Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 13

Ämne: yamaha sr 500/400

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    yamaha sr 500/400

    Hej,

    http://www.motorradonline.de/news/ya...v-950-r/462932


    Enligt den här länken sa verkar det som att yamaha planerar pa att börja sälja yamaha sr 400 i europa redan 2014. Vart tror ni att prislappen hamnar pa en san skönhet?

    Mvh

    Hondamannen
    Senast redigerat av Hondamannen den 2013-08-14 klockan 22:08.

  2. #2
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Bara en gissning: 55 995:- Trevliga hojar.

    Knarr

  3. #3
    Hondamannen
    Gäst
    Tror du att den kommer att även att utrustas med elstart? Jag gillar själv kick men har dragits med en del höftproblem sedan 2012.

  4. #4
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    På dom bilder jag hittat har jag inte sett nåt som liknar en startmotor, så kanske det
    blir endast kickstart(?)

    Knarr

  5. #5
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har provkört gamla sr 400 och sr 500 och ägt själv sr 250 special. Så en sr 400 med Abs och helst även elstart är definitivt tänkbart som ersättning för min cbf 500. Jag har ju visserligen bestämt mig för en glidare men denna hoj kan kasta omkull alla sådana planer.

  6. #6
    Hondamannen
    Gäst
    Vill minnas att sr 400 gick att kicka igång utan dekompventil medan 500:an krävde dekompventil.

  7. #7
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Jag hade en SR400 förr men har aldrig fått tillfälle att prova en SR500, tyckte du att det var någon större skillnad mellan dom båda?

    Knarr

  8. #8
    Hondamannen
    Gäst
    400:an har kortare slaglängd och var lättare att kicka. Den gick att kicka igång utan dekompventilen. 500:an var näst intill omöjlig att kicka igång utan dekompventilen. Min upplevelse var rappare i motorn och det kan bero just på skillnaden i slaglängden. Prestanda mässing var det ingen större skillnad. Jag upplevde att de var väldigt följsamma i kurvorna. Den stora lyktan tror jag balansera upp cykeln bra. Jag tyckte dock att styret vibrerade en hel del. Nästan med en tendens till wobbling.
    Ur touring synpunkt så skulle den kunna må bra av lite fler hästar. En sr 400 med Abs, automatisk dekompventil är helt klart en intressant hoj.

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Vad var din upplevelse av sr 400?

  10. #10
    Medlem Knarrs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Södermanland
    Inlägg
    230
    Håller med om det där med vibrationer i styret, men väldigt smidiga o köra. Och snygga.

    Knarr
    Senast redigerat av Knarr den 2013-08-16 klockan 11:40.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •