Sidan 3 av 14 FörstaFörsta 1234513 ... SistaSista
Resultat 21 till 30 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #21
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Största utmaningen är u att lära sig att använda hela hojens kapacitet med, det var absolut en sak att klämma om tanken och köra iväg snabbt o snävt med gsxen, med maraudern så är det lite nytt.

    Jag är 180 och väger lite drygt 115kg, och trivs hur bra som helst på en vz800 marauder.
    Det är klart ska du skjutsa och liknande så kanske en högre motorvolym är lämplig.
    Visst kan det vara bra att ha lite vikt att sätta emot ibland. Finns ju naturligtvis undantag även här. Vi åkte i Norge för några år sedan och det var en man som inte var särskilt stor ca 175 lång, och kanske vägde 70 kg. Han körde en Varadero som om den vore en moped.

  2. #22
    Jag är ju bara 1,74 lång och.....drog på vintersemester till Finland med fullpackad Varadero


  3. #23
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag är ju bara 1,74 lång och.....drog på vintersemester till Finland med fullpackad Varadero
    + 100.


    Knut Natt och Dag, Helsingborg

  4. #24
    Hondamannen
    Gäst
    Vs, jag fattar inte att du vågar att köra på vinter ...ännu mindre hur du vågar köra dessutom långt under dessa förhållande :-)

  5. #25
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    89
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Nu i ickekörandets stora abstinens, har jag lyckats ramla och och slagit i huvudet, så illa så när jag vaknade upp har min hjärna fått för sig att jag SKALL HA en INTRUDER 1400.
    Jag tycker den är så jäkla smäcker och det jag läst om den verkar den ha ett vrid som räcker, och räcker och räcker lite till.
    Visuellt är det ju lite smäckrare än dom andra flodhästsliknande John Wayne inspirerade pansarbufflarna och jag är så in i hällmette sugen på en sån. MEN jag har också hört många säga att den har en ganska dålig väghållning, men jämfört med min Honda från 81 undrar man ju om det ja vara så illa som en del säger?

    Vad säger din erfarenhet av denna fantastiska hojen?

    Tar tacksamt emot dina synpunkter! Tack!
    Hade en 1400 Intruder ett kort tag, då jag föll för motorn och utseendet på den.
    Motorn är guld! Riktigt grymt vrid, och den känns dessutom pigg och inte alls kärv, för att vara en custom inbjuder motorn till gasglad och sportig körning (för att vara custom som sagt).
    Tyvärr blir det ju fel om man försöker köra så, för då hänger chassit inte alls med. Fotpinnar skrapar i väldigt tidigt, bromsarna kunde vara klart bättre osv.

  6. #26
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av V Saarela Visa inlägg
    Jag är ju bara 1,74 lång och.....drog på vintersemester till Finland med fullpackad Varadero

    Det nu bevisat att storleken inte har så stor betydelse utan det är vana och ihärdighet.

  7. #27
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av stefan. Visa inlägg
    Hade en 1400 Intruder ett kort tag, då jag föll för motorn och utseendet på den.
    Motorn är guld! Riktigt grymt vrid, och den känns dessutom pigg och inte alls kärv, för att vara en custom inbjuder motorn till gasglad och sportig körning (för att vara custom som sagt).
    Tyvärr blir det ju fel om man försöker köra så, för då hänger chassit inte alls med. Fotpinnar skrapar i väldigt tidigt, bromsarna kunde vara klart bättre osv.
    Tack Stefan

  8. #28
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Visst kan det vara bra att ha lite vikt att sätta emot ibland. Finns ju naturligtvis undantag även här. Vi åkte i Norge för några år sedan och det var en man som inte var särskilt stor ca 175 lång, och kanske vägde 70 kg. Han körde en Varadero som om den vore en moped.
    Jag syftade nog mest att den trots min längd och tyngd inte känns förliten.... Maraudern alltså
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #29
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Tack Stefan

    har haft Intruder VS1400 och instämmer i det Stefan säger, det är en grym vridstark motor.
    men man skall absolut köra den för att få en egen uppfattning om köregenskaperna, som är lite speciella . Utan att vara någon extrem chopper så påminner köregenskaperna om chopper.
    vissa finner det där lite kul egenskaper och kör därefter, dvs mestadels cruising i lugnt tempo.
    precis som Stefan säger, inga vidare bromsar och man slänger inte runt den i kurvorna precis, men å andra sidan så gör man inte det med några chopper liknande saker.

    en polare som åker med ibland har en VS800 och han klagar inte direkt men å andra sidan åker han väldigt lugnt som sagt


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  10. #30
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2014
    Ort
    Västra Derome
    Inlägg
    8
    Jag ska snart inleda min första "riktiga" mc-säsong, fick lappen sent förra säsongen. Jag kommer fortsätta med min VT600C ett tag till skulle jag tro. Har inga planer på att skjutsa osv, och är dessutom grymt nöjd med körställningen. Men jag har sneglat lite på marauder, intruder och HD sportster om det skulle bli aktuellt med uppgradering. Testade en intruder med framflyttade fotpinnar när jag letade hoj att köra upp med. Väldigt speciell körställning, passade inte mig alls, men härligt ljud.

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •