Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 32

Ämne: Värmehandtag

  1. #21
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    ....eller för att det ska bli i rätt ordning så torde det bli av, hög, låg.
    Värmehandtag är skönt! Provade dom igår kväll när jag kom sent hem.
    Som Saarela sade: av - hög - låg effekt
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  2. #22
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Har läst om fenoment, men inte upplevt det själv. Har även frågat kompisar som sagt samma sak, att GoreTex funkar inte ihop med värmehandtag. När jag frågat dom om dom upplevt det själva så har dom inte det, utan det är något dom hört. För min del har jag inte haft några problem alls utan anser att det är jätteskönt med värmehandtag, inte i första hand i regn utan när det är kallt på vår och höst. Du får väl låta bli att använda dom när det regnar om dom inte funkar ihop med handskarna, eller gillar du inte värmandtag alls?
    Visst är det skönt med värmehandtag,men inte så skönt med blöta handskar.Har reklamerat lite olika handskar från bla halvarsson med dryway och även andra modeller med gore tex.Fått nya och samma fel igen.Fick sedan frågan från bägge ...har du kört med handtagsvärmare så är felet där?.Nu har jag värsta handskarna från Held med gore tex och dom är täta.Och har ej värmare på nya hojen,fick med men lämnade tillbaks mot nya däck

  3. #23
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Har du membran i handskarna och kör med handtagsvärme så vänder membranet och det läcker in. Membranet funkar med ångtryck och då ska det vara varmare i handsken. Är det varmare på utsidan så läcker det in.

    skickat från S3-luren

  4. #24
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av pne64 Visa inlägg
    Har du membran i handskarna och kör med handtagsvärme så vänder membranet och det läcker in. Membranet funkar med ångtryck och då ska det vara varmare i handsken. Är det varmare på utsidan så läcker det in.

    skickat från S3-luren

  5. #25
    Regnar det inte men ändå det känns kallt så är det jättegott, så bara för det inte funkar med membranhandskar så ser jag en stor fördel med värmehandtag. Det sitter en stömmbrytare till värmehandtagen så man kan välja själv.
    Jan-Olov

  6. #26
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Regnar det inte men ändå det känns kallt så är det jättegott, så bara för det inte funkar med membranhandskar så ser jag en stor fördel med värmehandtag. Det sitter en stömmbrytare till värmehandtagen så man kan välja själv.
    Helt klart,visst kan det vara skönt men inget jag vill betala extra för.Är det standard så är det väl bra.Och skulle jag sätta dit värme så är det ju orginal som gäller

  7. #27
    Värmehandtag är bland det första tillbehöret jag montera på hojen.

    Undrar hur många gånger man lurat goretexhandskarna. Ibland har man fått välja: torra och frusna händer eller blöta och varma händer. Brukar välja det senare alternativet

    Som tur var så finns det plasthandskar som man kan stoppa innanför

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Uddevalla
    Inlägg
    20
    Jag har två par hanskar. Ett med membran som jag kör i regn och ett par som är rena sommarhanskar. Kommer det en regnskur med dom är det bara att sätta på värmen så torkar dom. Sen kan man tycka att det är valfritt med varma goa händer. Jag håller med dig Saarela. Det var bland det första som åkte på hojen

    skickat från S3-luren

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Värmehandtag är bland det första tillbehöret jag montera på hojen.

    Undrar hur många gånger man lurat goretexhandskarna. Ibland har man fått välja: torra och frusna händer eller blöta och varma händer. Brukar välja det senare alternativet

    Som tur var så finns det plasthandskar som man kan stoppa innanför
    Värmehandtag är faktiskt toppen tycker jag. Har lite cirkulationsbesvär i händerna och fryser mycket lätt. Därför har jag monterat på handtagsmuffar från BT, och har då vanliga handskar och värmehandtag. Kan köra en heldag i regn utan att handskarna blir blöta. Man måste dock göra om muffarna lite eftersom de inte är anpassade till de greppskydd som KTM har på offroadhojarna med dess stora aluminiumbågar. Var lite tillbockning av dem för att de skulle passa på min Transalp.
    Skulle det bli för jäkla kallt har jag handskar som är elvärmda, 12 V, samt sockor som ansluts till hojens elsystem. Körde en heldag i Norge förra hösten då det var strax under 10 minus .Lite besvär med kablaget, annars funkar de mycket bra. Handskarna och sockorna var från början avsedda för kuskar som kör mycket då det är jäkligt kallt.

  10. #30
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Don't electrocute yourself.....
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

Liknande ämnen

  1. Värmehandtag...
    Av RobbeS i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2012-09-22, 20:31

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •