Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Lät nyinoljat skinnställ hänga, det växte, hjälp

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Shadowrider Visa inlägg
    Hej!! Testa å köp impregnering på Handelsboden, köpte det där förut å det funkar superbra, det händer ingenting med stället.
    Tack för tipset! Ska kolla upp det. Men jag tror att en stor del av problemet var att jag använde för mycket skinnolja, stupid me.

    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Kan inte annat än instämma...prognosen ser bra till mycket bra ut!
    Sen finns det knappt någon med skinnställ som inte har "gällivarehäng" mer eller mindre mycket, alla resårer till trots.
    Citat Ursprungligen postat av RymdBörje Visa inlägg
    Med det sagt så, det går att förstöra skinnkläder med förmycket fett/olja o.s.v. Tyvärr finns det lika många varianter på hur, som folk att fråga.
    Här i forumet finns nog iaf en och annan som lyckats hålla liv i sina jackor/ställ/brallor i decennier så det finns nog en och annan hyfsat fungerande metod på lager här s.a.s.

    Lycka till med stället, med en förhoppning om att dina centimetrar kommer att placera sig väl....
    Tror att det helt enkelt var så att jag tog för mycket olja. Det misstaget kommer jag ju garanterat inte göra igen, hehe. Finns inget jag kan göra förutom att lära mig av misstaget. Tack så mycket för dina svar Nästa gång kommer jag vara väldigt försiktig istället, hellre för lite olja än för mycket får jag tänka.

    Jag tror nog att mina centimetrar kommer sätta sig finfint i stället, positivt tänkande, om ett år kanske det sitter helt perfekt

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av simonwellander Visa inlägg
    Tack för tipset! Ska kolla upp det. Men jag tror att en stor del av problemet var att jag använde för mycket skinnolja, stupid me.





    Tror att det helt enkelt var så att jag tog för mycket olja. Det misstaget kommer jag ju garanterat inte göra igen, hehe. Finns inget jag kan göra förutom att lära mig av misstaget. Tack så mycket för dina svar Nästa gång kommer jag vara väldigt försiktig istället, hellre för lite olja än för mycket får jag tänka.

    Jag tror nog att mina centimetrar kommer sätta sig finfint i stället, positivt tänkande, om ett år kanske det sitter helt perfekt
    Tror nog att det kommer att dra ihop sig lite när oljan torkat

  3. #13
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Man växer tills det att man är ungefär 25 år, börjar på längden för att sen lägga på mer ben och muskler.
    Det är efter 25 som det kan gå lite snett ibland, ett kilo per år blir en hel del när man är 50

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tror nog att det kommer att dra ihop sig lite när oljan torkat
    Verkar faktiskt som att det har gjort det lite

    Citat Ursprungligen postat av Per Lindström Visa inlägg
    Man växer tills det att man är ungefär 25 år, börjar på längden för att sen lägga på mer ben och muskler.
    Det är efter 25 som det kan gå lite snett ibland, ett kilo per år blir en hel del när man är 50
    Haha ja precis

Liknande ämnen

  1. Nordkapp 2014 någon som vill hänga med?
    Av Grevenstid i forum Touring
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2014-06-10, 01:13
  2. Vill någon hänga med till Kroatien
    Av Sotarn i forum Träffar & Körningar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-04, 15:54
  3. Skinnställ vs textil, allväder
    Av Cubalibre i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-25, 15:44
  4. Sy om skinnställ
    Av Joachim i forum Utrustning & Tillbehör
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-12, 20:29
  5. Sy om skinnställ
    Av Jonas76 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-23, 11:53

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •