Sidan 4 av 7 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 63

Ämne: Min hoj :-( (missljud)

  1. #31
    Hondamannen
    Gäst
    jag antar att det blir jag!

  2. #32
    Hondamannen
    Gäst
    Det blir nog jag. det är ingen som säger att ljudet inte finns. Det råder delade åsikter om det är farligt eller inte.

  3. #33
    Hondamannen
    Gäst
    http://www.youtube.com/watch?v=4Q9InxWfXak Nu är det ngn på honda cb/cbf 500 forumet som har samma oljud i sin motor som jag har i min motor. Lyssna och hör vad ni får ut av det hela.

  4. #34
    Ankan1
    Gäst
    Rent amatörmässigt låter det som en hoppande kamkedja.Men har sedan verkstaden sagt att den inte felar något så är det väl bara att köra på och se glad ut om man står ut med oljudet.

    Det roliga i sammanhanget är att tjejen här hemma som har noll koll på motorer sa att det lät hemskt när hon satt och lyssnade på YouTube klippet när hon snabbt undrade vad det mekaniska hackande ljudet var för något !?..
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-12-13 klockan 20:32. Anledning: Stavfel ...

  5. #35
    Medlem
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Falkenberg
    Inlägg
    390
    Låter din likadant? Kamkedja som slår alternativt knäckt kolvring, tror jag...

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    mm...men knäckt kolvring då skulle den gå som en påse nötter samt olja eller? Den går bra och drar ingen olja.
    Kamkedjan låter dock mer trolig.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-13 klockan 20:29.

  7. #37
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Låter som en kamkedja, något annat som skulle kunna föra just det ljudet kan jag bannemig inte komma på alltså, just sånt här och resonans i gamla bilar tycker jag är ett jäkla mök att hålla på med.

    Men precis som Ankan sa, har mekaniker tittat på det och sen sagt att det ABSOLUT inte är det...


    Lyft ur motorn, plocka ned i molekyler, köp en heinz-bok (Helst i omvänd ordning) bygg ihop.
    Kvarstår missljudet får du dumpan i kanalen, då blir det tyst!
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    Honda i Sverige sa att det kommer från kamkedjanm och kamaxel området men är ett normalt ljud :-). Så lät inte motorn när den var ny. Vid 2000 mil började man höra ett litet tick men det var så lite så det knappt gick att höra. MIn har nu gått 6200 mil och hojen på youtube har gått 5900 mil.


    Det är tre yrkesmek som har gått igenom hoj och alla tror att det är helt olika saker. I vår ska min bilmek som också har varit motorcyklist lyssna på motorn. Jag har känt sen många år tillbaks och säger han att jag kan köra vidare, då gör jag det.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-12-13 klockan 20:44.

  9. #39
    Hondamannen
    Gäst
    Garantin gällde i mitt fall i och med att jag hade påtalat ett tickande ljud vid 2000 mil. Honda tog in den för ett garanti ärende under hösten. Min garanti gick ut i våras. Då var ljudet så litet att det knappt gick att höra.

  10. #40
    Inget ovanligt att sträckaren till en kamkedja blir lite risig. Kamkedjesträckaren sitter med två bultar. I samband med ventilkollen kan du byta den och ska nån ventil justeras så måste sträckaren lossas i alla fall.

    Kan tänka mig att det är lite jobbigt att fundera vad som orsakar ljudet. En sträckare är inga större pengar så byt den, så kan du i alla fall utesluta en orsak.,,,,,och bara hoppas att en dålig sträckare inte förstört kedjan också.

Liknande ämnen

  1. Missljud Honda CBR600F -89
    Av Karocko i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2015-03-18, 22:34
  2. Missljud vid regn
    Av nickenordmark i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-06-27, 20:02
  3. aprilia 125 futuna af1 -91 (missljud)
    Av orka i forum Mekhörnan
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-06-20, 10:18
  4. Missljud vid gaspådrag
    Av Reject i forum Mekhörnan
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-11-09, 10:43
  5. Missljud i motorn
    Av Daimbag i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-07-27, 16:05

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •