Sidan 7 av 8 FörstaFörsta ... 5678 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 76

Ämne: Få ner ljudnivån

  1. #61
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249

    Få ner ljudnivån

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg

    Och det gick ju bra fram tills att man blir påhoppad från alla håll och kanter. Inte första gången på det här forumet heller. Förstår inte vad folk vinner på, med att försöka motarbeta och få en tråkig "ton" på forumet.
    Jag har inte hoppat på dig, jag gav ett förslag och DU tyckte att jag inte skulle yttra mig eftersom jag uppenbart inte läst hela tråden och dessutom vart kallad idiot av DIG!
    KTM 950SM

  2. #62
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Jo, väldigt ofta, faktiskt så fort någon säger emot dig.



    Du kallar Jonas 76 för idiot och det anser jag vara synnerligen ohyfsat och tyder på att några i förra generationen gravt misslyckats med att uppfostra sin avkomma.



    Så nu har jag också fått svart på vitt att jag är idiot. Som sagt, tala med spegeln så hamnar dina invektiv rätt.
    Idioter i sammanhanget JA! Om ni är idioter i övrigt kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte känner er!

    Och hur lågt får man sjunka egentligen!? Nu sitter du och säger att det är något fel på mina föräldrar och hur dom har uppfostrat mig! Lustigt hur du kan känna dom, och hur dom har uppfostrat mig. :-/
    Senast redigerat av Cubalibre den 2013-07-28 klockan 18:01.

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Idioter i sammanhanget JA! Om ni är idioter i övrigt kan jag inte uttala mig om eftersom jag inte känner er!
    Kanske man kan rekommendera att du lär dig ordens betydelse genom att googla eller att titta i en ordbok innan du skriver dom i forum. När du gjort det kanske det vore på plats med en ursäkt?
    Ove

  4. #64
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Kanske man kan rekommendera att du lär dig ordens betydelse genom att googla eller att titta i en ordbok innan du skriver dom i forum. När du gjort det kanske det vore på plats med en ursäkt?
    Jag har absolut ingenting att be om ursäkt för! Däremot du som hoppar på mig helt utan anledning och dessutom antyder att det skulle vara något fel på mig och mina föräldrars uppfostran av mig! Sorgligt!

  5. #65
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Jag är medveten om det. Och något häftigare ljud hade jag kunnat leva med, men nu tycker jag helt enkelt att det är för mycket, och jag vill inte sätta tillbaka original. Och då la jag ut en tråd och frågade om man kunde få ner ljudet på något sätt.

    Och det gick ju bra fram tills att man blir påhoppad från alla håll och kanter. Inte första gången på det här forumet heller. Förstår inte vad folk vinner på, med att försöka motarbeta och få en tråkig "ton" på forumet.
    Ja men vad har du för mystiskt slipon? Jag har aldrig sett eller hört ett slipon som låter markant mer än orginalsystemet annat än under maximal acceleration, vid jämn fart eller moderat acceleration är skillnaden inte stor, i synnerhet gäller detta radfyror.

    De enda högljudda radfyror jag hört är de som har helsystem.

  6. #66
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Ja men vad har du för mystiskt slipon? Jag har aldrig sett eller hört ett slipon som låter markant mer än orginalsystemet annat än under maximal acceleration, vid jämn fart eller moderat acceleration är skillnaden inte stor, i synnerhet gäller detta radfyror.

    De enda högljudda radfyror jag hört är de som har helsystem.
    Jag vet inte heller. Regerade på att den lät en del redan med originalburken på, men enligt han jag köpte den av så låter dom tydligen så, redan som original.

    Jaja....får se om jag kommer på någon lösning, annars får man väl stå ut. Brorsan min tyckte inte det lät för mycket, utan bara att det var ett gott ljud. Kanske jag som är lite för känslig bara.

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Vissa personer passar inte att ha hoj,och förstår inte att man inte både kan äta kakan och ha den kvar.Du får helt enkelt skita i om inte det estetiska lever upp till dina förväntningar till 100%.Eller får du helt enkelt skita i att den låter för mycket och införskaffa öronproppar.Det är ytterst sällan att fordon av olika slag lever upp till alla ens önskningar och förväntningar utan man måste kompromissa.
    Hittar du en lösning du kan tänka dig leva med ang ljud och utseende,samt om du kan leva med att det kanske inte blev exakt vad du önskade så får du nog vara nöjd med detta.
    För egen del är inte utseendet det absolut viktigaste utan det är framförallt att hojen är hyfsat ok att framföra eftersom jag gillar att köra hoj.Skulle jag däremot hatat att köra hoj skulle jag köpt en hoj som vart skitsnygg att enbart titta på.

  8. #68
    Eftersom det är ett slipon så kanske det går att trycka in en decibelkiller även från andra sidan. Antingen i ljuddämparens rör eller själva avgasröret.

  9. #69
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Ja, någon lösning finns det ju givetvis. Att säga att det bara finns två alternativ är ju bara löjligt. Jag får testa mig fram helt enkelt.

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    Jo,det är klart att det finns fler alternativ.Du kan ju proppa in en massa grejor i röret så att den i stort sett stryper sig själv och kommer att gå som en joggande snigel.Frågan är hur den kommer gå,om det är så bra för motorn.Du får kanske lägga en massa pengar på att bänka om den o s v,men du har helt rätt att där finns oändligt massa med alternativ.Du kan ju också lämna in den och be firman fixa den till vilket pris som helst.Med två alternativ menade jag två enkla och försvarbara alternativ.Vill man lägga ner en massa energi och tid och pengar på något som bara ger en liten vinst tillbaka så finns det många vägar att gå.Redan nu har det ju vållat dig en massa bekymmer vad gäller vi idioter som försökt ge dig vettiga råd och du är fortfarande inte nöjd med din hoj.Skulle du haft lämnat den på en verkstad och bett dom fixa den som du vill ha den skulle du förmodligen redan haft en hoj du är nöjd med.Hoppas det löser sig,men jag är skeptisk till en lösning utan kompromisser.

Liknande ämnen

  1. Dämpa ljudnivån på Vance & Hines
    Av henk2055 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •