Sidan 6 av 8 FörstaFörsta ... 45678 SistaSista
Resultat 51 till 60 av 76

Ämne: Få ner ljudnivån

  1. #51
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Köp en pkt avgasull (glasfiber) å peta in 1/3 av påsens innehåll. Blir F-n så tyst, och kostar typ 200 spänn.
    Kan ju vara lite knixigt att få ut skiten igen, men vill man så kan man.

    Billigt, å tyst.

    Gjorde detta på min cb 750 som hade 0 dämpning och vrålade gott, men blev tystare än en Prius. Hade visserligen 1påse i varje rör.

  2. #52
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249

    Få ner ljudnivån

    Kom igen, köp en dB killer och sluta fjanta runt med diskbollar och annat skräp...
    KTM 950SM

  3. #53
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Kom igen, köp en dB killer och sluta fjanta runt med diskbollar och annat skräp...
    Eh va? Det sitter ju db-killer i, men ljudnivån är för hög ändå tycker jag! Läs tråden innan du uttalar dig!

  4. #54
    Medlem Jonas76s avatar
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Haninge
    Inlägg
    249

    Få ner ljudnivån

    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Eh va? Det sitter ju db-killer i, men ljudnivån är för hög ändå tycker jag! Läs tråden innan du uttalar dig!
    Om du tycker att det låter för mycket så häng på original dämparen igen oavsett hur ful den är så är ditt problem löst...och du, vi lever i ett fritt land där jag får uttala mig bäst jag vill!
    KTM 950SM

  5. #55
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Jonas76 Visa inlägg
    Om du tycker att det låter för mycket så häng på original dämparen igen oavsett hur ful den är så är ditt problem löst...och du, vi lever i ett fritt land där jag får uttala mig bäst jag vill!
    Om jag har bytt slipon för att jag tycker att originalet är gräsligt fult så är det givetvis inte en lösning att sätta tillbaka det igen!

    Och att sätta i db-killer som redan sitter i är inte heller någon lösning.


    Ursäkta mig men du är en idiot! Slutdiskuterat.
    Senast redigerat av Cubalibre den 2013-07-28 klockan 16:20.

  6. #56
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ursäkta mig men du är en idiot! Slutdiskuterat.
    Om du, herr Cubalibre, alltid ska vara så innihellsike sur om bitter över dina egna tillkortakommanden, varför startar du överhuvudtaget en tråd som kan leda till diskussion! Du vet ju att alla vi andra är idioter och allmänt lågbegåvade och därmed inte kan bidra med något konstruktivt, så varför fråga?

    Sur och allmänt ohyfsad kan du vara framför en spegel för då hamnar tillmälena rätt!!
    Senast redigerat av Ove den 2013-07-28 klockan 16:54.
    Ove

  7. #57
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    Om du, herr Cubalibre, alltid ska vara så innihellsike sur om bitter över dina egna tillkortakommanden, varför startar du överhuvudtaget en tråd som kan leda till diskussion! Du vet ju att alla vi andra är idioter och allmänt lågbegåvade och därmed inte kan bidra med något konstruktivt, så varför fråga?

    Sur och allmänt ohyfsad kan du vara framför en spegel för då hamnar tillmälena rätt!!
    Ursäkta?

    Det är väl knappast JAG som är sur och bitter!!??

    Det är ju Jonas som skriver att jag skall köpa en Db-killer och sluta fjanta med diskbollar och annat då jag redan har en db-killer! Och sen tycker att lösningen är att sätta på original då jag har beställt ett nytt slipon för 4000:- för att jag tycker att originalburken är ful! Det är väl knappast att HJÄLPA till! Han har ju inte ens läst tråden och satt sig in i vad det handlar om!

    Så varför hoppar du på mig!?

    Har inte vart någon fel på tråden fram tills nu. Folk har försökt att hjälpa till, vilket jag uppskattar. Men dett var inte till någon hjälp överhuvudtaget! Och ditt yttrande var också helt jävla idiotiskt då felet inte ligger hos mig!

  8. #58
    Jag förstår inte vad problemet är? Ett slipon låter alltid mer än orginaldämparen, det vet man ju redan i förväg.

    Det finns två alternativ.

    Vill man ha tystnad så använder man orginalburken och får helt enkelt acceptera att det (i ens eget tycke) är fult. Om man vill ha ett slipon för att man tycker att det ser bättre ut får man å andra sidan acceptera att det inte är lika tyst.

    Slipons tillverkas inte och marknadsförs i första hand för att hojen skall se snyggare ut utan för att de har läckrare ljud och i bästa fall kan ge 1 eller 2 hk extra.

  9. #59
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Jag förstår inte vad problemet är? Ett slipon låter alltid mer än orginaldämparen, det vet man ju redan i förväg.

    Det finns två alternativ.

    Vill man ha tystnad så använder man orginalburken och får helt enkelt acceptera att det (i ens eget tycke) är fult. Om man vill ha ett slipon för att man tycker att det ser bättre ut får man å andra sidan acceptera att det inte är lika tyst.

    Slipons tillverkas inte och marknadsförs i första hand för att hojen skall se snyggare ut utan för att de har läckrare ljud och i bästa fall kan ge 1 eller 2 hk extra.
    Jag är medveten om det. Och något häftigare ljud hade jag kunnat leva med, men nu tycker jag helt enkelt att det är för mycket, och jag vill inte sätta tillbaka original. Och då la jag ut en tråd och frågade om man kunde få ner ljudet på något sätt.

    Och det gick ju bra fram tills att man blir påhoppad från alla håll och kanter. Inte första gången på det här forumet heller. Förstår inte vad folk vinner på, med att försöka motarbeta och få en tråkig "ton" på forumet.

  10. #60
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Ursäkta?
    Det är väl knappast JAG som är sur och bitter!!??
    Jo, väldigt ofta, faktiskt så fort någon säger emot dig.

    Så varför hoppar du på mig!?
    Du kallar Jonas 76 för idiot och det anser jag vara synnerligen ohyfsat och tyder på att några i förra generationen gravt misslyckats med att uppfostra sin avkomma.

    Folk har försökt att hjälpa till, vilket jag uppskattar. Men dett var inte till någon hjälp överhuvudtaget! Och ditt yttrande var också helt jävla idiotiskt då felet inte ligger hos mig!
    Så nu har jag också fått svart på vitt att jag är idiot. Som sagt, tala med spegeln så hamnar dina invektiv rätt.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Dämpa ljudnivån på Vance & Hines
    Av henk2055 i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-12, 08:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •