Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: Pan European koppling

  1. #1
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203

    Pan European koppling

    håller på o byter koppling i pannan, satte allting på plats men det verkar som jag har drat alltför mycket åt fjädrarna då det finns ingen verkan i handtaget. nån som är insatt i detta o kan ge mig lite råd?
    när jag ändå håller på o mekar så tänkte jag byta oljefilter men den nya som jag köpte på Honda i Göteborg är mindre o ser annorlunda ut på insidan. De sa att det ska passa till ST1100, ska jag verkligen lita på de?
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk om alla hojar vore försedda med en kortläsare för körkortet för att kunna köras.

  2. #2
    Honda gjorde väl om reservdelen oljefilter och plötsligt passade samma filter till många modeller, men det var för många många år sedan. Minns att jag då var lite tveksam eftersom den såg inte ut som tidigare....
    Ditt filter torde heta 15410-mcj-505.(Hoppas du har kvar kartongen)

    Ang kopplingen: Vet inte hur kopplingen ser ut på pannan, men den torde väl vara som en våtkoppling på vilken hoj som helst?(Pannan är ju lite speciell med sin V4)

    Vilka fjädrar är det som du dragit åt för hårt? Korgens fjädrar är ju fastmonterade och annars finns det väl bara lamellfjädrar i kopplingen(brukar vara 5 stycken). Dom fjädrarna styrs av en lamellplatta bakom, så fjäderskruvarna ska dras åt tills det tar stopp.

    Känns mer som du glömt nåt, felmonterat eller feljusterat,

  3. #3
    Medlem Gawriels avatar
    Reg.datum
    dec 2009
    Ort
    Kinna
    Inlägg
    203
    Fixat!
    Det var de fem fjädrarna jag menade, trodde jag jag hade dragit de åt för hårt men som du säger så ska det va tills det tar stopp. Det var slavcylindern som hade fastnat på nåt sätt så det var helt stum, men det gav med sig o nu funkar pannan igen utan det minsta slir eller klonk när man växlar.
    Första gången jag byter koppling på ett fordon överhuvudtaget... Förutom ett litet missöde med en skruv till kopplingskåpan som gick av så gick det utan nåra större bekymmer
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Tänk om alla hojar vore försedda med en kortläsare för körkortet för att kunna köras.

Liknande ämnen

  1. Är det rätt pris? (Honda Pan European)
    Av Mc-Bosse i forum Touring
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 20:11
  2. Skaffat nytt (Honda Pan European)
    Av Gawriel i forum Touring
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2012-03-30, 10:47
  3. CBX 750 Hydraulisk koppling
    Av fidel i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-03-04, 12:09
  4. Slirande koppling
    Av mybba i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-05-08, 20:09
  5. Slirande koppling - gsx 1100 ef -84
    Av Guran 65 i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 18:23

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •