Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!

  1. #1
    Medlem Pathfinders avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8

    Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!

    Det finns idioter....sen finns det obehagliga idioter!
    En i den sistnämna kategorin hade jag det bizarra nöjet av att träffa idag.
    Stod vid ett rödljus i allen påväg att korsa avenyn då en vit gammal audi snabbt kommer upp bakom.
    Han ställer sig och slirar på kopplingen ungefär en halv meter från mitt bakhjul läsandes sms eller nåt.
    Gillade inte situationen utan vände mig kort om och kollade var fronten på bilen var....sen stirrade jag på honom i bakspegeln.
    Det räckte....han försökte sen knö sig mellan mig och bilen i filen bredvid...då blev det grönt o jag drog iväg som vanligt och stannade vid nästa rödljus...då kom han upp bakom mig i en jäkla fart och körde så nära mig han kunde...girade snabbt vänster och sen ställde nån halvmeter bredvid mig och undrade om jag ville ngt....hade ingen lust att tjafsa mitt i vägen inne på avenyn... så jag sa nej....vill du?...sen grönt och samma visa upprepade sig vid nästa rödljus....denna gången sprätte han en glödande cigg mot mig som jag parerade....grönt ljus igen samma visa igen fast denna gången stog han snett framför mig som han försökte preja mig ut på gräsmattan o denna gången försökte han spotta på mig.
    Jag drog hojen lite bakåt så han missade mig...hade en fundering på att köra in höger & kliva av hojen men visste ju inte om han hade vapen på sig eller om jag skulle hinna få av mig hjälmen och skydda mig med.
    Drog iväg förbi järntorget...rött igen men han hann inte med.....sen vid nästa rödljus hann han ikapp mig och jag drog iväg fullt på leden mot älvsborgsbron.....dock vågade jag inte hålla rullen fixerad med mina 300 kg för jag var inte upplagt för denna typen av körning...trött osv.
    Lade mig mellan 2 bilar...han kom ifatt....prejade in mig mot nästa avfart tills vi nästan stod still....jag drog upp på avfarten och han blev tvingad att fortsätta framåt.
    Var det mest bizarra jag varit med om....han var typ 45 o själv i bilen...

    Har nån annan varit med om ngt liknande?

  2. #2
    Ankan1
    Gäst
    Om du velat undvika allt det obehagliga i den utdragna situationen så kunde du stannat till en stund eller gått fram till denna bilförare för att reda upp situationen.Och ja, jag har faktiskt upplevt ett antal av dessa mindre roliga incidenter på vägarna under årens lopp.Antingen tar man tjuren i hornen med allt vad det innebär i dessa fall eller så backar man undan och sväljer sin stolthet.Valet gör man när situationen dyker upp.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-07-20 klockan 23:50.

  3. #3
    Medlem Pathfinders avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Fick en stark känsla av att det inte var en diskuterande individ....fick en känsla av en aggressiv påtänd människa...med tanke på att han prejade mig rejält varje gång han kom ikapp mig utan att vilja stanna mig för mer än att förnedra eller skada mig så kändes det instinktivt svårt/farligt att stanna till...men visst kan man göra det så är ju det bästa sättet....jag fegar sällan ur!

  4. #4
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Förmodligen påtänt pucko som f-n inte har på vägarna att göra.
    Men det gäller också att passa sig, för det är synnerligen vanligt med vapen idag, plus att påtända knarkarkött är i princip helt utan smärtgräns, vilket försvårar ett " övermannande" av fysisk karaktär, så Ankans förslag om att hålla sig undan är att föredra samtliga gången. Enbart pga av konsekvensen.
    Finns ingen anledning att offra hälsan för en idiot, som i ditt, mitt eller våra liv inte har någon betydelse alls egentligen..

    Själv är jag väldigt grön på hoj, och har hittills haft turen att undkomma denna typ av idioter, men väl i bil.

    Jäkla äcklig grej egentligen! Vem vet hur det hade kunnat gå om du pressat köttgövvet?

  5. #5
    Medlem Pathfinders avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Ja du har rätt,smärtgränsen kan vara hög hos påtända människor...övermanna en sån kräver ju att man släcker ett organ.
    Som sagt...skall nog vara glad att det gick som det gick!

  6. #6
    Sjukt!
    Jag hade jävlar dratt högerbenet rätt in i sidan på dörren om nån betett sig så, förtjänar ingen respekt.

    Var det en svensk man ?
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    36
    Som sagt inget skäl att riskera hälsan och hojen för en galning Men med en kamera och polisanmälan så blir det förhoppningsvis en idiot mindre på vägarna.
    Vårdlöshet i trafik? Ofredande? Olaga hot? Försök till misshandel? Tar de honom på plats; olovlig körning? narkotikabrott? osv.

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Var det en svensk man ?
    Vad har det med saken att göra, utländsk idiot eller svensk idiot kan väll kvitta.
    Jan-Olov

  9. #9
    Medlem Pathfinders avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    8
    Det finns idioter i alla färger & former som Jan-olov är inne på...men tja polsk tror jag....svårt att säga.
    Han kändes som han inte hade ngt att förlora i livet.....övermanna eller ytterligare reta upp en ev påtänd människa med ev vapen i bilen var inget jag var värst sugen på just igår kväll.
    Jag ställde in hojen och knallade iväg till polisen och såg till att de gjorde en notering ang regnumret.

  10. #10
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    Vad har det med saken att göra, utländsk idiot eller svensk idiot kan väll kvitta.
    Ja visst stämmer det, idiot som idiot, var bara nyfiken, menade inget med det.
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

Liknande ämnen

  1. Finns det några kvar här?
    Av baggen1970 i forum Off topic
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2019-12-21, 19:40
  2. Förbannade idioter
    Av Ello i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2019-06-20, 17:07
  3. Vi som finns på Facebook
    Av Mc-Bosse i forum Off topic
    Svar: 37
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 15:07
  4. Var i landet finns ni?
    Av Nilsson i forum Träffar & Körningar
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2008-06-11, 15:18

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •