Sidan 1 av 14 12311 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #1
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Sugen på Custom

    Ok, som några av er känner till så kör jag idag en Honda CB 750 F 1981.
    Den é så fin så, och jag gillar den självklart, men så har jag blivit så jäkla sugen på en Custom....

    Å de e ju svårare än att hyra videofilm, eftersom det finns så många.
    jag tycker Marauder och dragstar är dom som liknar det jag tror att jag vill ha mest, när det gäller körställning - typ lite klassisk sittställning?? men det vet jag ju inte.
    Intruder finns ju också..

    vad skall man välja? 650 eller 1200?
    Classic style eller Intruder?
    Är Virago 535 bara för små personer?

    Hjälp!!!

    Vad har du för hoj, och vad är fördelarna med den tycker du?

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    apr 2012
    Ort
    Norra delen av Sverige
    Inlägg
    16
    Har Precis i dagarna bytt till mig en Dragstar 650 -99 mot en Marauder 800 -99 som jag hade tidigare. Är lyrisk! Underbara köregenskaper - går stadigt som ett lok på landsväg, skön dämpning/fjädring, skön att köra helt enkelt! Inget minus heller att Dragstar är en av de rent estetiskt snyggaste custom-hojarna i mitt tycke ( Harleys Nighttrain är dock en hård konkurrent.. ) Läst endel på nätet i samband med bytet, och kan inte hitta mycket negativt skrivet . Driftsäker enligt de tester jag läst, och bland ägare många nöjda. Så som du förstår så kan jag starkt rekommendera denna hoj! Ska för övrigt ta ut den på första långsvängen i morgon, dryga 30 mil kommer det bli innan dagen är slut, så det blir väl det ultimata testet

    http://www.mcnytt.se/test/yamaha-xvs...star-1997-2211

    Lycka till med ditt val av Custom!

  3. #3
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Hoppas verkligen du får en trevlig resa!
    Men hur är den kraftmässigt mot 800:an?

    Håller med och tycker faktiskt att båda ovan nämnda har något tilltalande även om jag tror att jag gillar dom klassiska dragen hos Dragstar..

    Tack fö infon

  4. #4
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Vi har skaffat en Intruder M800. Går fint och ser biffig ut. Nackdelarna är kass broms och en ankstjärt som är ful som stryk, men som tack och lov göms fint bakom ett par sidoväskor. Jag tycker det är fin väghållning men har ju inte nått att jämföra med i custom-svängen.

    Den har fått idel bra omdömen bortsett från bromsen som inte är i klass med hojen i övrigt.

    /Freddo

  5. #5
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Den é riktigt fet. Ser ut som en större hoj typ 1300? Stämmer det?

  6. #6
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jo, de flesta reagerar när de inser att det är en 800. Synd på bromsen men så verkar det vara på alla customhojar i 800-klass. Den är typ låsningsfri på torr asfalt. Dubbla skivor hade kunnat göra den hojen riktigt kul i rätt händer. Den är helt okej ändå tycker jag, mest lite märkligt att de snålat på bromsen när den är klart sportig i alla andra avseenden.

    Finns en kass bild i min profil på den.

    /Freddo

  7. #7
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Sugen på Custom

    Jag har skaffat mig en Dragstar 1100 Custom som jag kört 400 mil med på en månad, bland annat 180 mil på 3 dagar. Och jag gillar den verkligen, utseendet och känslan. Och inte minst att man sitter som en kung mil efter mil. Jag är ganska lång, 192 cm.

  8. #8
    Medlem swedans avatar
    Reg.datum
    feb 2009
    Ort
    Roslagen
    Inlägg
    385
    Köp inte för liten hoj.
    Frugan har en Honda VT750 Black Widow.
    Kul hoj att köra i stadstrafik och mindre landsvägar, men kommer man ut på motorvägen så saknar man minst en växel till och lite vrid och effekt.
    De jag känner som kört Dragstar 1100 har varit helt nöjda.
    M800 har jag ingen erfarenhet av men den har mer effekt och bättre vrid än VT750, så den är nog ett bättre val.
    Hellre omkörd och bortkommen än omkommen och bortkörd

  9. #9
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    som föregående talare är inne på. tänk efter med motorstorlek !
    jag har en Yamaha Wildstar XV1600, med lite vassare klipp i motorn genom vassare kolvar och kam vilket gör en viss skillnad från originalet när vrider på rullen... för att vara en stor och tung glidare är det nog det absolut bästa jag någonsin kört i glidareväg, och jag har haft ett gäng av bägge sorter. sporthoj och glidare.
    Ett vrid som är kul att ha i glidare. Du vill inte behöva växla ständigt ... eller hur )
    Det som kommer närmast som hade en djävla attityd att köra var en trimmad Suzuki VS1400 jag har haft ett par. helt odugliga bromsar och lite skum väghållning, man vänjer sig... men en kul urstark motor och en hoj med "personlighet" om man kan säga så. Jag vill gärna känna nåt att jag faktiskt "kör" och inte bara "åker på" hojen. så det måste finnas lite attityd lixom .. lite själ ;o) därav mitt hojval på bägge mina knarrar

    Personligen gillar jag utseendet hos Yamaha modellerna Dragstar / Wildstar / och även Midnight Star, som finns i 1300 / 1900. Driftsäkra motorer. får för det mesta riktigt bra betyg i tester.
    ut och kolla och kör.


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  10. #10
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Jäkla flyt! Visar sig att en bekant har en Dragstar 1100, som jag får testa för att se om det kan vara ngt!
    Livet är bra gött ibland :-)
    Senast redigerat av jrutgers den 2013-07-16 klockan 14:50. Anledning: iPhone skriver inte som jag vill!!

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •