Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 24

Ämne: Spik i ett nytt däck!!

  1. #11
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Spik i ett nytt däck!!

    [QUOTE=Hornet;80941]
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Trodde jag skulle få ett professionellt svar men icke. förlåt att lag tog slut på din energi, var inte meningen. Trodde att jag skulle få raka svar på min fråga, men icke, Så därför gör jag som min mekaniker som har flerårig vana från mc körning och däcksfrågor. Han rådde mig att byta däck och vad är det för fel med det. ska jag känna mig lurad ?
    Det här var en ny stil och attityd på forumet som jag inte har märkt alls förut. Jag föreslår att du ser till att ha glimten i ögat och respekterar andra eller hittar ett annat forum att delta i.

    Du har fått många bra och trovärdiga svar från många som varit med länge.

  2. #12
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=Jourtjänst;80944]
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg

    Det här var en ny stil och attityd på forumet som jag inte har märkt alls förut. Jag föreslår att du ser till att ha glimten i ögat och respekterar andra eller hittar ett annat forum att delta i.

    Du har fått många bra och trovärdiga svar från många som varit med länge.
    Vad då attityd. Visst är det enklare för en mekaniker att byta däcket om han inte har kunskap eller vill laga det. Dessutom tjänar han ju en massa pengar på din osäkerhet.

  3. #13
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542

    Spik i ett nytt däck!!

    [QUOTE=Olle Å;80960]
    Citat Ursprungligen postat av Jourtjänst Visa inlägg

    Vad då attityd. Visst är det enklare för en mekaniker att byta däcket om han inte har kunskap eller vill laga det. Dessutom tjänar han ju en massa pengar på din osäkerhet.
    Su missar poängen. Jag pratar om Hornerts attityd. Inget annat.

  4. #14
    Medlem Jourtjänsts avatar
    Reg.datum
    jun 2012
    Ort
    Helsingborg
    Inlägg
    542
    Ojdå, här vart det ju helt fel - Mitt inlägg ovan handlar om Hornet och det han skriver om att han trodde att han skulle få ett professionellt svar.

    Jag menar att han har fått många bra svar från många som varit med länge och att jag inte känner igen Hornets attityd här på forumet. Jag är ledsen om det vart oklart - och det verkar ju som om Quote-funktionen på Tapatalk inte funkade riktigt klockrent. Men nu hoppas jag att jag har rett ut eventuella missförstånd! Jag klandrar Hornet för hans rätt arroganta stil gentemot Bighoj, inget annat!

  5. #15
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    [QUOTE=Hornet;80941]
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Undrar också vad meningen med frågan var då du ändå tänkt köpa nytt däck,du tar bara energi från oss andra med frågor du vill ha svar på men ändå tänkt strunta i svaren ?

    Trodde jag skulle få ett professionellt svar men icke. förlåt att lag tog slut på din energi, var inte meningen. Trodde att jag skulle få raka svar på min fråga, men icke, Så därför gör jag som min mekaniker som har flerårig vana från mc körning och däcksfrågor. Han rådde mig att byta däck och vad är det för fel med det. ska jag känna mig lurad ?
    Ok, det är inget fel att lyda ett gott råd. Min tanke var ju att eftersom jag ett flertal gånger fått däck lagade till en billig penning, så varför inte prova då?. Verkar i mitt tycke som överkurs att lägga på ett nytt bara för en lagnings skull. Kanske skillnad på en hoj som tävlar.

  6. #16
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2011
    Ort
    Skåne
    Inlägg
    403
    [QUOTE=Hornet;80941]
    Citat Ursprungligen postat av Bighoj Visa inlägg
    Undrar också vad meningen med frågan var då du ändå tänkt köpa nytt däck,du tar bara energi från oss andra med frågor du vill ha svar på men ändå tänkt strunta i svaren ?

    Trodde jag skulle få ett professionellt svar men icke. förlåt att lag tog slut på din energi, var inte meningen. Trodde att jag skulle få raka svar på min fråga, men icke, Så därför gör jag som min mekaniker som har flerårig vana från mc körning och däcksfrågor. Han rådde mig att byta däck och vad är det för fel med det. ska jag känna mig lurad ?
    Ingen fara med min energi,jag överlevde precis.Tycker att du fått många svar som säger att det är ok att plugga däcket,och är inte detta proffsiga svar av de som har erfarenhet så vet jag inte vad ett bra svar är.Lurad är du ju inte så länge du själv blir nöjd,men onödigt att byta ett nytt däck som går utmärkt att laga:Svar Ja,om du frågar mig.
    Kan tänka mig att firman fixar däcket eftersom det var i stort sätt helt nytt.

  7. #17
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Ska väl yttra mig lite i frågan jag med då.Är ju surt att få en spik eller dylikt i ett nytt däck Råkade själv ut för det förra sommarn på ett nytt Anakee 2,efter 50 mil.Enträskruv som gått snett igenom däcket.Nu är det ju så att ett vasst föremål kan skada viktiga trådar som finns i stommen och som en lagning inte fixar.Jag chansar inte så det vart ett nytt och naturligtvis så skar jag ju sönder det gamla så ingen kunde andvända det.En onödig utgift men sån är jag.

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Hornet Visa inlägg
    Trodde jag skulle få ett professionellt svar men icke.
    Åh

    Trodde du sökte på en lösning på problemet, men icke.
    Senast redigerat av simonwellander den 2013-07-15 klockan 19:51.

  9. #19
    Medlem pumpe3s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    142
    Tippar på att det går att laga däcket, men själv resonerar jag som så att mitt liv är värt mer än ca 2000:- . Sen får andra göra som dom själv behagar.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2009
    Ort
    Borgvik, Värmland
    Inlägg
    4 510
    Tycker att flera av er är fel ute. Det hela gäller ju inte om man törs chansa eller inte. Finns det något som säger att ett reparerat däck inte håller? Det gäller ju spikhål.
    En annan sak är det ju om något föremål skurit in i däcket som exvis en glasbit eller en sten, då kasseras ju däcket för att då har ju trådarna gått sönder.
    Vad jag menar är att ett hål från en spik i ett däck, är ju bara att laga och köra vidare.
    Det är ju betydligt enklare med slanglösa däck, där räcker det oftast att plugga utifrån.
    Ett slangdäck måste man ju dessutom laga slangen. Ofta repareras inte däcket med plugg då.
    Senast redigerat av Olle Å den 2013-07-16 klockan 09:09.

Liknande ämnen

  1. Nytt batteri.
    Av Jan-Olov i forum Mekhörnan
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2017-06-24, 19:12
  2. Nytt bakdäck.
    Av Ankan1 i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2014-03-28, 22:56
  3. Nytt på allt
    Av OneKiwi i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-05-06, 20:42
  4. Gott nytt år
    Av Gibson i forum Off topic
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-01-02, 07:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •