Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Suzuki GSX 750F ?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66

    Question Suzuki GSX 750F ?

    Alright, som ny medlem här vill jag passa på att vinka lite och säga hej, trevligt att se/möta (eller hur man nu vill se det) er!

    Jo, jag sitter på det delikataste av I-landsproblemen, jag skall nämligen köpa en hoj... och kan inte riktigt bestämma mig. Kan tillägga att jag håller på att ta MC kort och vill ha en som man kan använda i syfta att slutföra detta... men även en som håller lite och är kul att köra. Jag har ingen panik att ta kortet så fort det går utan tar det i min egna takt.

    Jag har kollat lite på Suzuki SV, Bandit och har nu till slut siktat in mig på GSX 750F... höra om någon här har erfarenheter av den, bra och dåligt... funkar den som första hoj? Samt övriga tankar och åsikter. Allt mottages med största tacksamhet!

    Tackar för uppmärksamheten,

    Pin

  2. #2
    Medlem rakarörs avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Umeå
    Inlägg
    137
    Välkommen! Kan bara säga att det är verkligen köparens marknad nu, pruta utav bara helvete om du hittar något intressant. En polare har t.ex. en Triumph TT600 (avklädd i streetfighter stil) i mkt bra skick till salu, har gått ned till 17,500:- och ingen köper. Hojen i fråga har gått ca.2600mil och är bes. en riktig raket till bra pris men verkar inte gå att sälja?

    Jag är rädd att allt tjafs med olika körkortsklasser kommer att dräpa mc-intresset hos Svenskarna, man börjar se tendenser till det tyvärr.
    Fjädring är överskattat..

  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Hej!

    Gjorde en vild sökning på Blocket och tror jag har hittat den (om den ligger där)

    http://www.blocket.se/vasterbotten/T...=15&w=3&last=1

    Riktigt fin! Lite osäker dock på hur den funkar som första hoj. Antar det är bra drag i den

    Men jag tackar och bockar för tipset! Skall förhandla så mycket det bara går!

  4. #4
    Medlem pentti01s avatar
    Reg.datum
    jun 2011
    Ort
    Storvik
    Inlägg
    1 232
    Hej o välkommen Pin !! Kul att du hittat hit. Här kommer du säkert att trivas, lika bra som jag
    Triumph én i fråga är säkert en kul o bra första hoj, den räcker till en erfaren hojåkare också.
    Det skulle jag i.a.f tro.

  5. #5
    Ankan1
    Gäst
    Anledningen till en svår försäljning av Trajan är ibland att när man plockar bort t ex kåpor mm som suttit på som original blir folk ibland misstänksamma mot omkullkörda hojar samt hemma trimmade exemplar.Att det sedan kanske ser tufft ut är en annan femma men vid försäljning är det ofta precis tvärtom.

  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Anledningen till en svår försäljning av Trajan är ibland att när man plockar bort t ex kåpor mm som suttit på som original blir folk ibland misstänksamma mot omkullkörda hojar samt hemma trimmade exemplar.Att det sedan kanske ser tufft ut är en annan femma men vid försäljning är det ofta precis tvärtom.
    Om man tar en lite risig hoj och ser till att den är avfettad och tvättad och att man satt på fina plastkåpor, så gör det mycket stor skillnad.
    Ett gammalt fult knep som använts förr vid bilförsäljning var att gnida in bilens lack med BROMSOLJA. Den blev ju väldigt fin då, men en väldigt kort period.

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    haha bromsolja på lack? Det kan inte vara en vacker syn efter ett tag... antar det löser upp lacken rätt effektivt :P

    Angående Truimph'en... Tyvärr är inte Västerbotten nästgårds med Göteborg direkt. Annars kanske det varit ett alternativ.

    Jaja får fortsätta dammsuga blocket... om inget märkligt inträffar smäller det nästa helg och hoj inhandlas!

  8. #8
    Medlem ThompaBs avatar
    Reg.datum
    jun 2013
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    143
    Pin,

    Med risk för att verka som en gammal och tråkig typ så vill jag ändå tipsa dig om att kolla upp försäkringspremien på de objekt du tittar på. Jag själv kollade bland annat en hornet -08; inget märkvärdigt, men försäkringsbolag(en) tyckte det var rimligt att betala mer i premie på två år än hojen kostade i inköp... Fanns fler exempel, gällde även Kawa och Suzuki och Triumph m.fl.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Ort
    Ale, 3 mil norr om Götlaborg
    Inlägg
    66
    Hej ThompaB!

    Ja, har hittat en bra sida på bilsport o mc där man kan räkna ut försäkringen. Hittade en galet cool sporthoj som inte alls var dyr! Och sen... tja som du säger, sen kom försäkringsslanten på det *garvar* och då var det helt plötsligt en omöjlig ekvation. Var inne på en Hornet innan, men precis som du säger, den kostar med en slant.

    Jag hade tänkt att nöja mig med halvförsäkring... Eller om jag tar helförsäkring precis nu i början, men på sikt tänkte jag halv... är det klokt/dumt? Har du (ni) erfarenheter?

  10. #10
    Medlem mirrisens avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    På vischan
    Inlägg
    126
    Citat Ursprungligen postat av Pin Visa inlägg
    /klipp/
    Jag hade tänkt att nöja mig med halvförsäkring... Eller om jag tar helförsäkring precis nu i början, men på sikt tänkte jag halv... är det klokt/dumt? Har du (ni) erfarenheter?
    Köp en sådan hoj så att du har råd med helförsäkring! Men kolla vad självrisken är.
    Även en liten vurpa kan dra iväg i stora kostnader (vet jag av egen erfarenhet).

    Min XT660 (som är till salu men som jag inte kan rekommendera som förstahoj) kostar 2500 kr/ år i helförsäkring. Det känns rätt skönt att inte belasta ekonomin mer än så och samtidigt ha ett bra skydd.

Liknande ämnen

  1. Svar: 18
    Senaste inlägg: 2014-08-03, 09:51
  2. Gsx 750f problem
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-05-23, 09:04
  3. Köpa Gsx 750f- 89 avgassystem?
    Av livewire i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-05-05, 14:34
  4. Suzuki VX 800
    Av Ron i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-06, 21:54
  5. Suzuki RF 600/900
    Av intemartin i forum Touring
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-11, 20:54

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •