Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Lättkörd nybörjarhoj som inte är för liten..

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av spionnadh Visa inlägg
    Trevligt!
    Den är lite för sportig för min smak.
    Vad tror du annars om en 1200 till en nybörjare som mig? Är de inte för tunga?
    Bandit 1200 är mer touring än sport. Väljer man en för liten hoj är risken att man tröttnar fort. Det är min egen erfarenhet. och jag tror inte en 1200 Bandit blir några problem för dig. Annars är tipset om Sevenfiftyn bra!

  2. #12
    Medlem Figureheads avatar
    Reg.datum
    okt 2009
    Ort
    Karlstad
    Inlägg
    245
    Kör helt annan cykel i vanliga fall, men under tiden den står i garaget för div. reparationer har jag fått låna en Suzuki GR650. Måste säga att den är helt fantastisk gällande köregenskaper och komfort. Den må vara ful som stryk, men den är billig, pigg, lättkörd och kul som attan. =) Det var även den cykeln jag övningskörde på, och det gick utan problem.
    For those about to rock - We salute you!

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Varför inte titta på "äventyrsstuket". Där finns det en hel del att välja på från alla japanerna, BMW, KTM osv. Bekväma och lättkörda maskiner som man aldrig växer ur för dom växer med uppgiften. Lilla sambon ska naturligtvis vara med och säga sitt.
    Ove

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Varför inte titta på "äventyrsstuket". Där finns det en hel del att välja på från alla japanerna, BMW, KTM osv. Bekväma och lättkörda maskiner som man aldrig växer ur för dom växer med uppgiften. Lilla sambon ska naturligtvis vara med och säga sitt.
    Ja, lilla sambon har förstås en hel del att säga till om. Hon ska ju trots allt följa med och också kunna njuta av upplevelsen.
    Har blivit tipsad både här och av en vän om cb750. Den verkar vara väldigt populär och utseendemässigt (och skattemässigt.....) tilltalar åttiotalaren mig verkligen.
    Som känslan är just nu så ska jag ta och hitta en att provsitta i min närhet. Borde väl stå någon hos nån handlare i närheten kan man tycka =)

    Hur är det med packväskor och söta flickor som sitter bakom? Går dessa att kombinera?

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av spionnadh Visa inlägg
    Ja, lilla sambon har förstås en hel del att säga till om. Hon ska ju trots allt följa med och också kunna njuta av upplevelsen.
    Har blivit tipsad både här och av en vän om cb750. Den verkar vara väldigt populär och utseendemässigt (och skattemässigt.....) tilltalar åttiotalaren mig verkligen.
    Som känslan är just nu så ska jag ta och hitta en att provsitta i min närhet. Borde väl stå någon hos nån handlare i närheten kan man tycka =)

    Hur är det med packväskor och söta flickor som sitter bakom? Går dessa att kombinera?
    Skippa 80-talare. Gå ett årtionde framåt. Jag kör en Suzuki GSX550 från 83 och inser efter 2 säsonger att det hänt mycket på 10 år!
    Packväskor och dam där bak är inga problem. Kör med 2 GIVI sidoväskor och dam där bak.
    cb750.n är en riktig bra hoj och ett bra förslag, men begränsa dig inte. 1200-banditen som jag nämner är mycket prisvärd och enligt mig en kanonhoj! Har ni tänkt er längre semesterturer hade jag utan tvekan valt en 1200. Men vi tycker alla olika och cb750 är som sagt ett bra förslag det också.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av spionnadh Visa inlägg
    Hur är det med packväskor och söta flickor som sitter bakom? Går dessa att kombinera?
    Absolut! Dessutom en topbox bakom ryggen så sitter hon SÅ bra.
    Ove

  7. #17
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Alla hojar är lätta när de rullar, framförallt är det skönare att åka länge.
    Never ever look back you're not going in that direction!

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Absolut! Dessutom en topbox bakom ryggen så sitter hon SÅ bra.
    Det här med topbox och passagerare är lite lurt. Det gäller verkligen att det finns plats för passageraren och gärna att man kan ha en " kudde " fäst på framsidan av boxen. Åkte några mil i somras bakpå och fick ont i ryggen av en skavande box. Det brukar gå bra att anpassa boxplacerngen om man gör rätt från början exvis med någon form av adapterplatta.

  9. #19
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Det här med topbox och passagerare är lite lurt. Det gäller verkligen att det finns plats för passageraren och gärna att man kan ha en " kudde " fäst på framsidan av boxen.
    Finns med både ryggstöd och stoppade armstöd.
    Ove

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Blekinge
    Inlägg
    8

    Sv: Lättkörd nybörjarhoj som inte är för liten..

    Tack för all input hittills! Jag lär mig nya saker hela tiden!

    En liten fundering. Får man mer motorcykel för pengarna om man köper begagnat på vintern? Är det, så att säga, lättare att fynda någon årstid?

    Kan iofs tänka mig att det är svårare att göra grundliga kontroller i minusgrader. Det är därför jag ska tvinga med mig en vän

Liknande ämnen

  1. Nybörjarhoj för övningsköra m.m
    Av Haider i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2020-09-12, 19:58
  2. Tips på nybörjarhoj?
    Av JII i forum Touring
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2017-09-01, 13:53
  3. Nybörjarhoj
    Av gnaget63 i forum Custom
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2016-04-16, 12:36
  4. En liten en.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-05-13, 20:30
  5. bra nybörjarhoj/tjejhoj
    Av zoidberg i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-08-25, 12:48

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •