Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 18

Ämne: Vad har jag köpt?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66

    Talking Vad har jag köpt?

    Hej och hå,

    Alltså ibland blir jag lite trött på mig själv. Min mormor sa alltid att man skall vara glad att man blev som man blev när man nu inte blev som man skulle. Jag hoppas (och vill) tro att hon att hon hade rätt.

    Håller för tillfället på att ta A-kortet och hade tänkt att skaffa en enklare mc för ändamålet, men kanske även ha att köra med lite efter kortet är taget. Jag hade tänkt en Suzuki SV, GSX eller bandit.... men så långt hade jag inte kommit i planeringen utan idag skulle det inhandlas hjälm! Sagt och gjort, åkte till handlare och går runt och kikar lite.

    Stannar framför en offroad liknande hoj. Hmm.. bra pris! Den var i perfekt höjd för mig och mina korta ben. Riktigt snygg! Och massa väskor ingick. Och så hör jag "Ursäkta, kan jag hjälpa till med något?" absolut svarade jag och förhörde mig om objektet som naturligtvis verkade lika bra, eller bättre än vad jag hoppats på.

    Jag multitaskade och kollade försäkringen via telefonen och den var, såklart, kanon!

    Du fattar vart detta barkar va? Precis... åkte för att kolla på hjälm och kom hem med en MC.

    Nu sitter jag och skakar, både förnöjt och förundrat över vad jag ställt till med.

    Det blev en BMW f650gs. Och jag skall hämta den på måndag... Just nu tar jag ett glas vin och försöker sansa mig.

    Så om det sitter någon vänliga människa på tips eller bra att veta rörande hojen mottages detta med tacksamhet!

    Om du bara känner för att le och ifrågasätta min mentala kapacitet, min känsla för ekonomi eller min förmåga för planering så går det också bra

    Tack för uppmärksamheten,

    Pin (numera med MC)

  2. #2

    Thumbs up

    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Hej och hå,

    Alltså ibland blir jag lite trött på mig själv. Min mormor sa alltid att man skall vara glad att man blev som man blev när man nu inte blev som man skulle. Jag hoppas (och vill) tro att hon att hon hade rätt.

    Håller för tillfället på att ta A-kortet och hade tänkt att skaffa en enklare mc för ändamålet, men kanske även ha att köra med lite efter kortet är taget. Jag hade tänkt en Suzuki SV, GSX eller bandit.... men så långt hade jag inte kommit i planeringen utan idag skulle det inhandlas hjälm! Sagt och gjort, åkte till handlare och går runt och kikar lite.

    Stannar framför en offroad liknande hoj. Hmm.. bra pris! Den var i perfekt höjd för mig och mina korta ben. Riktigt snygg! Och massa väskor ingick. Och så hör jag "Ursäkta, kan jag hjälpa till med något?" absolut svarade jag och förhörde mig om objektet som naturligtvis verkade lika bra, eller bättre än vad jag hoppats på.

    Jag multitaskade och kollade försäkringen via telefonen och den var, såklart, kanon!

    Du fattar vart detta barkar va? Precis... åkte för att kolla på hjälm och kom hem med en MC.

    Nu sitter jag och skakar, både förnöjt och förundrat över vad jag ställt till med.

    Det blev en BMW f650gs. Och jag skall hämta den på måndag... Just nu tar jag ett glas vin och försöker sansa mig.

    Så om det sitter någon vänliga människa på tips eller bra att veta rörande hojen mottages detta med tacksamhet!

    Om du bara känner för att le och ifrågasätta min mentala kapacitet, min känsla för ekonomi eller min förmåga för planering så går det också bra

    Tack för uppmärksamheten,

    Pin (numera med MC)
    Grattis till ett mycket bra köp. BMW är fina hojar och BMW F 650 är en kanonhoj som lite mer allroundhoj. Enligt vad jag förstått så är det enda som motormässigt skiljer 650 från storebror 800 kamaxlarna. Annars är 650GS på 798 cc också. Ologiskt eller har jag bara hört fel?.
    Så du behöver inte ha ångest, OCH om du mot förmodan skulle bli missnöjd över valet är det bara att byta vilket du knappast lär bli. "Bättre att prova och misslyckas än att inte prova och ångra sig över det".
    Dom bästa köp jag har gjort har varit infall

  3. #3
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    /klipp/

    Du fattar vart detta barkar va? Precis... åkte för att kolla på hjälm och kom hem med en MC.

    Nu sitter jag och skakar, både förnöjt och förundrat över vad jag ställt till med.

    Det blev en BMW f650gs. Och jag skall hämta den på måndag... Just nu tar jag ett glas vin och försöker sansa mig.

    Så om det sitter någon vänliga människa på tips eller bra att veta rörande hojen mottages detta med tacksamhet!
    /klipp/
    Grattis! Magkänslan brukar räcka långt!
    BMW är i de allra flesta fall ett bra köp (undantag finns alltid!). Vad är det för årsmodell?

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Hej!

    Tackar o bockar för de snälla orden Min erfarenhet är den samme; dvs att ofta ångrar man snarare de man inte provade. Det är en 2001. Cirka 4k mil.

    BMW brukar göra bra saker, därav jag vågade slå till utan större utredning.

    Mer kommer när jag väl fått hem henne och premiärturen är klar

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    ... åkte för att kolla på hjälm och kom hem med en MC.

    Nu sitter jag och skakar, både förnöjt och förundrat över vad jag ställt till med.

    Det blev en BMW f650gs. Och jag skall hämta den på måndag... Just nu tar jag ett glas vin och försöker sansa mig.
    Pin (numera med MC)
    Skål och grattis! Så kan det gå när det vill sig och det blev en bra hoj också, duger till allt, småsvängar runt Ale eller kanske en sväng jorden runt om det faller dig in.
    Ove

  6. #6
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Hej!

    Tackar o bockar för de snälla orden Min erfarenhet är den samme; dvs att ofta ångrar man snarare de man inte provade. Det är en 2001. Cirka 4k mil.

    BMW brukar göra bra saker, därav jag vågade slå till utan större utredning.

    Mer kommer när jag väl fått hem henne och premiärturen är klar
    Här är en sida med massor av både rolig och nyttig information, som du kan hålla dig sysselsatt med tills du får hem pärlan...
    http://faq.f650.com/GSFAQs/

  7. #7
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Kul, Grattis!
    Det är nog en bra allroundhoj.
    Fjädring är överskattat..

  8. #8
    Medlem rolfmms avatar
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Dalsland
    Inlägg
    304
    Grattis med flott hoj
    Om några år uppgrader du til denna http://www.mcjournalen.com/bmw-f-800-gs-adventure/
    * Min tidvis dåliga svenska beror på att jag egentligen är norsk.....

  9. #9
    Medlem Månnes avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Ängelholm
    Inlägg
    232
    Du kan vara lugn!
    Du har köpt en av marknadens mest mångsidiga hojar!

    Du kan köra till korvmojjen eller Nordkap med den hojen och samtidigt inte tveka en sekund inför många mils nöje på grusväg!

    När du är klar med den vill du ha en större men risken finns att ni har svårt att skiljas!
    Never ever look back you're not going in that direction!

  10. #10
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143

    Talking

    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    Det blev en BMW f650gs. Och jag skall hämta den på måndag... Just nu tar jag ett glas vin och försöker sansa mig.

    Så om det sitter någon vänliga människa på tips eller bra att veta rörande hojen mottages detta med tacksamhet!

    Om du bara känner för att le och ifrågasätta min mentala kapacitet, min känsla för ekonomi eller min förmåga för planering så går det också bra

    Tack för uppmärksamheten,

    Pin (numera med MC)
    Haha, nämen se där ja. Det blev alltså en BMW till slut, välkommen i klubben! 650:n är nog en bra hoj och ja på ca 800cc om det är en parallelltwin. Lättkörd, mycket lämplig att köra upp på om du tänkt göra det.

Liknande ämnen

  1. Köpt en ny hoj Honda Magna 750
    Av Zeeuus i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-05-16, 06:37
  2. Har i dag köpt en hoj!
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-25, 22:55
  3. Köpt en Yamaha XTZ 750
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 23:16
  4. Tur man köpt dieselbil
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 15:33
  5. Köpt Rak 50-olja
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 11:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •