Sidan 5 av 8 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 71

Ämne: Hur länge räcker ett däck?

  1. #41
    Jåke
    Gäst

    Sv: Hur länge räcker ett däck?

    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Olika gummiblandning beroende på vilken sida av däcket ...Har jag aldrig hört och inte den lokala mc firman här hemma heller ... !?.Jag har samma möjligheter till fäste beroende på nedlägg i kurvorna oavsett om det är en vänster eller högersväng.
    Det behöver väl inte betyda att det inte finns. Kanske bara är så att de inte säljer så mycket GP-däck? (Alla får faktiskt inte göra det, ingår inte i normalt sortiment). Har heller inte så mycket med fäste att göra som uppvärmning och hållbarhet.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4
    Senast redigerat av Jåke den 2013-09-17 klockan 16:29.

  2. #42
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Strax dags att byta bakdäck. Om man gillar krokig asfalt, å kör lite grus, krav på fäste å livslängd. BMW 1200GS, vem har lyckats göra bästa däcket ?
    Jag tycker du ska testa Anakee 3.Helt klart det bästa hittills för mig.Och med det lilla diket ack så lite efter 1000mil kan nog bero lite på att vägarna lutar mot diket,jag vet att däcken på Tradarna får snett slitage pga detta.Vill passa på att säga att Metzeler har ett nytt som heter Karoo3 som ser rätt bra ut MEN har hört av folk i Bmw klubben som provat det så tar det slut på 2-300mil så det går bort.Träffade en kille i helgen när jag var på Tigerträff som hade karoo 3 på sin Tiger och det var snorhalt vid regn.Men Metzeler har ju ett nytt som heter Tourance Next som kan vara bra.Nya Gs 1200 levereras ju med det och även med Anakee 3.
    Senast redigerat av engström67 den 2013-09-17 klockan 21:02.

  3. #43
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Jag tycker du ska testa Anakee 3.Helt klart det bästa hittills för mig.Och med det lilla diket ack så lite efter 1000mil kan nog bero lite på att vägarna lutar mot diket,jag vet att däcken på Tradarna får snett slitage pga detta.Vill passa på att säga att Metzeler har ett nytt som heter Karoo3 som ser rätt bra ut MEN har hört av folk i Bmw klubben som provat det så tar det slut på 2-300mil så det går bort.Träffade en kille i helgen när jag var på Tigerträff som hade karoo 3 på sin Tiger och det var snorhalt vid regn.Men Metzeler har ju ett nytt som heter Tourance Next som kan vara bra.Nya Gs 1200 levereras ju med det och även med Anakee 3.
    Tourance klingar väldigt dåligt i mitt öra. Karoo 3 är inget asfaltsdäck, går sönder väldigt fort. Återstår Anakee 3.
    Jan

  4. #44
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Angående olika gummiblandningar så vet jag att Michelin (som är min favorit) har det.
    http://www.michelin.se/mc-dack/miche...res-technology
    http://www.michelin.se/mc-dack/michelin-power-one
    http://www.michelin.se/mc-dack/miche...res-technology

    Dock har Michelin Commander, som jag kör med, bara en sorts gummi vad jag vet.

  5. #45
    Medlem
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    309
    Citat Ursprungligen postat av Knarr Visa inlägg
    Ja det är 15 tum, så utbudet är rätt begränsat. Men Metzeler har jag sett finns, å det lutar åt att det blir såna.
    Funderar även på att skifta själv, för o spara 500-600 spänn, nån som har nåra bra tips ang. det?
    Tips på bra, medelgoda snören tas också tacksamt emot.

    Bobster
    Såg det först nu, men Michelin Commander II finns också i 15 tum.

  6. #46
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Tourance klingar väldigt dåligt i mitt öra. Karoo 3 är inget asfaltsdäck, går sönder väldigt fort. Återstår Anakee 3.
    Verkar som så, att ingen är besviken på Anakee 2 som ett däck som funkar skapligt på grus och bra på asfalt . Anakee 3 verkar ju mera som ett asfaltdäck, men går att köra på grus oxå.

  7. #47
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar som så, att ingen är besviken på Anakee 2 som ett däck som funkar skapligt på grus och bra på asfalt . Anakee 3 verkar ju mera som ett asfaltdäck, men går att köra på grus oxå.
    För mig håller inte anakee 2 och ingen skillnad på 2 och 3 på grus

  8. #48
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    För mig håller inte anakee 2 och ingen skillnad på 2 och 3 på grus
    Verkar mysko med tanken på det mycket öppnare mönstret på 2:an. Kan förstå att det är mycket liten skillnad på torr grusväg, men en som är lite moddig och blöt??
    Tror dock inte att du kör så mycket på sådana underlag.

  9. #49
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar mysko med tanken på det mycket öppnare mönstret på 2:an. Kan förstå att det är mycket liten skillnad på torr grusväg, men en som är lite moddig och blöt??
    Tror dock inte att du kör så mycket på sådana underlag.
    Jag tycker att som framdäck och som JAG använder hojen så är 2;an bättre än 3;an som verkar vara ett asfaltsdäck till 99%. Problemen med att få fäste är värst på torr och hård väg med rullande grus på toppen, där försvinner kamraterna med andra däck i fjärran. Är underlaget mjukt fungerar det ganska bra.

    Bak tycker jag 2;an och 3;an fungerar ung. lika bra.
    Ove

  10. #50
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Verkar mysko med tanken på det mycket öppnare mönstret på 2:an. Kan förstå att det är mycket liten skillnad på torr grusväg, men en som är lite moddig och blöt??
    Tror dock inte att du kör så mycket på sådana underlag.
    Kör en hel del grus och har testat alla dom där däcken,och på grus är det tkc 80 och dylikt som gör att man kan utnyttja effekten mest Förresten har du kört med Anakee 3 själv??

Liknande ämnen

  1. Hur länge vänta...
    Av LowTech i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-07, 19:32
  2. Reklamfilm? Ja, så länge den har humor.
    Av Jåke i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-01-15, 19:49
  3. Ägt hojen länge?
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2011-07-30, 17:27
  4. Länge sedan!
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-25, 15:21

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •