Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 31

Ämne: Lättkörd nybörjarhoj som inte är för liten..

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8

    Lättkörd nybörjarhoj som inte är för liten..

    Hej!
    Har varit hang around ett tag och kände att det var dags att bli medlem här!
    Jag planerar att skaffa mckort till våren, och sitter nu och letar efter en lämplig förstahoj. Jag har kollat runt lite här på forumet, på blocket och även talat med vänner som är hojåkare. Om jag har förstått saken rätt är det vettigare att ha en touring än en custom att övningsköra med.
    Jag vill inte växa ur den allt för snabbt heller..
    Är 186cm och väger mellan 87-90kg och har ganska bra kondis (om det nu spelar någon roll...)
    Med dessa ingångsvärdena är det väl rätt lätt att hitta en lämplig hoj. Så därför gör jag det lite mer komplicerat genom att min kära sambo ska sitta bekvämt på bönpallen. Hon är 153cm och väger runt 55kg.

    Så. Har ni några tips på vettiga, driftsäkra nybörjarhojar som gärna får kosta mindre än 20000kr? Tanken är att den ska användas till lite helgutflykter, och dagstrippar..
    All input tas tacksamt emot!

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Sevenfiftyn.Bra nybörjarhoj på 750cc som inte är för motorsvag och bra att skjutsa på med en upprätt körställning med väldigt bra kvalitet.Om den sedan kvalar in till din ålder och detta mc körkort vet jag inte.



    Hittade några på Blocket i väldigt bra skick.Mycket hoj för pengarna.

    http://www.blocket.se/dalarna/Honda_...m?ca=23_11&w=3

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8
    Ja, just det! 27år gammal, vilket innebär att jag, med fasa, har börjat inse sanningen i "man är inte tjugo längre"... Tungt kort är det jag ämnar ta..
    Jag har inte kommit till det stadie där jag kan förklara vad jag vill ha ut av en motorcykel rent estetiskt. Men ovan visade hoj är snygg, om än i överkant av sportighet av vad jag tycker är tilltalande.
    Försökte förklara för en vän vad jag tycker är snyggt. Han mumlade något om caféracer och billiga japanska customs (som han för övrigt ansåg vara att ta genvägar..)

  4. #4

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8

    Sv: Lättkörd nybörjarhoj som inte är för liten..

    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Haha, nej, faktiskt inte. Helt fel pris och dessutom söker jag något med en mer "klassisk" känsla..

    Gillar looken på denna.. Finns det något liknade som är tyngre?
    http://mobil.blocket.se/dalarna/Suzu....htm?ca=22&w=3

  6. #6
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Lättkörd nybörjarhoj som inte är för liten..

    Pris brukar ju öka med CC.
    Jag tog körkort på en cb 750 á 250kg.
    Kanonhoj som är driftsäker och enkel att köra.
    Min är en 81:a, men det finns nyare tex Sevenfifty som är kanon.

  7. #7

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Cy2 Visa inlägg
    Jaa, nu börjar vi snacka!


    Sambon är iväg i eftermiddag, så jag har nöjessurfat hela dagen känns det som. Honda cb750 och Suziki gsx750E har fallit mig på läppen..
    Om vi jämför cb, gsx-e och vx. Hur är de i lättmekadhet, körglädje, komfort och driftsäkerhet?
    Senast redigerat av spionnadh den 2013-08-10 klockan 20:03. Anledning: skrivfel....

  9. #9
    Jag är en återfallsknutte som nu kört 2 säsonger på en antik gammal GSX550. Har ungefär samma kriterier som du. Ska kunna skjutsa och hojen ska inte kosta en förmögenhet.

    Jag väntar på en några år gammal Suzuki Bandit 1200 till rätt pris. Kanske något?

    http://www.blocket.se/sodermanland/S....htm?ca=21&w=3

    Om jag inte hinner först! :-)

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av magnusda Visa inlägg
    Jag är en återfallsknutte som nu kört 2 säsonger på en antik gammal GSX550. Har ungefär samma kriterier som du. Ska kunna skjutsa och hojen ska inte kosta en förmögenhet.

    Jag väntar på en några år gammal Suzuki Bandit 1200 till rätt pris. Kanske något?

    http://www.blocket.se/sodermanland/S....htm?ca=21&w=3

    Om jag inte hinner först! :-)
    Trevligt!
    Den är lite för sportig för min smak.
    Vad tror du annars om en 1200 till en nybörjare som mig? Är de inte för tunga?

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhoj för övningsköra m.m
    Av Haider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-12, 19:58
  2. Tips på nybörjarhoj?
    Av JII i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 13:53
  3. Nybörjarhoj
    Av gnaget63 i forum Custom
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-04-16, 12:36
  4. En liten en.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 20:30
  5. bra nybörjarhoj/tjejhoj
    Av zoidberg i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •