Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Kawasaki vn 900 classic

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    Kawasaki vn 900 classic

    Hej,

    Provkörde idag en vn 900 classic här i varma Tyskland och gjorde en jämförelse med den provkörning jag gjorde i Sverige 2008. Maste säga hojen verkade fungera bättre trots att den har tappat 2,5 hk jämfört med den vn 900 classic som jag provkörde. Den hoj jag körde 2008 upplevde jag som lite ra i gangen samt att remmen lät mer än vad jag förväntade mig.

    I stort sett hittade jag inga direkta fel pa hojen men nagot som jag störde mig pa är att den i kurven hade en tendens att vilja ga rakt fram man var nästan tvungen att brotta ner den i kurver. Vet ej om det är ngt typiskt glidare eller om det var ngt som just 900 classic lider av.

    Är detta beteede nagot typiskt för glidare?


    Ska förmodligen hyra en c800 eller vn 900 classic och köra lite längre sträcka. Det som fattades pa hojen för att den skulle bli fulländad är givietvis fotkoppling och handväxel

  2. #2
    Ja, åtminstone Dragstar 1100.
    Jan-Olov

  3. #3
    Medlem epa23s avatar
    Reg.datum
    feb 2012
    Ort
    Göteborg (V. Frölunda)
    Inlägg
    58
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg

    I stort sett hittade jag inga direkta fel pa hojen men nagot som jag störde mig pa är att den i kurven hade en tendens att vilja ga rakt fram man var nästan tvungen att brotta ner den i kurver. Vet ej om det är ngt typiskt glidare eller om det var ngt som just 900 classic lider av.

    Är detta beteede nagot typiskt för glidare?

    :
    Nej,
    inte de jag har kört IAF..

  4. #4
    Hondamannen
    Gäst
    Den vn 900 classic som jag körde 2008 hade ett effektsystem pa och den jag körde i helgen var helt orginal. Den med effektsystem gick bra pa laga varv, melllanvarv men var helt död pa höga varvtal.

    Den jag körde här i helgen drog bättre igenom registret.

    Kan effektsystemet paverka registret sa mkt?

Liknande ämnen

  1. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2016-07-27, 16:08
  2. vn 800 classic
    Av glidare i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2014-12-16, 22:19
  3. Svar: 48
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 15:33
  4. Kawasaki vn1700 classic tourer
    Av RobbeS i forum Custom
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2013-09-14, 18:15
  5. kawasaki vn 800 classic tips och trix
    Av Perka i forum Custom
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 12:02

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •