Sidan 2 av 5 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 41

Ämne: Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Helt sjukt... Vilken idiot.

    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Var det en svensk man ?

  2. #12
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    N är det ju faktiskt så att vi har ett väl fungerande rättsväsen som FAKTISKT tar dylika individer på allvar. Ha tillräcklig sinnesnärvaro för att ta registreringsnummer och polisanmäl direkt, situationen kunde ju slutat mycket olyckligt och vad händer med nästa individ denne nidingsman stöter på?

    Polisen anmäler för vårdslöshet i trafik och framkallande av fara för annan om polisman själv ser det inträffade men du kan också göra samma sak. Om ingen uppmärksammar polis på en specifik individs irrationella beteende, hur ska de då kunna göra något åt det?

    I detta fall möjligen drogpåverkan vilket är långt värre än rattfylla då droger radikalt förändrar en idivids beteende ännu mer negativt.
    Never ever look back you're not going in that direction!

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Man lurar ut dom ur bilen sen sparkar man av knät, kan dom va hur påtända som helst. Går ändå inte att gå på benet. Lär tydligt vara enkelt att göra oxå. Svårt att prova liksom. Men... Det är ju lätt art vara kaxig när man inte är situationen... Finns det inget mc-gäng som bara spöar upp idioter till bilister? Det skulle jag inte ha så stora moraliska invändningar emot...

    Skönt att det gick bra iaf.

    /Freddo

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av Månne Visa inlägg
    N är det ju faktiskt så att vi har ett väl fungerande rättsväsen som FAKTISKT tar dylika individer på allvar. Ha tillräcklig sinnesnärvaro för att ta registreringsnummer och polisanmäl direkt, situationen kunde ju slutat mycket olyckligt och vad händer med nästa individ denne nidingsman stöter på?

    Polisen anmäler för vårdslöshet i trafik och framkallande av fara för annan om polisman själv ser det inträffade men du kan också göra samma sak. Om ingen uppmärksammar polis på en specifik individs irrationella beteende, hur ska de då kunna göra något åt det?

    I detta fall möjligen drogpåverkan vilket är långt värre än rattfylla då droger radikalt förändrar en idivids beteende ännu mer negativt.
    Nej det gör de inte, vi har lokala talanger som kan göra vad som helst, de är ändå ute nästa dag eftersom det inte finns några bevis. I det här fallet är en anmälan meningslös. Om han haft en hjälmkamera så hade det kanske varit annorlunda.

  5. #15
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Fast då är väl frågan gällande kameran, om detta får användas som bevis, eftersom man kan hävda att filmen( datat) redigerats i efterhand.

    Jag säger inte att det är en dålig idé att alltid ha kamera på sig, men jag tvivlar på att det godkänna som bevisning i en rättssal? Jag hoppas jag har fel, dock.

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Fast då är väl frågan gällande kameran, om detta får användas som bevis, eftersom man kan hävda att filmen( datat) redigerats i efterhand.

    Jag säger inte att det är en dålig idé att alltid ha kamera på sig, men jag tvivlar på att det godkänna som bevisning i en rättssal? Jag hoppas jag har fel, dock.
    Det vet jag inte, däremot vet jag att när ord står mot ord så går man alltid fri. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att polisen gör något av detta, det har låg prioritet därför att de inte har något att gå på. Därför måste ju en film vara bättre än inget.

  7. #17
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Nej det gör de inte, vi har lokala talanger som kan göra vad som helst, de är ändå ute nästa dag eftersom det inte finns några bevis. I det här fallet är en anmälan meningslös. Om han haft en hjälmkamera så hade det kanske varit annorlunda.
    Och med den inställningen låter vi dem hållas och härja fritt och låter mobben som inte finns sköta jobbet?
    Never ever look back you're not going in that direction!

  8. #18
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Diversion Visa inlägg
    Det vet jag inte, däremot vet jag att när ord står mot ord så går man alltid fri. Det finns inte en snöbolls chans i helvetet att polisen gör något av detta, det har låg prioritet därför att de inte har något att gå på. Därför måste ju en film vara bättre än inget.
    Det verkar så, för efter lite googlande förefaller Svea rike ha Fri bevisvärdering och fri bevisföring
    Med fri bevisföring menas att det inte finns gränser för den bevisning som en part får föra fram för att styrka sin ståndpunkt, så I rest My case..det går alldeles utmärkt att läggs fram en film om ett händelseförlopp som bevisning.

  9. #19
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Vill påstå att video- och ljudupptagningar väldigt ofta är tung bevisning i en rättssal och något som kan få en avgörande roll till ett friande eller fällande. Se bara de x-antal stölder och snatterier som görs från butiker som har kameraövervakning, det första Polisen frågar efter är video på händelsen. Tung teknisk bevisning. Det går dessutom att analysera om videon är trixad med.

    Försök till grov misshandel/mord får jag detta till.

    Vederbörande borde få maxstraff, körkort klippt och återkallat på livstid, fordon beslagtaget och förbjuden att någonsin inhandla ett nytt. Utländsk medborgare? Omedelbar deportering och maxstraff enligt det landets lagar!

    Är det ryssar ska man nog passa sig om man inte själv är stor och musklad, sök på ''russia road rage'' på Youtube... :/
    Senast redigerat av Motormannen den 2013-07-26 klockan 14:50.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  10. #20
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Film lär duga i rätten vilken dag som helst. För även om det går att trixa med en film så är det ingen kunskap folk sitter på till vardags. Dessutom tar det massor av tid att fejka till en hel film. Så gör man anmälan direkt och lämnar in en kopia på filmen då är det inga problem skulle jag säga. Och slutändan går det också att kolla om en film är redigerad i de allra flesta fall.

    /Freddo

Liknande ämnen

  1. Finns det några kvar här?
    Av baggen1970 i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-12-21, 19:40
  2. Förbannade idioter
    Av Ello i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2019-06-20, 17:07
  3. Vi som finns på Facebook
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 15:07
  4. Var i landet finns ni?
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •