Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: nc700xd

  1. #1
    Hondamannen
    Gäst

    nc700xd

    Hej,

    Nu har jag äntligen provkört honda nc700xd och tänkte lämna en kort recension om det hela.
    Jag tycker att automatlådan i sig var si så där. Körställningsmässigt jämfört med min cbf 500 så sitter jag knämssigt mkt bättre på nc700xd och hade inga smärtor eller bekymmer på undersidan av låret. Då jag har svaga höfter så hade jag desto mer smärtor där då körställningen var mer upprätt.

    Jag uppskattade verkligen det stora facket som fanns i stället för facket. I xd varianten såg det ut som att det kunde få plats med mkt grejor.

    Bromsarna var bra men inte mkt bättre än det jag har på min cbf 500.

    Effekten räcker stadskörning här i Tyskland och det klart att det går att köra långt med också men jag tycker att honda borde ha plockat ut lycka mkt effekt som kawa gör på er6:an.

    Mvh

    Hondamannen

    Automatlådan ,kändes bättre den här gången, jag kanske har accepterat att det inte kommer att bli lika smidigt som i en cvt-låda. Jag ska kanske lägga till att jag har provkört integran. När autolådan var i driveläge, säkerligen var det för att honda vill att den ska dra så lite som möjligt så kom den upp i 6ans växel ganska tidigt och det gjorde att när man gav plötsligt gas så blev det lite ryckigt. I s-läge fungerade den fint. 1200 mila service är också något som jag tycker är jävligt bra.

    Honda handlaren här i Tyskland sa till mig att jag ska lämna tbx hojen så skulle jag tanka upp hojen, men inte med e10. Kan vara värt att tänka på det när ni tankar.


    Slutsatsen är att honda är på väg att få fram en jävligt bra hoj om de rättar till lite små grejor. Först och främst höja effekten tilld dryga 70 hk, förbättra automatlådan och sänka priset så att den hamnar i nivå med er6:an.

    Den manuella varianten är säkerligen redan nu en hyffad bra hoj och ännu bättre med en liten effekt höjning.

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2012
    Ort
    Karlskoga
    Inlägg
    140
    Citat Ursprungligen postat av Hondamannen Visa inlägg
    Jag uppskattade verkligen det stora facket som fanns i stället för facket.
    Istället för tanken menar du nog? Annars en bra recension, trevlig läsning.

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •