Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Vad har jag köpt?

  1. #11
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    650:n är nog en bra hoj och ja på ca 800cc om det är en parallelltwin. Lättkörd, mycket lämplig att köra upp på om du tänkt göra det.
    F650GS årsmodell -01 är en stånka på 650 cc och 50 hästar (35 kW). Den räcker alltså inte till uppkörning för tungt kort.

  2. #12
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av mirrisen Visa inlägg
    F650GS årsmodell -01 är en stånka på 650 cc och 50 hästar (35 kW). Den räcker alltså inte till uppkörning för tungt kort.
    Aha, den. Jag förutsatte att det var den starkare med tanke på att TS ska ta A-kortet... Kom twinen 2002 för 650GS?

    Edit: men vänta nu, 36,5kW säger specen efter lite googlande vilket överstiger gränsen på 35 för A. Räcker väl?
    Senast redigerat av ThompaB den 2013-07-18 klockan 10:52.

  3. #13
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Aha, den. Jag förutsatte att det var den starkare med tanke på att TS ska ta A-kortet... Kom twinen 2002 för 650GS?

    Edit: men vänta nu, 36,5kW säger specen efter lite googlande vilket överstiger gränsen på 35 för A. Räcker väl?
    Twinnen kom 2008.

    Nya reglerna för uppkörningshoj säger 40 kW...

  4. #14
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    grattis till ett bra köp tror jag också. denna har jag spanat in tidigare som ett tillskott i stallet, till lite äventyr. så jag har pluggat en del och denna hoj får för det mesta beröm för att vara en smidig, mångsidig och driftsäker maskin. att känna på den verkade den lätt och smidig, med hyfsat låg tyngdpunkt trots bra markfrigång så den kändes otroligt lätt och smidig att snurra runt med.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Hej!

    Tack för alla svar. Låter lovande

    Tyvärr kan man inte köra upp med den... Den måste vara över 600kubik och ha mer effekt än 40kw. Denna ligger på 37kw något... så jag får låna när det väl är dags. Lite surt... men man kan väl inte få allt.

    Nu skall jag arbeta i 32 minuter till, sen går jag på semester och imorgon bitti skall jag hämta hojen... man kan börja sin semester på sämre vis!

  6. #16
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143

    Vad har jag köpt?

    Om du är intresserad av lite delar till din nya ögonsten

    http://bmwklubben.se/forum/viewtopic.php?t=19209

  7. #17
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Om du är intresserad av lite delar till din nya ögonsten

    http://bmwklubben.se/forum/viewtopic.php?t=19209
    Fast det där är delar till en nyare hoj. (Fram tills nyss min mans faktiskt, som han och köparen lastar in i en skåpbil i detta nu. ) Poängen är iaf att delarna inte passar till en 2001 rätt av.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Wow cool Jo har sett (och förstått) att BMW har en rätt skön uppsjö av tillbehör. Som jag antar kostar som BMW pryler tenderar att göra Dock har jag fått för mig att kvaliten skall vara prima! För tillfället kommer jag nog att få sova i garaget om jag handlar fler prylar denna månaden Min fru har ett stort tålamod, men någonstans tror jag gränsen är nådd :P

    Men gjorde jungfru turen igår! Jag är fullständigt lyyyyyyrisk! Nu har jag inte så mycket att jämföra med, men ljudet och känslan när man gasar på lite. Oslagbart. Förstår namnet "stånkare" Sen var ju vädret igår underbart och 90 minuter körning på kurviga vägar, sen en stor köttbullemacka med kaffe och sen tillbaka. Alltså man kan ha det sämre. Eller kanske, jag vet inte vad som kan bli mycket bättre!

    Antar ni har lika bra väder som jag har nu, så önskar en skön kväll med solbrillorna på!

Liknande ämnen

  1. Köpt en ny hoj Honda Magna 750
    Av Zeeuus i forum Min hoj
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2015-05-16, 06:37
  2. Har i dag köpt en hoj!
    Av Hornet i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-25, 22:55
  3. Köpt en Yamaha XTZ 750
    Av Gurrag i forum Offroad
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-04-04, 23:16
  4. Tur man köpt dieselbil
    Av Nina i forum Off topic
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-09-25, 15:33
  5. Köpt Rak 50-olja
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-07-26, 11:36

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •