Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: kawasaki dör!!!

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    5
    jag har endast bensinslang till kran, alltså ingen vakuumkran. jag har inte testat med att köra tanklocket öppet.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av egsm900 Visa inlägg
    jag har endast bensinslang till kran, alltså ingen vakuumkran. jag har inte testat med att köra tanklocket öppet.
    Dvs rycker du loss slangen från ingången till förgasarna ska det rinna snyggt och fint om kranen är öppen????

  3. #13
    Trist!

    Jo, arbeta dig uppifrån o ner, dvs....börja med Borkens enkla förslag om att ha igång den med tanklocket öppen(utifall nån slang är klämd under tanken)
    Sen att den får soppa till förgasarna(typ LowTech förslag). Till sist ger du dig på förgasarna.

    Om det nu skulle att du konstaterar att det är förgasarna så låter det ju på din beskrivning som att alla fyra förgasarna ska ha geggat igen. Känns lite osannolikt.......om nu inte hojen stått en längre tid förståss.......

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av LowTech Visa inlägg
    Dvs rycker du loss slangen från ingången till förgasarna ska det rinna snyggt och fint om kranen är öppen????
    En dum förfrågan, står kranen i rätt läge?

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    5
    kranen är i rätt läge, hojen vet jag inte hur länge den har stått så jag går på förgasarna.

  6. #16
    En polare till mig hade samma problem, visade sig att bränsle kranen var total skitig så det rann knappt vidare någon bränsle till förgasarna, bara till och plocka isär och rengöra och sen gick den bra.
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  7. #17
    Citat Ursprungligen postat av egsm900 Visa inlägg
    kranen är i rätt läge, hojen vet jag inte hur länge den har stått så jag går på förgasarna.
    "Är i rätt läge"?
    Du har fortfarande inte svarat på om det det kommer soppa ur slangen till förgasarna!
    Ska man felsöka måste det ske med viss systematik flippra omkring planlöst skapar mest problem.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Sweden
    Inlägg
    5
    det kommer soppa, annars skulle jag tillslut inte kunna starta? och ja det kommer soppa till förgasarna.

  9. #19
    Men rinner det som det ska ?
    Kommer det för dåligt så hinner den inte fylla förgasarna

  10. #20
    Vet inte varför du ens frågar eftersom du kan det här redan

    Tycker du fått en massa bra förslag för att gå vidare i sökningen, men du ids inte ens svara på frågorna och inte ens ett litet tack för att folk försöker engagera och hjälpa dig.

Liknande ämnen

  1. kawasaki er6 n
    Av kman i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2018-07-11, 15:32
  2. kawasaki
    Av engström67 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-11-22, 21:41
  3. 5-cyl Kawasaki
    Av rolfmm i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2013-11-06, 17:17
  4. Kawasaki W 650!
    Av GeCe i forum Street
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-20, 20:08
  5. Kawasaki ER-6?
    Av Nina i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 15:40

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •