Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: Vance&Hince Urban brawler till Kawasaki Z1000

  1. #1
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59

    Vance&Hince Urban brawler till Kawasaki Z1000

    Hej,
    Jag tänkte köpa på mig V&H Urban Brawler + PowerCommander5 +O2 optimizer till min Z1000.
    Känns inte som jättesvårt att få på dessa grejer själv men eftersom jag ändå måste bänka hojen sån så tänkte jag lämna in både för montage och bänkning.

    Jag har mailat runt lite men inte fått något svar, har ni något tips om en bra firma i Stockholm som fixar montage och bänkning (utan att kräva att man köper grejerna via dem)?

    Mvh
    Andreas
    -----------------------------
    Kör: Kawasaki Z1000 -15

    Tidigare:
    Suzuki M1800R -09
    Honda VT750 -01

  2. #2
    Jag tror det är bättre du hänger på sporthoj.com när det gäller din Z1000. Finns dessutom en speciell tråd där också för just Z1000 som heter Z750/Z1000

    Andersson Turbo(googla) i Upplands Väsby är en respekterad motortrimmare som berömts massor för sina jobb. Ofta orkar inte verkstäder svara på mejl.....ring!

    Vet inte var du ska köpa din pc-v, men var lite försiktig med var och hur du köper den. Det händer att pc:na är trasiga(jag har sålt en som inte funkade) och Powercommander kräver alltid serienummer vid återlämnade(så att dom ser att den "sålts på riktigt sätt"...nej, fråga mig inte). Dom vill också ha serienumret när man använder deras support(kanonbra mejlsvar av dom).

    Du nämnde inte öppet filter, men förmodar att du givetvis tänkt på att trycka in ett KN-filter...

  3. #3
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Tack för tipsen Ska signa upp mig på sporthoj.com och kolla andersson turbo.

    Hade först tänkt att köpa PC 5 på ebay, men det kanske inte är så bra idé då.
    -----------------------------
    Kör: Kawasaki Z1000 -15

    Tidigare:
    Suzuki M1800R -09
    Honda VT750 -01

  4. #4
    Jodå, nog kan du handla på ebay, åtminstone så länge du håller dig till eu(usa tillkommer ju moms o tullavgift och.....).
    Dom flesta ebay går ju att klicka sig fram o se om det ser seriöst ut.

    Sen vet jag inte om det lönar sig? Kollade runt på priserna(för det är väl en 17-055 du ska ha?) så ligger väl inte dom sådär superprismässigt till. Jag tar 3223:. för den. KN filter(KA-1111) hittar man ju billigt på ebay, men då tillkommer ju frakt på det(jag tar 646:- för den)

    Jag har ju O2 sensorer och Brawler. Dock så hittar jag inte till Z1000 14- Dollarn förstörde lite pricerna för mig på V&H systemen, men har noterat att Motospeed. se har ett jäkla bra pris på den.

  5. #5
    Medlem Ändys avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    59
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jodå, nog kan du handla på ebay, åtminstone så länge du håller dig till eu(usa tillkommer ju moms o tullavgift och.....).
    Dom flesta ebay går ju att klicka sig fram o se om det ser seriöst ut.

    Sen vet jag inte om det lönar sig? Kollade runt på priserna(för det är väl en 17-055 du ska ha?) så ligger väl inte dom sådär superprismässigt till. Jag tar 3223:. för den. KN filter(KA-1111) hittar man ju billigt på ebay, men då tillkommer ju frakt på det(jag tar 646:- för den)

    Jag har ju O2 sensorer och Brawler. Dock så hittar jag inte till Z1000 14- Dollarn förstörde lite pricerna för mig på V&H systemen, men har noterat att Motospeed. se har ett jäkla bra pris på den.
    Verkar ju knappas som man sparar så mkt på att köpa delarna på ebay.

    dock har jag lite svårt att hitta mattsvarta urban brawlers till Z1000 - 15 på någon svensk sida. Har du något tips?

    Förresten, om man BARA monterar rören och avstår från PC och O2, kommer hojen gå risigt?
    -----------------------------
    Kör: Kawasaki Z1000 -15

    Tidigare:
    Suzuki M1800R -09
    Honda VT750 -01

  6. #6
    Vanc&Hines samt svenska sidorna har ju Brawlern upp till årsm 2013. V&H kan jag ju förstå eftersom dom har uppgett bara upp till 2013 på alla hojar.
    Kikar man på utländska sidor så har ju många angett att den passar även 2015.

    Så, sök på det. Hittar du inte så kan jag fixa fram en för cirka 4300:-

    Jag har tryckt i slipons i mina insprutare utan åtgärd. Den ger ingen effekt, förmodligen tvärtom. Den kanske går lite sämre, fast, inget jag direkt märkt eller brytt mig om eftersom insprutare(speciellt efter 2008) tycker jag går original lite ryckigt ändå när man kör i typ 50 knyck, hög växel o inget motstånd. Man är ju ute efter ljudet och ljudet är ju minst hundra hästar :-)

    Byte av bara system eller öppet luftfilter brukar i princip alla hojar klara av. Jag har sett bara en hoj som inte klarade ett avgassystembyte, en Suzuki C1800....och då var det ett helsystem.
    Byter man både system o filter så ska man alltid också justera(lämpligtvis med pc)

    Sensorn brukar ju också sitta framför sliponet. Det är ju bara att böja sig ner o kika. Ibland kan sensorn sitta i burken. Varit med om det på en VFR1200. Lampan lyste ett tag men slocknade sen efter några gånger. Annars hade man ju bara pluggat den med en eliminator(inte värst dyr)

Liknande ämnen

  1. Yamaha MT10 eller Kawasaki Z1000
    Av McAndreE i forum Street
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2019-07-27, 19:29
  2. Oljebyta Kawasaki z1000 -15
    Av Ändy i forum Mekhörnan
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2016-02-25, 19:37
  3. Kawasaki z1000 och Traction control
    Av Ändy i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2015-06-17, 22:23
  4. vance & hines till volusia-03
    Av lellejocke i forum Custom
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2015-04-29, 04:35
  5. Ny Kawasaki Z1000
    Av pewa i forum Street
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2014-04-09, 11:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •