Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 31

Ämne: Mc? Hur gör man?

  1. #11
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Ort
    Sjötorp
    Inlägg
    4 836
    Citat Ursprungligen postat av Pyret Visa inlägg
    Med tanke på att jag är född med tummen mitt i handen när det kommer till mekaniska prylar så undrar jag lite om det spelar någon roll på vilken årsmodell det är? Det känns logiskt att ju äldre desto mer problem kan det vara? Har jag rätt?
    Köp en japansk, håll koll på vilka du känner som kan hämta med kärra eller ha bärgning med i försäkringen + goda relationer med en bra verkstad. No problems.

    Skruva själv - näggum!!
    Ove

  2. #12
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Citat Ursprungligen postat av Pyret Visa inlägg
    Tack för all respons

    Jag har ingen att övningsköra med här så det blir nog att köra på trafikskola det mesta.. Med tanke på att jag är född med tummen mitt i handen när det kommer till mekaniska prylar så undrar jag lite om det spelar någon roll på vilken årsmodell det är? Det känns logiskt att ju äldre desto mer problem kan det vara? Har jag rätt?
    Har tjatat om detta på ett par andra ställen i forumet, men det tål visst att nämnas igen. Gammal hoj behöver inte betyda billig hoj, då menar jag försäkringen. Kolla upp detta noga innan du slår till. Med tanke på din ålder så är hojförsäkringar dyra, om du nu inte tänkt ställa hojen på någon snäll äldre släkting?

    Sen är ju frågan om du vill köra en nyare hoj med kanske ABS-bromsar och annan lull-lull, eller om du charmas en äldre hojs ev enkelhet.

  3. #13
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Det lär vara hittelön på att hitta en custom med ABS. HD har från förra året, finns som tillval på Triumph och Victory har på en del. I övrigt är det tunt vad jag kunnat se. Men då pratar vi helt andra priser än en gammal Virago, typ 10ggr mer.

    Försäkringen på en custom lär vara så billig den kan bli oavsett ålder på föraren.

    /Freddo

  4. #14
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Är nästan villig att undersöka detta med försäkringen på customhojar för skojs skull då den är rentav sjuklig för oss "ungdomar" i storstan.

  5. #15
    Medlem TheCrows avatar
    Reg.datum
    mar 2013
    Ort
    Uppland
    Inlägg
    720
    Jag är ju varken ungdomlig eller bor i stan men jag pröjsar typ 1200:- om året i helförsäkring.

    När du kollar så jämför med andra hopkrupet så ska du se att custom nog ligger rätt bra till.

    /Freddo

  6. #16
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Hahaha, kollade lite H-D, Kawa och Yamahaer för försäkring hos Svedea och hör och häpna; trafik från ca 10500 till helförsäkring för 30000 pix per år för dessa. Billigt med custom? Nä inte direkt.

  7. #17
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Pyret Visa inlägg
    /klipp/
    Med tanke på att jag är född med tummen mitt i handen när det kommer till mekaniska prylar så undrar jag lite om det spelar någon roll på vilken årsmodell det är? Det känns logiskt att ju äldre desto mer problem kan det vara? Har jag rätt?
    Allmänt skick är viktigare än år och mil!!!
    Men skicket kan vara svårt att bedöma om man inte har lite erfarenhet. Därför är det bra att ta med någon som är lite kunnig, som kan känna och klämma på hoj till salu. Och provköra förstås, vilket du ju inte kan göra själv riktigt än.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Hahaha, kollade lite H-D, Kawa och Yamahaer för försäkring hos Svedea och hör och häpna; trafik från ca 10500 till helförsäkring för 30000 pix per år för dessa. Billigt med custom? Nä inte direkt.
    Hmm, vad är det för custom-hojar du har kollat? Bor själv mitt i stan och betalar cirka 2800:- för min 800cc och cirka 2500:- för min 500cc...

  9. #19
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Det var väl några halvstora maskiner. Custom är inte mitt egentliga intresseområde... Men jag bor centrala Stockholm och är under 30 år gammal, vilket påverkar premiekostnaden negativt.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2011
    Ort
    Malmö, Skåne
    Inlägg
    406
    Citat Ursprungligen postat av ThompaB Visa inlägg
    Det var väl några halvstora maskiner. Custom är inte mitt egentliga intresseområde... Men jag bor centrala Stockholm och är under 30 år gammal, vilket påverkar premiekostnaden negativt.
    Det kan ju kanske vara del av förklaringen, ja. Var bara intresserad eftersom jag kollade upp vad jag hade fått betalat i försäkring för en BMW F800R av 2009-års model - 4184 kr, och då är jag ändå 30+ och har bara haft kortet i snart två år.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •