Sidan 5 av 19 FörstaFörsta ... 3456715 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 182

Ämne: Musik.

  1. #41

    SV: Musik.

    Guns har egentligen aldrig varit nerlagt, som Gibson skrev så har medlemmarna kommit och gått efter det att Slash och de andra hoppade av..

    Axl äger som jag förstår rättigheterna till själva namnet och även låtarna. Hursomhellst så spelar de vidare, både gamla och nya låtar. Har hört ett par nya låtar, finns en som heter IRS som är riktigt bra och faktiskt påminner lite om forna tider. Annars är det rätt trist.. bandet saknar karisma och axl varken låter eller ser bra ut längre. Näe, de skulle låtit Guns n Roses dött ut och blivit det coolaste rockbandet genom tiderna, inte ett patetiskt cover-band som det är nu.
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  2. #42
    Medlem turbos avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Ort
    södern
    Inlägg
    773

    SV: Musik.

    Citat Ursprungligen postat av Katarina
    Jag lyssnar på allt i stort sett som Deep Purple, Thin Lizzy, Black Sabbath, Ozzy, Van Halen, Guns 'n' Roses, Whitesnake, Marilyn Manson, Hammerfall och annat mjukare som Hayley Westenra, Carola (jo faktiskt), Madonna, Sarah Brightman, Pink Floyd, The Darkness, Within Temptation, Faith Hill, MIKA, Justin Timberlake, Britney Spears (en del av låtarna), P!nk, Supertramp, The Cars, Nightwish, Clawfinger med flera... ;D
    clawfinger har ja faktiskt sett live en gång, mäktig spelning! många bra band här ser jag, van halen sitter aldrig fel!

  3. #43
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Musik.

    Det hade varit roligt att vara i Hultsfred i år, i torsdags så spelade Slash och grabbarna och igår var Ozzy i farten.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  4. #44

    SV: Musik.

    Citat Ursprungligen postat av Gibson
    Det hade varit roligt att vara i Hultsfred i år, i torsdags så spelade Slash och grabbarna och igår var Ozzy i farten.
    Läste precis att Velvet Revolver var där, Slash och grabbarna alltså..
    Hade varit skoj att se faktiskt!
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  5. #45
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Musik.

    Fick hem Yardbirds Live at B.B.king blues club här om dagen och den rekomenderar jag.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  6. #46
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Musik.

    Köpte en tidning på engelska som heter Classic Rock idag och det är med en artikel om g'n'r appetite for detstruction. Jag ska läsa den med största intresse, jag har lite svårt att förstå att det är 20 år sedan den kom, det är en sak med den skivan och det är att den kommer att hänga med så länge jag lever, jag det kommer dom andra med g'n'r att göra med men när den kom så slog den ju ner som en atombomb.
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  7. #47

    SV: Musik.

    Intressant! Kanske skulle skaffa sig den tidningen.. var fick du tag på den?

    Appetite-skivan ÄR Guns n' Roses för mig. Ren och skär rock n roll! 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

  8. #48
    Moderator Gibsons avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Tyllinge (Västervik)
    Inlägg
    3 424

    SV: Musik.

    Jag köpte den i Överum, så du kan ju ta en sväng förbi och inhandla den.
    Nej Pressbyrån brukar ha den, det var en artikel som är flera sidor lång och sen är det en artikel om Velvet revolver (slash nya band). Jag har inte läst något ännu men det blir nog lite när jag går och lägger mig. ;D
    Min hojblogg
    Min vardagsblogg
    Det krävs talang för att spela hård rock och blues medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop.

  9. #49

    SV: Musik.

    Verkar inte som om många här har samma musiksmak som jag men..
    Meshuggah, at the gates, the haunted, in flames, soilwork, Arch enemy.. är några av favoriterna.. men G'n'fn'R kommer alltid att gå varma, hela deras stil och image gjorde dom till så mycket mer än bara ett band..

    Samtidigt kan något så smörigt som John mayer vara skönt ibland.. skivan room for squares gillar jag riktigt mycket. Gitarr-smör-pop.

    Hörde även en skiva jag tyckte var lite kul, med finurliga texter, här om dagen..
    Komikern Thomas Järvhedens skiva "10 låtar".. går att lyssna på två stycken på hans hemsida.

    Men någon som är bättre i genren humoristisk musik är Stephen Lynch.. sök på honom på youtube och kika på "The divorce song" aka "lullaby".. det är en höjdare.
    Enligt honom en låt till hans dotter för att förklara skiljsmässan och varför mamma stack.. kan låta lite burdus, men ge den en chans

    "cause daddy likes p*rno and $10 wh*res
    daddy gets wasted and robs liquor stores
    daddy likes rubbing against little boys on the bus
    i think thats why mommy left us, mommy left us"

  10. #50

    SV: Musik.

    Citat Ursprungligen postat av Knostret
    Verkar inte som om många här har samma musiksmak som jag men..
    Meshuggah, at the gates, the haunted, in flames, soilwork, Arch enemy.. är några av favoriterna.. men G'n'fn'R kommer alltid att gå varma, hela deras stil och image gjorde dom till så mycket mer än bara ett band..

    Samtidigt kan något så smörigt som John mayer vara skönt ibland.. skivan room for squares gillar jag riktigt mycket. Gitarr-smör-pop.

    Hörde även en skiva jag tyckte var lite kul, med finurliga texter, här om dagen..
    Komikern Thomas Järvhedens skiva "10 låtar".. går att lyssna på två stycken på hans hemsida.

    Men någon som är bättre i genren humoristisk musik är Stephen Lynch.. sök på honom på youtube och kika på "The divorce song" aka "lullaby".. det är en höjdare.
    Enligt honom en låt till hans dotter för att förklara skiljsmässan och varför mamma stack.. kan låta lite burdus, men ge den en chans

    "cause daddy likes p*rno and $10 wh*res
    daddy gets wasted and robs liquor stores
    daddy likes rubbing against little boys on the bus
    i think thats why mommy left us, mommy left us"
    "right after daddy gets home from the bar
    visists his bookie and steals a new car
    he'll drive to the strip club, and if daddy plays his cards right. . .
    he'll bring home your new mommy tonight"

    Steven Lynch är grym! Låtarna är vassa sen kan han ju faktiskt både lira och sjunga! 8)
    Hojen.nu - För oss som gillar motorcyklar!

Liknande ämnen

  1. Musik till MC festen
    Av Foosi i forum Off topic
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-02-17, 08:24
  2. Riktig "mc-musik"
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 22:31
  3. Musik
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-06-23, 14:31
  4. Motorcykel-musik ska rädda liv
    Av pewa i forum Nyhetsarkiv
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-04-12, 20:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •