Sidan 3 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 31

Ämne: Mc? Hur gör man?

  1. #21
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Hahaha, kollade lite H-D, Kawa och Yamahaer för försäkring hos Svedea och hör och häpna; trafik från ca 10500 till helförsäkring för 30000 pix per år för dessa. Billigt med custom? Nä inte direkt.
    Och vad skulle du få betala för touring och gathojar? Vem försäkrar hos Svedea för övrigt?

    1200:- hos Bilsport och MC-försäkringar eller vad de heter. Jag är iofs 40 och bor utanför tätort. Men jag tvivlar ändå på att någon annan typ av hoj blir billigare hos Svedea. Möjligen veteran.

    /Freddo

  2. #22
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143

    Smile

    Min F800R är försäkrad genom If, billigast försäkringen för den modellen och ja även billigare än de förslag jag kollade upp för tidigare kromslädar.

    Nä, Svedea är inte dem billigaste kanske utan det var bara ett stickprov. Har sett både billigare och dyrare beroende på modell och fabrikat. Min poäng är att hojåka är en dyr hobby för en del, spelar nödvändigtvis inte någon större roll om det så är en touring, streetfighter eller custom. Enda jag sett stått ut mer är förstås racerhojarna s k "plastraketer".

    Om man är intresserad av vad premien ligger på är det ju själv bara att kolla lite blocket och jämföra försäkringar mot regnr och personnr.

  3. #23
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Och vad skulle du få betala för touring och gathojar? Vem försäkrar hos Svedea för övrigt?

    1200:- hos Bilsport och MC-försäkringar eller vad de heter. Jag är iofs 40 och bor utanför tätort. Men jag tvivlar ändå på att någon annan typ av hoj blir billigare hos Svedea. Möjligen veteran.

    /Freddo
    För notis kan nämnas att Bilsport och MC erbjöd mig en premie på +50000:-/år för en japanare tidigare i våras. Ett sätt att säga "Nej, här är du inte välkommen som kund". Minns dock inte vad det var för modell, en halvkåpad gathoj iallafall.

  4. #24
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Mark
    Inlägg
    5
    Jag lägger till försäkring på listan på vad jag ska kolla..! Ja någon av alla jag känner måste ju kunna hänga med och se tänker jag. Får kolla med lite olika företag osv.

  5. #25
    Jåke
    Gäst

    Sv: Mc? Hur gör man?

    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Vem försäkrar hos Svedea för övrigt?

    Men jag tvivlar ändå på att någon annan typ av hoj blir billigare hos Svedea. Möjligen veteran.

    /Freddo
    Jag.

    Tydligen är min -11 antingen en veteran eller så har de fortfarande fungerande märkesförsäkring.

    Den är iaf definitivt "någon annan typ av hoj".


    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

  6. #26
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Moppe?

  7. #27
    Jåke
    Gäst

    Sv: Mc? Hur gör man?

    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Moppe?
    Japp, en italiensk med strax under 170 hkr...

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta
    Senast redigerat av Jåke den 2013-07-21 klockan 08:38.

  8. #28
    Jåke
    Gäst

    Sv: Mc? Hur gör man?

    Citerade mig själv...

  9. #29
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Och den är alltså billigare i försäkring än en gammal japansk custom? Låter lite otroligt...

  10. #30
    Jåke
    Gäst

    Sv: Mc? Hur gör man?

    Citat Ursprungligen postat av TheCrow Visa inlägg
    Och den är alltså billigare i försäkring än en gammal japansk custom? Låter lite otroligt...
    Det har jag inte sagt, jag svarade på frågan vem som hade Svedea men missade att vara tydlig på den andra delen av ditt inlägg.
    Jag betalar lite under 5000 hel/hel hos dem för min Aprilia för att den köptes ny och försäkringen tecknades genom handlaren. Det är inte så mycket, och klart billigast bland bolagen men ska såklart vara mer än en gammal japansk custom.

    1200 är inte gratis, men nästan...

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta
    Senast redigerat av Jåke den 2013-07-21 klockan 09:24.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •