Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Tyskland

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Tyskland

    Hej,

    Jag bor sen tid i Tyskland och maste säga att motorcyklister här i Berlin klär sig jävligt daligt. Manga av dem när endast hjälm. Visserligen är det varmt här i Berlin men ända. Det är en helt annat kultur här i Berlin.

    Jag vet inte om det är ngt som ni har märkt när ni trampat runt i Tyskland?

    Mvh

    Hondamannen
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-08-27 klockan 22:49.

  2. #2
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Tyskland

    Jag vet bara att jag lurar på att skippa alla mc-kläder i morgon då jag sticker på en jobblunch och ett kundmöte i centrala Stockholm. Det blir attans varmt och svettigt med alla klädena. Mekigt också att byta om på krogen...

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Var på Louis i Berlin och i Wismar för några veckor sedan och såg då en hel del mc,men jag tyckte tvärtom,nämligen att nästan alla körde med mc kläder.Det vart varmt som i helvetet så vi reagerade på att det måste vara jobbigt med all utrustning i denna värme(Vi körde själv bil denna gången)

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Vad man kan se på nyhetsinslag i TV, så verkar det vara så att många söderut struntar i skyddskläderna, kanske beroende på värmen.
    Själv använder jag en gammal tunn skinnpaj och byxor med skydd i, när det är varmt. Skall jag åka långt och det finns risk för regn så finns goretexstället i en sidoväska.
    Kom en kille här hemma iförd hjälm, t-shirt, gympadojor och shorts.

  5. #5
    Förstår att sydeuropeer kör utan hjälm(åtminstone moped) och utrusning. Kan tänka mig en bra motivering.....värmeslag?

    Satt förresten i förrgår och drack bärs ett par timmar på en långstreeta i Sankt Petersburg. Det var mer eller mindre rödljusrejs med hojar.(jo, det gick undan) Förutom att många saknade skyltar så var det nog fiftyfify på användande av hjälm och icke hjälm. En och annan sporthojare hade utrustning på sig....

Liknande ämnen

  1. Transport av Mc från Tyskland
    Av kkj i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2015-05-10, 20:31
  2. tåg ifrån Tyskland
    Av glidare i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-10-23, 23:03
  3. Gummiverkstad i Tyskland/Österrike
    Av GS. i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-07-14, 10:43
  4. Norra tyskland
    Av honda500 i forum Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-14, 22:16
  5. Importguide: Tyskland
    Av pewa i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-10-16, 08:14

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •