Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: bmw r 1200rt

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    bmw r 1200rt

    Hej,

    Jag provkörde en BMW r 1200 rt här i Tyskland. Jag tyckte att den var rent allmänt en bra motorcykel. Växelladan var dock lite klonkig av sig men fungerade i stort sett klanderfritt.Ettan var man tvungen att stampa i ordentligt.

    Det som jag inte gillar är boxermotorns vridningar. Jag upplevde den ocksa lite sparkänslig. Vet inte om det bero pa de nya däcken eller om den är sa rent allmänt.

    Nu kunde jag tyvärr bara kört rakt fram men jag tycker att boxer motorns vridningar skapar en del obehag i kurver.

    Vad tycker ni som brukar köra med boxermotorer?

    Mvh

    Hondamannen

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Linköping
    Inlägg
    52

    bmw r 1200rt

    Var själv inne på en sådan, men jag fastnade för nya Triumph Trophy istället som i mitt tycke (och de flesta som testat den) är en roligare maskin. Tvärställd trea gör ju även att man slipper gyroeffekterna.

    Man får dem till rätt bra pris nu när handlarna försöker bli av med demomaskinerna.

  3. #3
    Medlem Motormannens avatar
    Reg.datum
    jul 2010
    Ort
    Västernorrlands län
    Inlägg
    361
    Om du menar att den vill ''tippa över'' så tycker jag att det bara känns när man står still och gasar, när man väl är i rullning upplever jag inte samma sak. Boxern har, för mig, ett härligt putter som knappt hörs när man kommer upp i hastighet, då är det bara vindbruset jag hör.
    Bayerische Motoren Werke - Freude am Fahren
    Vägrapportör 5023, Trafikverket
    Suppleant i SMC Västernorrland
    Utvald Vägrapportör

  4. #4
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142

    Sv: bmw r 1200rt

    Upplever det bara när man står still eller när man kryper runt ex en tight hårnål, normal körning inga problem

    Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk 2

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •