.g.a. inventering", inget mer...
    Senast redigerat av Reject den 2013-08-24 klockan 15:43.

  8. #18
    Du bör ta reda på vem som är konkursförvaltare och prata med honom.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Yes, tack. Jag citerar nedan länk: "Bengt Bülow på Ackordscentralen i Malmö har nu utsetts till konkursförvaltare och i varje fall en månad framöver kommer Mc-huset att drivas vidare."

    Källa: http://www.expressen.se/kvp/konkurs-...ka-mc-foretag/

  10. #20
    Medlem Cy2s avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    Söder
    Inlägg
    351
    Jag hade kontaktat konkursförvaltaren och hämtat min hoj. Det väldigt fort.

Liknande ämnen

  1. Sveriges mc-handlare håller öppet
    Av pewa i forum Nyheter
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2020-04-08, 12:47
  2. Trevliga MC handlare ...
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-04-12, 19:20
  3. Bra handlare
    Av Guzzi-Leif i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-08-27, 22:04

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •