Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 17

Ämne: Då skall Kawan bytas ut.

  1. #1
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356

    Då skall Kawan bytas ut.

    Då det är mer eller mindre omöjligt att få sålt hojen, så skall jag byta den mot en Yamaha FZ1 med pengar i mellan, som får stå och samla damm istället ;-)

    Jag var för övrigt ute och titta till min Kawasaki z1000sx idag, mest för att se om den stod kvar och att den fortfarande startade (inte vart igång på 2 månader) den var dammig och spindlar hade byggt spindelväv lite här och där.

    Får se om det blir något kört med den här Yamahan nu då jag har semester i 5 veckor fram över. Någon tur skall det väl bli...
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  2. #2
    Bloggare Ninas avatar
    Reg.datum
    maj 2007
    Ort
    Sthlm
    Inlägg
    6 430
    Hmmm, Fazern ser ut att vara en likadan modell som du redan har. Tror du att du kommer slippa värken på en Fazer? Alla är olika så kanske den funkar (?). Har du provkört en Fazer än?

  3. #3
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Det är ingen Fazer, Fazern är den med kåpor och vindruta, det här är en nakenhoj. Och nej jag har inte provkört någon, och jag kommer förmodligen inte provköra denna heller. Kommer ner en kille ifrån Norrland på måndag och ställer den här och tar med sig Kawan tillbaka, och så får jag en slant i mellan. Bryr mig inte det minsta om hur den är att köra eller om jag får ont, för det lär jag ju få.....har alltid ont, oavsett vad jag gör, så det har inte med motorcykeln att göra.

  4. #4
    Ankan1
    Gäst
    Begriper överhuvudtaget inte varför du skaffat hoj med en sådan värk.Har man så pass ont i kroppen så lär det ju inte vara så vidare lyckat med att sitta i ständigt vinddrag.Hoppas du har rätt smärtlindring via vården när smärtan i kroppen lätt suger musten ur ens normala livsstil.

  5. #5
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Ankan1 Visa inlägg
    Begriper överhuvudtaget inte varför du skaffat hoj med en sådan värk.Har man så pass ont i kroppen så lär det ju inte vara så vidare lyckat med att sitta i ständigt vinddrag.Hoppas du har rätt smärtlindring via vården när smärtan i kroppen lätt suger musten ur ens normala livsstil.

    Nej man kanske skulle lägga sig ner och dö, istället för att försöka göra något man kanske tycker är lite roligt.

    Jag har ingen olidlig smärta som du får det att låta som. Jag har dock alltid lite ont i rygg och höfter, och vid vissa aktiviteter blir det värre, så som att köra hoj.

    Hojåkandet var inget jag fastnade för direkt. Det kan vara kul att ta sig ut och åka lite en kortare stund.....på samma sätt som det kanske är roligt för en annan att åka gocart en stund.

    Mitt misstag var bara det att jag inte insåg det innan jag köpte en sprillans ny hoj för 130.000:-, men gjort är gjort.

    Nu har jag 5 veckor semester, och ser fram emot att få köra lite någon dag. Men jag tror inte att jag kommer att komma över 100 mil på en säsong

  6. #6
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Då skall Kawan bytas ut.

    Dom säger att man lär av sina misstag & att det är lätt att vara efterklok...
    Jag var också inne på att köpa helt ny förstahoj men lyckligtvis blev så inte fallet...är inne på min 3:e hoj nu på lika många år.
    Prova att boka in dig på en gocartbana med smc:s instruktörer, dom kanske kan "väcka liv" i ditt hojåkande eller ge dig tips på hur du ska förankra dig i hojen på ett annat sätt. Kanske kan hjälpa mot smärtan också.

  7. #7
    Hondamannen
    Gäst
    Culibre, är det inte bättre att köpa en ny liten mindre hoj som ybr 125 när du kör sa pass lite men ända vill köra hoj? En ybr 125 kostar inte mer än 20-30 tusen kr. En hoj som alltid fungerar och du behöver inte lägga ut en förmögenhet med tanke pa att du inte förväntar dig kunna köra mer än 100 mil per ar.

  8. #8
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Min tanke var ju att sälja min hoj och antingen köpa något billigare eller inte köpa något alls. Men både jag och mc-firma har försökt sälja hojen i ett år snart utan framgång. Då hörde denna killen av sig och frågade om jag var intresserad av ett byte, och jag får 32.000:- i pengar i mellan, bättre än inget.

  9. #9
    Hondamannen
    Gäst
    Har du redan gjort bytet?

  10. #10
    Medlem Cubalibres avatar
    Reg.datum
    feb 2011
    Ort
    Göteborg
    Inlägg
    356
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Har du redan gjort bytet?
    Nope, skall göras vid 08:00 i morgon. Hur så?

Liknande ämnen

  1. Hur f.n skall EXUP en fungera FZ1 -07
    Av Björnöe i forum Mekhörnan
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2014-05-06, 16:54
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 20:43
  3. den som söker han skall finna
    Av veteranmc i forum Veteran
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-11-21, 18:04
  4. Skall köra 8 mil i 5 graders väder i morgon
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-03-16, 15:23
  5. Skall hojen vara fin får man "lida pin"
    Av Cubalibre i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-06-27, 02:10

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •