Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Lands End i England. Resan dit och tillbaka.

  1. #1
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29

    Lands End i England. Resan dit och tillbaka.

    Nu har jag kommit hem efter årets resa till England.
    Denna gången så skulle jag ta mig så långt söderut man kan komma på fastlandet, nämligen Lands End.
    Nu har jag besökt alla delar av den Brittiska ön, en del flera gånger.
    Ska man börja om i Skottland igen nästa år tro?
    Välkommen till min hemsida och kolla lite bilder samt läsa lite om resan.
    sanny.be

  2. #2
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Alltid lika kul att läsa dina reseskildringar!

    Vet inte heller vart vi ska åka nästa år. Kommer att utkristallisera sig under vintern för oss också.

    Halva nöjet är ju att planera och fundera under vinterns mörka kvällar!
    ~ Mats

    Min blogg

  3. #3
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Alltid lika kul att läsa dina reseskildringar!

    Vet inte heller vart vi ska åka nästa år. Kommer att utkristallisera sig under vintern för oss också.

    Halva nöjet är ju att planera och fundera under vinterns mörka kvällar!
    Jag har den tänkta rutten jag skulle tagit i år om jag inte hade ändrat mig i sista sekunden.
    Ner till Bodensjön, sedan in i Italien via Stelviopasset och sedan ner till Nice. Därifrån eller närmare bestämt, från Meton skulle jag ta Route de Grande Alpes, upp till Schweiz för att vika av och fortsätta via Ardennerna hemåt.
    Vi får väl se, just idag var jag och tittade på en ny hoj, så vi får väl se vad jag har för hoj nästa år och vad den passar till för resor.
    Sedan har jag ett antal andra rutter klara i datorn, för att lägga in i gps:en och fara iväg.
    Men som sagt, vi har ju vintern på oss att planera. Det är ju halva nöjet.

  4. #4
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Vad kikade du på för hoj?

    Själv planerar jag för att köra ännu en säsong med min Varadero innan jag -15 byter till den nya BMW Adventure.

    Om drygt tre veckor tar vi oss ner till Hamburg för att ta Autozug ner till Narbonne. Därifrån åker vi till Barcelona och tar färja över till Mallorca. Får låna en lägenhet strax utanför Palma. Efter en vecka där så blir det ännu en natt i Barcelona innan vi rullar hemåt. Inget annat än att vi ska åka genom Moseldalen är planerat, resten får ge sig efter vägen!
    ~ Mats

    Min blogg

  5. #5
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Vad kikade du på för hoj?

    Själv planerar jag för att köra ännu en säsong med min Varadero innan jag -15 byter till den nya BMW Adventure.

    Om drygt tre veckor tar vi oss ner till Hamburg för att ta Autozug ner till Narbonne. Därifrån åker vi till Barcelona och tar färja över till Mallorca. Får låna en lägenhet strax utanför Palma. Efter en vecka där så blir det ännu en natt i Barcelona innan vi rullar hemåt. Inget annat än att vi ska åka genom Moseldalen är planerat, resten får ge sig efter vägen!
    Var och kikade på en Honda CBF1000, en hoj som jag haft ett gott öga till länge.
    Har haft GSA:n under ett antal resor nu och är inte riktigt nöjd med den.
    Men samtidigt så älskar jag att ha den, så jag har lite ångest över detta.
    En vecka på Mallorca med hojen låter inte allt för illa, hoppas ni får en kanonvecka.
    Ska du verkligen byta bort Varaderon mot en GSA? Har haft en Varadero och skulle gärna ha en till någon gång i framtiden.

  6. #6
    Medlem Mats Liifvs avatar
    Reg.datum
    sep 2008
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    4 557
    Varaderon är en alldeles utmärkt touringhoj!

    Är dock sugen på den nya Adventuremodellen, när den kommer. Hade en 1100GS som jag körde 9.000 mil med. Gillade den skarpt, men valde att prova några andra modeller under åren. Både touringlok och annat. Känns som att cirkeln sluts och att jag kommer tillbaka till boxern, nu i den moderna versionen.

    Vad är det som du inte är nöjd med på din GSA?

    Tror att CBF1000 är en alldeles utmärkt hoj för den som gillar radfyror. Har haft några radfyror men aldrig riktigt fastnat för motortypen. Gillar bättre tvåcylindriga hojar, eller för den delen stånkor om det bara gäller att åka ensam och på grusvägar.
    ~ Mats

    Min blogg

  7. #7
    Medlem ralsbos avatar
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Alingsås
    Inlägg
    29
    Citat Ursprungligen postat av Mats Liifv Visa inlägg
    Varaderon är en alldeles utmärkt touringhoj!

    Är dock sugen på den nya Adventuremodellen, när den kommer. Hade en 1100GS som jag körde 9.000 mil med. Gillade den skarpt, men valde att prova några andra modeller under åren. Både touringlok och annat. Känns som att cirkeln sluts och att jag kommer tillbaka till boxern, nu i den moderna versionen.

    Vad är det som du inte är nöjd med på din GSA?

    Tror att CBF1000 är en alldeles utmärkt hoj för den som gillar radfyror. Har haft några radfyror men aldrig riktigt fastnat för motortypen. Gillar bättre tvåcylindriga hojar, eller för den delen stånkor om det bara gäller att åka ensam och på grusvägar.
    Är inte riktigt nöjd med den på motorväg/autobahn. Det blir ju en och annan mil där när man ska ner genom Europa.
    Men jag har nu funderat igenom det hela och kommit fram till att Adventuren har allt för många fördelar för att jag ska byta ut den mot något annat.
    Den kan ju inte vara bra på allt, så jag får väl anpassa mig bättre när jag kör autobahn eller så får jag välja mindre vägar helt enkelt.
    Har ju utrustat hojen med allt som jag vill ha på den, och att då sälja den nu känns inte helt ok. Därför blir den kvar ett tag till.
    Jag har också planer på att vänta in den nya Adventuren och eventuellt byta då.

Liknande ämnen

  1. Reserapport England 2012
    Av ralsbo i forum Touring
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-06-24, 21:40
  2. Nu är man tillbaka :-)
    Av cribbe i forum Street
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-08-10, 17:14
  3. Tillbaka igen.
    Av tomahs900 i forum Off topic
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 20:57
  4. Törs man åka till England??
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-03, 19:18
  5. Tillbaka.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-11-16, 15:47

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •