Sidan 13 av 14 FörstaFörsta ... 311121314 SistaSista
Resultat 121 till 130 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #121
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Den enda som nämnt topphastighet här är väl du. En stor v-twin har man för vridets, ljudets och körkomforten skull och inte för att köra fortare. Då kan man lika gärna köpa en sporthoj.
    Att tro att stadstrafik och kurviga vägar skulle vara svårare med en stor custom är bara en myt då vikten inte spelar så stor roll när mc:n är på rull. Tyngdpunkten på en custom är dessutom väldigt låg.
    Tyngden - oavsett hur högt eller lågt den är - spelar roll i stadstrafik. Att jämföra en custom med en naken hoj på 150-180 kilo eller en scooter på 150 kilo när man kör i stan är inte rättvist. Ska du böka runt i stan så spelar det roll för du är inte allt på rull. Med det sagt så kör jag min VT750S varje dag i stan och gillar det, men visst hade det varit enklare med en mindre och lättare cykel.

    Jag syftade btw inte på toppfart - men vissa vill kunna pinna på i 150-160 knyck vid önskemål och då menar jag att en 750cc v-twin eller mindre är för smått.

  2. #122
    Jåke
    Gäst
    Dumheter. Klart vikten spelar roll, speciellt när man vill svänga. Rakt fram är väl enda tillfället då det möjligen inte ger någon omedelbar skillnad. Det är inte svårare att uppleva än att ta med en passagerare...

    Skickat från min LT25i via Tapatalk

  3. #123
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Lagom som sig bör ligger därför nu en Dragstar 1100 Classic i skottlinjen för kommande inköp.
    Inte för liten, inte för stor..LAGOM.. 280 kg och gammal gubbe, så det måste ju vara en riktigt bra lösning.
    OM du har en Dragstar 1100 så får du gärna plita ner några rader om hur du upplever den och vad som kan vara bra att tänka på?
    Är den trött, är den hyfsat pigg, är den otymplig?
    Kör mestadels landsväg och ganska lite statskörning om någon alls, och eftersom jag inte är helt ung längre är jag nöjd om jag kan glida fram i 100..

  4. #124
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Lagom som sig bör ligger därför nu en Dragstar 1100 Classic i skottlinjen för kommande inköp.
    Inte för liten, inte för stor..LAGOM.. 280 kg och gammal gubbe, så det måste ju vara en riktigt bra lösning.
    OM du har en Dragstar 1100 så får du gärna plita ner några rader om hur du upplever den och vad som kan vara bra att tänka på?
    Är den trött, är den hyfsat pigg, är den otymplig?
    Kör mestadels landsväg och ganska lite statskörning om någon alls, och eftersom jag inte är helt ung längre är jag nöjd om jag kan glida fram i 100..
    Det är en ganska trevlig hoj men trög i svängarna man får brottas med den. Klarar ryggen sittställningen på en Virago1100 så är den betydligt kvickare att köra med inte alls så sävlig.
    Motorn är ju nästan samma på båda och den är billigare i inköp.
    Det som kan krångla på en Dragstan är den kända startmotorn, jag hade inget problem men jag vet andra.
    Jan-Olov

  5. #125
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Tackar!
    Jaså, virago är bättre på vägen?
    Tyvärr har jag lite svårt att komma överens med designen på Virago, men kanske en provtur kan ändra min uppfattning. Det skall ju kännas bra också, kanske är viktigare än se ut många gånger.

    Sen é ju frågan, skall jag slå till nu, eller vänta tills våren?


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  6. #126
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Grannen har en 1100 men den går som ett lass skit. Nått fel och de hittar inte vad det är. Den går dåligt och ibland inte alls när den blir varm. Vet inte årsmodell men det är förgasare på den iaf.

    Mvh
    Freddo
    (Som flängt runt på glidaren under helgen)

  7. #127
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Jag har kört dragstar i flera år och det har alltid varit en fröjd! Underbar "lagom" hoj. Det har aldrig varit några problem och den begagnat marknad som finns är definitivt köparens marknad.
    De tillfällen jag önskat annan hoj är när polarna drar på då är det oftast svårt att hålla tempot med tanke på vridet samt den ibland lätt obehagliga känslan från kardan driften, mestadels i rondeller då det kan bli en hiss känsla.

  8. #128
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av custom bike custodians Visa inlägg
    Jag har kört dragstar i flera år och det har alltid varit en fröjd! Underbar "lagom" hoj. Det har aldrig varit några problem och den begagnat marknad som finns är definitivt köparens marknad.
    De tillfällen jag önskat annan hoj är när polarna drar på då är det oftast svårt att hålla tempot med tanke på vridet samt den ibland lätt obehagliga känslan från kardan driften, mestadels i rondeller då det kan bli en hiss känsla.
    Tjäna!
    Jag har kört kardan senaste året och märker inte direkt att det är någon jätteskillnad, eller så är det bara jag som är helt okänslig i ladugårdsdörren?
    Ja, begagnatpriserna är ju nästan ett skämt idag för säljaren och jag tror att denna cykel kan bli ett fint komplement till min caferacer som jag kan okynnesköra med åsså en dragstar mer som pendlarhoj?.

  9. #129
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Ja Dragstar funkar fint som pendlarhoj, det är inte den smidigaste i bilköerna men den är relativt bensinsnål och lättkörd. Att glida mellan bilarna funkar hyffsat bra.

  10. #130
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Spelar det egentligen någon roll om det står 5000 på mätaren om all dokumentation och okulärbesiktning tyder på att hojen är i mycket fint skick och har vårdats ömt?


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •