Sidan 4 av 14 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #31
    En hoj som många inte verkar ha fått upp ögonen för är Yamaha xvs 950 midnight star. Det är en lagom cruiser i stor förpackning. Den är lång och låg och ser betydligt större ut än kubiken ger sken av. Den är lätthanterlig med bra väghållning och kul att köra även när det svänger. Nackdelen är att vid lite för inspirerad körning tar fotplattorna i något för tidigt. Med öppnare luftfilter och slipon räcker effekten gott och väl samt att den låter gött.

  2. #32
    Hondamannen
    Gäst
    Det är väl just därför den inte har blivit så populär i Sverige.
    Senast redigerat av Hondamannen den 2014-02-05 klockan 13:16.

  3. #33
    Ankan1
    Gäst
    Om det inte tvunget ska vara en nyare modell så är ju Retro hojen VF750C fortfarande lika rolig.Växte själv upp under dess storhetstid och hittar jag en i bra skick så lär jag köpa den omgående för så här roligt bygger man inte customhojar längre bortsett från den dyrare V-Max, tyvärr.



    Senast redigerat av Ankan1 den 2014-02-05 klockan 13:27.

  4. #34
    Citat Ursprungligen postat av xvs950a Visa inlägg
    En hoj som många inte verkar ha fått upp ögonen för är Yamaha xvs 950 midnight star. Det är en lagom cruiser i stor förpackning. Den är lång och låg och ser betydligt större ut än kubiken ger sken av. Den är lätthanterlig med bra väghållning och kul att köra även när det svänger. Nackdelen är att vid lite för inspirerad körning tar fotplattorna i något för tidigt. Med öppnare luftfilter och slipon räcker effekten gott och väl samt att den låter gött.
    Kanske du skulle kunna hjälpa den här grabben lite. Gissar att han annars inte får några svar?
    http://forum.svmc.se/showthread.php?...Custom-omdömen

  5. #35
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Om det inte tvunget ska vara en nyare modell så är ju Retro hojen VF750C fortfarande lika rolig.Växte själv upp under dess storhetstid och hittar jag en i bra skick så lär jag köpa den omgående för så här roligt bygger man inte customhojar längre bortsett från den dyrare V-Max, tyvärr.



    Vf750c var ju häftig på den tiden,men vf1100c var ju ännu värre och dåtidens acc snabbaste hoj,

  6. #36
    Hondamannen
    Gäst
    Ingen av dem är väl ngn riktig custom eller?

  7. #37
    Jåke
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Ingen av dem är väl ngn riktig custom eller?
    Vad är riktig custom då? Såhär såg de ut de som fanns när customvågen började lite försiktigt på 80-talet. Mer lika vanliga motorcyklar som körskolan har i både utseende och köregenskaper. De har fått mer särprägel (och lägre effekt) sen dess förvisso och iofs klassar väl inte V-Max in, men varför inte VF-C eller Kawa's dåtida... ?

    Om något borde riktig custom enbart vara hojar som är ombyggda, inte fabrikshojar...

    Skickat från min Novo10 hero QuadCore via Tapatalk

  8. #38
    Hondamannen
    Gäst
    Jag har själv haft cm 400 t och sr 250 special. En glidare för min del, är hojar som har fotplattor. Dvs hojar som dragstar 1100 classic, v800, vn 900 classic, road king, victory cross roads med mera ser jag som riktiga glidar hojar. Glidare som har fotpinnar, det är ngt som är mellan glidare och landsvägshoj anser jag.

  9. #39
    Ankan1
    Gäst
    Custom eran startade när märkesfabrikerna upptäckte hypen kring alla chopper byggen runtom i världen.Här skulle man naturligtvis tjäna lite pengar på alla de kunder som ville ha ett chopper stuk men tyckte att de många gånger extrema byggena med sina kraftigt förlängda framgafflar blev för mycket och vips så hade man skapat custom vågen med ett light stuk av en ursprungschopper.

    På sjuttio och åttiotalet förlängde man framgafflar friskt på alla former av hojar med blandad framgång.De flesta blev godkända av besiktningen men var egentligen mer eller mindre livsfarliga att framföra.De mer seriösa chopper byggarna rynkade åt näsan åt dessa byggen när de ansåg och fortfarande anser att även ramen är en viktig del i en chopper något som tidigare nämnda hemmabyggare struntade blankt i bara halvjuslampan pekade rakt ut i universum.

  10. #40
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Mmmm, här är en kille som tar säkerheten framför allt på sin hembyggda chopper, han knäpper ju hjälmen. Men inga bromsar fram...

    /Erik

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •