Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Dis & Dimma

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2012
    Ort
    Västkusten
    Inlägg
    84

    Dis & Dimma

    Jag bestämde mig för att köra hoj till jobbet idag vilket jag gjort förr. Brukar ha solglasögon på mig så också denna tidiga timme på morgonen vilket jag kanske inte borde ha gjort. Efter ett par mil så körde jag in i dimma och dis sikten blev riktigt dålig jag drog med handen över visiret och det blev tillfälligt bättre. Så fick jag den ljusa "iden" i ca 110 kmh dra upp visiret så ser du bättre ingen bra ide alls sikten blev snabbt noll. det blev att stanna på lämpligt ställe och ta av sig solglasögonen. Ha det bra där ute på vägarna.

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg
    Jag bestämde mig för att köra hoj till jobbet idag vilket jag gjort förr. Brukar ha solglasögon på mig så också denna tidiga timme på morgonen vilket jag kanske inte borde ha gjort. Efter ett par mil så körde jag in i dimma och dis sikten blev riktigt dålig jag drog med handen över visiret och det blev tillfälligt bättre. Så fick jag den ljusa "iden" i ca 110 kmh dra upp visiret så ser du bättre ingen bra ide alls sikten blev snabbt noll. det blev att stanna på lämpligt ställe och ta av sig solglasögonen. Ha det bra där ute på vägarna.
    Det som kunde ha hjälpt är en sån där ball strut.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #3
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Invändigt solvisir är klockrent.
    Never ever look back you're not going in that direction!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •