Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Tänkte mej en tur norrut

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Vagnhärad
    Inlägg
    18

    Tänkte mej en tur norrut

    Tänkte ta tripp uppåt i landet, och då undvika alltför stora vägar.
    Planen är att vara riktigt äventyrlig och ta med tältet. Siktar på Dorotea som slutmål där jag ska hälsa på lite släkt, åker från Sörmland. Åker nog 3 dagar före övrig släkt och undrar om någon har tips på vad man inte får missa på vägen och vilken väg som kan vara finast, oftast har man bara eldat motorväg och missat Sverige.
    Har inte sovit i tält på 15 år så det blir ett äventyr i sej det enda jag kan tänkas oroa mej för på resan är björnar och bärplockare

    Åker en 155cc monkeybike så jag kommer inte tokköra, bara njuta av resan (!?).

    Ronnie

  2. #2
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Trevlig resa och lycka till!

    Hoppas vi kommer att kunna följa din resa här på Hojen.nu?

  3. #3
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    När åker du ? Vore skoj om jag kunde få tillfälle att följa med en bit på resan. Några trevliga sevärdheter ska jag nog kunna hosta fram

  4. #4
    Det finns hur mycket vägar som helst att välja på. Tänk dock på att Sörmland i storlek är lika stor som en norrländsk småkommun.
    Om du riktar in dig på att undvika alla vägar som börjar på E så är alternativen på inlandsvägarna många.
    Sen finns ju Höga kusten mellan Härnösand och Övik också om du vill åka längs kusten.

  5. #5
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Tips är V272 från Österfärnebo till Kilafors och därefter RV83 (Tidernas Väg) till Ånge, annars kan du ta av mot kusten vid Ockelbo (inkluderar dock en snutt E4) och köra Kustvägen längs Jungfrukusten från Gävle till Söderhamn och sedan Enånger-Njurunda.
    http://www.tidernasvag.se/
    http://www.kustvagen.nu/

    Om du därefter vill köra en bit på tvären från kusten eller tvärtom rekommenderar jag http://ljungandalsvägen.se/.

    Annars är ju Dalarna Sveriges finaste landskap, enligt mig!
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Ron Visa inlägg
    Åker en 155cc monkeybike så jag kommer inte tokköra, bara njuta av resan (!?).
    Ronnie
    Bra val av touringhoj! Du kommer att få en fin resa. Ha det gott och vinka åt alla som har bråttom.
    Ove

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Bromma
    Inlägg
    2
    Citat Ursprungligen postat av Ron Visa inlägg
    Har inte sovit i tält på 15 år så det blir ett äventyr i sej det enda jag kan tänkas oroa mej för på resan är björnar och bärplockare

    Åker en 155cc monkeybike så jag kommer inte tokköra, bara njuta av resan (!?).
    Med den hojen skulle jag nog vara mer rädd för grävlingar, kaniner och igelkottar!

  8. #8
    Medlem TMax500s avatar
    Reg.datum
    feb 2010
    Ort
    Göteborg (Västra Frölunda)
    Inlägg
    522
    Citat Ursprungligen postat av Ron Visa inlägg
    Tänkte ta tripp uppåt i landet, och då undvika alltför stora vägar.
    Planen är att vara riktigt äventyrlig och ta med tältet. Siktar på Dorotea som slutmål där jag ska hälsa på lite släkt, åker från Sörmland. ..... Åker en 155cc monkeybike så jag kommer inte tokköra, bara njuta av resan (!?). Ronnie
    En sådan här?? https://www.google.se/search?q=monkeybike&client=firefox-a&hs=tiM&rls=org.mozilla:sv-SEfficial&channel=rcs&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa= X&ei=6DkOUo7lFuvT4QTOr4G4CQ&ved=0CDYQsAQ&biw=1611& bih=782

    Du förtjänar många stilpoäng om du åker från Sörmland till Dorotea på en sådan. Med tält i packningen! Trodde bara det var V Saarela som gjorde den typen av tokigheter ...
    Senast redigerat av TMax500 den 2013-08-16 klockan 16:47.

  9. #9
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Har du en bild på din 155cc MonkeyBike?
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

Liknande ämnen

  1. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-08-26, 14:28
  2. Rökmaskin i rondell! Hur tänkte dem?
    Av magnusda i forum Off topic
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-05-14, 13:22
  3. Härlig grustur norrut!
    Av Mats Liifv i forum Offroad
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-09-11, 21:21
  4. Hur tänkte han här....?
    Av Mats Liifv i forum Off topic
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-01-30, 13:35

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •