Sidan 8 av 14 FörstaFörsta ... 678910 ... SistaSista
Resultat 71 till 80 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #71
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    nja jämfört, jag tänker på glidare.
    man sitter i regel mer ergonomiskt på touring och sporthojar


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  2. #72
    Nja ! Touring o äventyrs hoj ja, men inte sporthoj
    I regel har väl glidarna berdare dyna vilket gör att röva för en annan sitt ställning

  3. #73
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Nja ! Touring o äventyrs hoj ja, men inte sporthoj
    I regel har väl glidarna berdare dyna vilket gör att röva för en annan sitt ställning
    Skall ni tala om bra sittställning så glöm inte offroadhojarna och vissa touringhojar.

  4. #74
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skall ni tala om bra sittställning så glöm inte offroadhojarna och vissa touringhojar.
    Är vägen tillräckligt rolig uppstår inga krämpor. Bara ett hett tips.
    Jan

  5. #75
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Är vägen tillräckligt rolig uppstår inga krämpor. Bara ett hett tips.
    Håller absolut med Räven. Tycker själv att en dålig väg är mindre tröttande än en motorväg.

  6. #76
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller absolut med Räven. Tycker själv att en dålig väg är mindre tröttande än en motorväg.
    Själv tycker jag att en krokig väg är minst lika hälsofrämjande som det dom säljer på Apoteket.
    Jan

  7. #77
    Nu talar vi väl om bäst sitt ställning ! Då är det väl inget som slår touring o äventyrshoj
    ATen o upp är väl äventyrs hojar !
    Offroader har väl vibrationer o dåliga sadlar i lag

  8. #78
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Är vägen tillräckligt rolig uppstår inga krämpor. Bara ett hett tips.
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Håller absolut med Räven. Tycker själv att en dålig väg är mindre tröttande än en motorväg.
    Citat Ursprungligen postat av räven Visa inlägg
    Själv tycker jag att en krokig väg är minst lika hälsofrämjande som det dom säljer på Apoteket.
    Citat Ursprungligen postat av Intruder Visa inlägg
    Nu talar vi väl om bäst sitt ställning ! Då är det väl inget som slår touring o äventyrshoj. Offroader har väl vibrationer o dåliga sadlar i lag
    En rad sanningar!

    En bra sittställning beror på vad man för tillfället gör. På MC;n sitter man utan ryggstöd och håller i ett styre. Då bör man sitta i god balans så att man har lite svank och öppen vinkel i höft och knäled. Att ryggen balanserar gör att man kan parera rörelser i alla riktningar utan ansträngning och att man inte klämmer till i ljumskar och knäveck är viktigt.
    Ändå är det så med den idealiska sittställningen att den är väldigt tidsbegränsad, det handlar bara om några få minuter så behöver man röra sig, om än aldrig så lite. (Gäller även i TV-soffan. Kolla!)

    Som Räven och Olle skriver så den dåliga eller kurviga vägen kanske inte är så snabb men man kan köra längre tid utan att behöva vila därför att man är hela tiden i rörelse, ungefär som om man rider en häst.

    Som svar till Intruder: Jovisst har äventyrs och touringhojar en bra sittställning som regel, men är den bra för din kroppsbyggnad och ditt sätt att vara på hojen? Det vet man inte förrän man provat.
    Ang offroad: Jag kör och trivs med enstånka. Det som kallas för vibrationer ser jag som puls, om den upphör är hojen död. Sadeln skulle kunna vara mjukare men det är bara på raka och jämna asfalten som jag får ont i aschlet.
    Ove

  9. #79
    Medlem rävens avatar
    Reg.datum
    okt 2007
    Ort
    Linneryd
    Inlägg
    3 259

    Wink

    Citat Ursprungligen postat av Ove Visa inlägg
    En rad sanningar!

    En bra sittställning beror på vad man för tillfället gör. På MC;n sitter man utan ryggstöd och håller i ett styre. Då bör man sitta i god balans så att man har lite svank och öppen vinkel i höft och knäled. Att ryggen balanserar gör att man kan parera rörelser i alla riktningar utan ansträngning och att man inte klämmer till i ljumskar och knäveck är viktigt.
    Ändå är det så med den idealiska sittställningen att den är väldigt tidsbegränsad, det handlar bara om några få minuter så behöver man röra sig, om än aldrig så lite. (Gäller även i TV-soffan. Kolla!)

    Som Räven och Olle skriver så den dåliga eller kurviga vägen kanske inte är så snabb men man kan köra längre tid utan att behöva vila därför att man är hela tiden i rörelse, ungefär som om man rider en häst.

    Som svar till Intruder: Jovisst har äventyrs och touringhojar en bra sittställning som regel, men är den bra för din kroppsbyggnad och ditt sätt att vara på hojen? Det vet man inte förrän man provat.
    Ang offroad: Jag kör och trivs med enstånka. Det som kallas för vibrationer ser jag som puls, om den upphör är hojen död. Sadeln skulle kunna vara mjukare men det är bara på raka och jämna asfalten som jag får ont i aschlet.
    Så är det Ove, man får välja, Komfortsadel för stora pengar eller aktivare vägar.
    Jan

  10. #80
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Jag hoppas jrutgers har fått det svar han ville ha innan detta spårade ur.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •