Sidan 12 av 14 FörstaFörsta ... 21011121314 SistaSista
Resultat 111 till 120 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #111
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Har med behållning läst inläggen här och jag måste ändå säga att Yamaha Dragstar 1100 är en utmärkt hoj om man kan acceptera halvbra vrid eller halvdåligt (beroende på hur man ser det) Den jag hade bara brummade o rullade på. Bytte olja o filter regelbundet, Annars bara större service när det påkallades. De som inte gillar den för att de är för storväxta, flytta fram pinnarna! Jag är 1,85 och den var bra till mig. Dessutom finns det massor av fina lugnt körda dragstar till salu runt 40,000 på blocket.

  2. #112
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Här kommer man in väldigt sent i diskussionen - men jag kör en Honda VT750S som jag valde därför att jag ville ha en custom, driftsäker (läs: bra kvalité) och inte för bökig när man trixar i rusningstrafiken i Sthlm (den väger 220 kilo, till exempel så väger en 883 Iron över 250 kilo). Just det, sen går den att lägga ner i kurvor utan att fotpinnarna skrapar i vilket är gött när man fräser längs landsvägar. Det enda jag saknar är ABS.

  3. #113
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Bättre sent än aldrig.
    Drömmen om custom har bromsats något från min sida och det blir antagligen inget förrän till våren, men det är sannerligen inte lätt.
    Lustigt nog stod jag precis å tittade på en Honda VT750 som stod utanför ishallen när jag släppte av grabben, och storleksmässigt såg den helt ok ut, men jag är lite orolig att jag kanske tycker den är lite liten effektmässigt?
    Har fått för mig att det skall vara 1500 eller uppåt, men så har jag nu börjat snegla lite på dragstar 1100 så jag får helt enkelt lägga en helg på Johans Mc lr nåt å klämma å känna ordentligt.

    Tack för din input.


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  4. #114
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    Bättre sent än aldrig.
    Drömmen om custom har bromsats något från min sida och det blir antagligen inget förrän till våren, men det är sannerligen inte lätt.
    Lustigt nog stod jag precis å tittade på en Honda VT750 som stod utanför ishallen när jag släppte av grabben, och storleksmässigt såg den helt ok ut, men jag är lite orolig att jag kanske tycker den är lite liten effektmässigt?
    Har fått för mig att det skall vara 1500 eller uppåt, men så har jag nu börjat snegla lite på dragstar 1100 så jag får helt enkelt lägga en helg på Johans Mc lr nåt å klämma å känna ordentligt.

    Tack för din input.


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…
    Med risk för mothugg.
    Det ska vara åtminstone 1400 och uppåt. Det är skilda customvärldar att köra en 1400 plus eller en 1100 och neråt. Men visst, VT750 är snygg och bodde jag i en storstad och körde mest arbetspendling och stadstrafik så skulle den ligga högt på önskelistan...

  5. #115
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Jag har hunnit brumma 300 mil med min VT750S. Stockholm <-> Bohuslän och den pinnar på bra upp till 140, sedan går det slött. Givetvis en jäkla skillnad på en 750cc och 1500cc - men man får fråga sig vad man är ute efter. Att brumma motorväg är ju inte roligt oavsett vad man åker på/i (enligt mig). Det finns ju ett enormt sug i Sverige efter sjukligt stora motorcyklar, men att tampas med 300 kilo inne i stan i tight trafik måste vara horribelt. Fast, inne i stan är ju inte en custom optimalt oavsett vikt - men ni fattar min poäng. Mitt tips: Tänk på hur många procent du kommer att köra; 1. Inne i stan, 2. Kurviga landsvägar, 3. Motorväg. Sedan ta ett beslut utifrån det.

  6. #116
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Japp. Jag tar till mig…


    Köra Hoj… när du vill ha de, lite skoj…

  7. #117
    Citat Ursprungligen postat av Benis Visa inlägg
    Jag har hunnit brumma 300 mil med min VT750S. Stockholm <-> Bohuslän och den pinnar på bra upp till 140, sedan går det slött.
    140? Var har du behov av mer?
    Jan-Olov

  8. #118
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    8
    Citat Ursprungligen postat av Jan-Olov Visa inlägg
    140? Var har du behov av mer?
    Nej, inte jag - men många andra uppenbarligen :-)

  9. #119
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2014
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    18
    Bästa rådet är nog ändå att åka runt till handlare och boka provkörningar. Låt det ta sin tid att välja hoj.
    En custom handlar ju mer om känsla o körställning än om effekt. Men visst, efter ett tag på en "liten" hoj vill nog de flesta ha nåt större.

  10. #120
    Citat Ursprungligen postat av Benis Visa inlägg
    Nej, inte jag - men många andra uppenbarligen :-)
    Den enda som nämnt topphastighet här är väl du. En stor v-twin har man för vridets, ljudets och körkomforten skull och inte för att köra fortare. Då kan man lika gärna köpa en sporthoj.
    Att tro att stadstrafik och kurviga vägar skulle vara svårare med en stor custom är bara en myt då vikten inte spelar så stor roll när mc:n är på rull. Tyngdpunkten på en custom är dessutom väldigt låg.

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •