Sidan 5 av 14 FörstaFörsta ... 34567 ... SistaSista
Resultat 41 till 50 av 134

Ämne: Sugen på Custom

  1. #41
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Skulle vilja säga att ingen hoj tillverkad i fabrik kan vara äkta custom eftersom den är tillverkad så som den ser ut! En äkta custom är något som du själv gör för att ändra utseendet helt, eller delvis, ifrån hur det sett ut från fabriken! Så en helt Äkta custom är något du gjort själv med andra ord.





    Senast redigerat av MEHall den 2014-02-07 klockan 00:17.
    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  2. #42
    Hondamannen
    Gäst
    håller inte med!

  3. #43
    Hondamannen
    Gäst
    För min del finns det hojar som kommer från fabrik och som är customhojar.

  4. #44
    Citat Ursprungligen postat av RobbeS Visa inlägg
    Tror nog att MEHall har rätt ursprungligt står Customizing för att anpassa efter sitt eget tycke och smak.
    Så uppfattar jag det med. Ett bättre namn kan vara Glidare, det säger även vad hojen är för något.
    Jan-Olov

  5. #45
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Ja, låt oss lägga energi på att bli det enda land som inte fattar vad som avses med custom. Fordon som folk fixat med själva kallar jag amatörbyggen...

  6. #46
    Medlem Foosis avatar
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    skogen
    Inlägg
    479
    tja, var och en kan ju kalla saker vad den vill.
    fakta är ju att begreppet Custom kommer från att anpassa/bygga om som några redan sagt. Customize. Tro kan alla göra hur mycket de vill. Men tro ersätter inte fakta. lika lite som religion ersätter inte vetenskap, fast vi har dårar överallt i världen som jobbar på det.
    Ibland har man i detta land för sig att man vet bäst, även om det handlar om ICKE svenskt språk, och tror man har precis korrekt omvandling av ordet, så är det klart och fixat.
    Sedan efter en massa år av missbruk av utländska ord är ordets ursprungliga betydelse för länge sedan glömd och begraven !
    ha en bra dag


    akt garage:
    Buell X1 Lightning



    tidigare hojar:

    Kawasaki ZZR 1200
    Yamaha XV1600 Wildstar
    BMW R1150RT
    Aprilia SL1000 Falco
    Intruder 1400 *2
    Kawasaki VN900 Classic
    Honda CB600 Hornet
    Suzuki 380

    SMC medlem
    SCRC Medlem


  7. #47
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Foosi Visa inlägg
    tja, var och en kan ju kalla saker vad den vill.
    fakta är ju att begreppet Custom kommer från att anpassa/bygga om som några redan sagt. Customize. Tro kan alla göra hur mycket de vill. Men tro ersätter inte fakta. lika lite som religion ersätter inte vetenskap, fast vi har dårar överallt i världen som jobbar på det.
    Ibland har man i detta land för sig att man vet bäst, även om det handlar om ICKE svenskt språk, och tror man har precis korrekt omvandling av ordet, så är det klart och fixat.
    Sedan efter en massa år av missbruk av utländska ord är ordets ursprungliga betydelse för länge sedan glömd och begraven !
    ha en bra dag
    Det här med språkomvandlingar. Betyder inte customized kundanpassad eller anpassad för brukaren?? HMMM, ELLER ANPASSAD AV BRUKAREN ( KUNDEN)
    Skall i alla fall inte vara fabriksbygge. Men en annan sak om hojen beställs med personliga önskemål direkt från fabrik, då är den ju customized.
    Eller har jag fel igen?????

  8. #48
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det är ju Ness som gjort flera av Victorys modeller så fabriksbyggd eller inte tycker jag är rätt ointressant. Om modifieringar var enda kravet så skulle ju vilken plastraket som helst platsa.

  9. #49
    Medlem MEHalls avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Ort
    Kumla, Örebro län.
    Inlägg
    680
    Allt som som inte utgår från den norm en tillverkare har kan ju kallas custom anser jag. Custom styled skulle nog jag vilja att det hette på motorcyklar som är tillverkade i fabrik och kallas custom, i och för sig kanske det är underförstått. Vad jag anser custom betyder är att det inte är stock, alltså från fabrik, så att säga. Customized är nog rätt ord som custom kommit av och customisera kan varenda fordonsägare göra som har lite mekarvana.
    Ska nog ta och customisera min Honda CB 650 lite mera då jag vill ha en bredare sadel.




    Åka hoj? Ja, jag åker vart jag vill och när jag vill!

  10. #50
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av MEHall Visa inlägg
    Ska nog ta och customisera min Honda CB 650 lite mera då jag vill ha en bredare sadel.
    Tror att jag blir med i din customklubb! Bredare sadel är ju allt man behöver.
    Ove

Liknande ämnen

  1. Sugen på en VN 800
    Av rakarör i forum Custom
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-04-12, 14:51
  2. Sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-04-02, 08:04
  3. Blir så sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 12:48
  4. Så jäkla sugen.
    Av Gibson i forum Återfallsknutten - Arkiv
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-07-12, 07:52
  5. Hoj-sugen
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2008-12-19, 19:38

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •