Sidan 2 av 14 FörstaFörsta 123412 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Norra delen av Sverige
    Inlägg
    16
    Skillnad i vridet mellan 650:n och 800:n känns väl främst av att 800:n är "tyngre" och kanske känns något maffigare i motorn då man drar på. Och visst, kanske att man kan känna i högre fart att man skulle velat kicka upp ytterligare en växel. Fast å andra sidan utnyttjade jag väl heller aldrig hästkrafterna i den utsträckningen 800:n hade kapacitet för då jag helst "mysglider" Men det kan ju vara skillnad även mellan hojar i samma klass; hade som första hoj en Savage 650 vilken kändes betydligt mer "moppe" än min Dragstar 650. Läst de andra tipsen du fått om att satsa på en tyngre hoj, låter ju helt perfekt med provkörningen av 1100:n! Återkom gärna i tråden då du testat, skulle vara kul att höra vad du tyckte! Lycka till!
    Senast redigerat av Mallan den 2013-07-16 klockan 15:59.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Det ultimata är så klart om man kan provköra allting man funderar på

    Häng dock inte helt upp dig på enbart motorstorlek, utan kolla också hojens vikt i jämförelse med antal hästkrafter samt vrid. Min nuvarande 800cc har bättre vrid än min gamla 500-kubikare. 500:an hade dock lika många häster/kg och ett helt annat register som gjorde att den kändes betydligt snabbare i ren topphastighet. 130-140 var inga problem med den, men med min 800cc och dess bättre vrid på låga varv känns som att man stressar motorn bara man ligger i 110 redan...

    Å andra sidan...en custom glidar man väl med, så de flesta föredrar bra vrid före topphastighet, men du vill som sagt nog ändå inte ha en hoj som väger 500kg med få hästar som får kämpa livet ur sig för att dra ekipaget. Då blir det inte mycket till glid...

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Min 800:a har lika många ponnys per kg som min Saab Aero så jag tycker det knuffar på rätt bra ändå. Den stora skillnaden blir väl om man ska åka mycket med en på pallen också.

    /Freddo

  4. #14
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tack för all grym input jag får här! Ju större CC ju högre pris också, och om man som jag gillar att glida runt i 70-90 så kanske det blir övermotoriserat med 1100 eller högre.
    Frugan verkar inte ha för stort sug att åka med heller så kanske passar 650 el. 800 mig perfekt.
    Jag återkommer självklart när jag testat och jag skall försöka testa både 650 och 800 innan jag slår till. Tror jag :-)

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    32
    Tjena!! Jag hade själv förut en likadan honda som du har nu, fast en 650. Å jag tog mitt mc kort 2004, å köpte den för att få mer körerfarenhet av att köra hoj. Nu har jag äntligen köpt en custom, å jag fastnade för en Honda Shadow American Edition -96 å det är en 1100. Jag själv sitter som en gud på den, vill inte gå av när jag satt mig å det känns likadant när jag kört en lång stund med den. Är helt enkelt supernöjd med den. Och om du är kort i växten så är den att rekommendera, du kommer lätt upp på den å även av den. Men det bästa är att du provar flera stycken modeller själv, du känner när det passar dig perfekt.

    Hoj på dig å kör försiktigt där ute!!

  6. #16
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Nu i ickekörandets stora abstinens, har jag lyckats ramla och och slagit i huvudet, så illa så när jag vaknade upp har min hjärna fått för sig att jag SKALL HA en INTRUDER 1400.
    Jag tycker den är så jäkla smäcker och det jag läst om den verkar den ha ett vrid som räcker, och räcker och räcker lite till.
    Visuellt är det ju lite smäckrare än dom andra flodhästsliknande John Wayne inspirerade pansarbufflarna och jag är så in i hällmette sugen på en sån. MEN jag har också hört många säga att den har en ganska dålig väghållning, men jämfört med min Honda från 81 undrar man ju om det ja vara så illa som en del säger?

    Vad säger din erfarenhet av denna fantastiska hojen?

    Tar tacksamt emot dina synpunkter! Tack!

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Nu i ickekörandets stora abstinens, har jag lyckats ramla och och slagit i huvudet, så illa så när jag vaknade upp har min hjärna fått för sig att jag SKALL HA en INTRUDER 1400.
    Jag tycker den är så jäkla smäcker och det jag läst om den verkar den ha ett vrid som räcker, och räcker och räcker lite till.
    Visuellt är det ju lite smäckrare än dom andra flodhästsliknande John Wayne inspirerade pansarbufflarna och jag är så in i hällmette sugen på en sån. MEN jag har också hört många säga att den har en ganska dålig väghållning, men jämfört med min Honda från 81 undrar man ju om det ja vara så illa som en del säger?

    Vad säger din erfarenhet av denna fantastiska hojen?

    Tar tacksamt emot dina synpunkter! Tack!
    Om man säger så här, de gamla Hondahojarna byggdes för att köras , glidarna är bara till för ögongodis. Det förklarar väghållningsskillnaden.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Jag kan bara säga att jag är ruskigt nöjd med min Marauder än sålänge, bytte ju ifrån min GSX600f och var väl lite skeptisk i början.

    Maraduern har ett gott vrid, inte för stor + att den ser riktigt trevlig ut.. (jaa jag gillar ankstjärten buhu hehe

    Det jag saknar sedan gsxen är helt klart stabiliteten i lägre hastigheter och väghållningen såklart i högre hastigheter.

    Min slutsats för min egen del är att jag helt klart kommer ha två hojar, en custom och en sport/touring.


    Lycka till iaf
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

  9. #19
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av Kakel_anders Visa inlägg
    Jag kan bara säga att jag är ruskigt nöjd med min Marauder än sålänge, bytte ju ifrån min GSX600f och var väl lite skeptisk i början.

    Maraduern har ett gott vrid, inte för stor + att den ser riktigt trevlig ut.. (jaa jag gillar ankstjärten buhu hehe

    Det jag saknar sedan gsxen är helt klart stabiliteten i lägre hastigheter och väghållningen såklart i högre hastigheter.

    Min slutsats för min egen del är att jag helt klart kommer ha två hojar, en custom och en sport/touring.


    Lycka till iaf
    Ja, jag kommer helt klart ha kvar Hondan. Men vill också komplettera upp med en custom.
    Mången har sagt mig att cb 750 81 är kass i väghållningen den också så jag får helt enkelt prova mig fram. Intrudern kanske inte är Så enligt min uppfattning. ??

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2013
    Ort
    Jönköping
    Inlägg
    544
    Största utmaningen är u att lära sig att använda hela hojens kapacitet med, det var absolut en sak att klämma om tanken och köra iväg snabbt o snävt med gsxen, med maraudern så är det lite nytt.

    Jag är 180 och väger lite drygt 115kg, och trivs hur bra som helst på en vz800 marauder.
    Det är klart ska du skjutsa och liknande så kanske en högre motorvolym är lämplig.
    -------------------------------------------------------

    "If at first you don't succeed, skydiving is not for you." - Arthur McAuliff

    Facebook ---> https://www.facebook.com/anders.holtbusk

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •