Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 18 av 18

Ämne: Byta Packningar till framgaffel

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    Okej.. ska testa lufta från kopplingarna istället nu.
    bromshandtaget har verkligen inget motstånd alls, HELT död, som om den bara hänger på styret.

    De där med oljekannan, menar du att jag ska tvina in oljan bakvägen med nipplen halvöppen eller helt utskruvad och bortkopplad ?
    Ja då tvingar du luften att följa med uppåt.
    Jan-Olov

  2. #12
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av Allaandranamnvarupptagna Visa inlägg
    bromshandtaget har verkligen inget motstånd alls, HELT död, som om den bara hänger på styret.
    Det där råkade jag också ut för. En miljard dragningar i bromshandtaget innan jag lyckades få den att pumpa. Andra gången så tryckte jag in bromsvätska bakvägen.
    /Erik

  3. #13
    Jåke
    Gäst

    Sv: Byta Packningar till framgaffel

    Enkelt och gjort på 20 även utan att trycka i nerifrån. Ge bara fan i att tömma systemet först, pumpa bara ut gammal vätska (det är ingen olja) och fyll på med nytt eftersom utan att få in luft.

    Den blandar sig ganska lite så efter att pumpat igenom två behållare bör det vara ren vätska som kommer genom nippeln.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta

  4. #14
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    Citat Ursprungligen postat av erikn Visa inlägg
    Det där råkade jag också ut för. En miljard dragningar i bromshandtaget
    En miljard. De år fanimej många dragningar det!! :-D

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av Jåke Visa inlägg
    Den blandar sig ganska lite så efter att pumpat igenom två behållare bör det vara ren vätska som kommer genom nippeln.

    Skickat från min LT25i med Tapatalk 4 Beta
    Så byter jag också. Dessutom så kör jag ett par koppar extra och dom få gamla droppar som ev finns då kvar spelar nog ingen roll.

    Har råkat tömma en gång vilket medförde luft i systemet. Gjorde en fuling(som kanske är lite riskfylld med tanke på att man ska inte trycka ut kolvarna)
    .....tog lös bromsoket, stoppade en paffbit mellan bromsklossarna. Luftade några gånger, tryckte tillbaka klossarna, monterade tillbaka oket och luftade igen.

    Funkade perfa......

  6. #16
    Medlem erikns avatar
    Reg.datum
    maj 2013
    Ort
    Tumba
    Inlägg
    816
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg
    En miljard. De år fanimej många dragningar det!! :-D
    Kändes som det i alla fall. Flaskan jag tryckte upp bromsvätska med andra gången gick sönder, så idag när jag skulle lufta (bytte packningar i oket) så kom jag på en annan variant, jag satte en slang på luftningsnippeln, öppnade den och sedan sög jag tills det kom bromsvätska in i den genomskinliga slangen. Sedan hade jag tryck och kunde lufta. Men inte blev det bra, men det är en annan tråd.
    /Erik

  7. #17
    Jag fick rätt på de, hittade en skyst vidio på tuben, de var inga konstigheter, bara att jag inte gjorde tillräckligt många reps ( trodde nått var fel ju pga inget motstånd i bromsen )

    Så nu tar bromsarna fin fint!
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  8. #18
    Medlem
    Reg.datum
    okt 2012
    Ort
    Kalmar
    Inlägg
    29
    Sist jag bytte vätska jävlades det också på samma sätt, dvs. många pumpningar men ingen olja kom fram - jag löste det genom att suga på slangen fäst i luftnippeln och på så vis få ner olja. Se bara till att slangen är lång och genomskinlig, bromsvätskan är väldigt god men kaloristinn.

Liknande ämnen

  1. Byta packningar i bromsok XJ 400/550
    Av erikn i forum Mekhörnan
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2013-08-07, 20:58
  2. Byta packbox i framgaffel. Yamaha XJ 400 -82
    Av erikn i forum Mekhörnan
    Svar: 33
    Senaste inlägg: 2013-06-14, 13:38
  3. Var kan man hitta packningar till Virago 535
    Av Zeeuus i forum Mekhörnan
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-05-15, 10:11
  4. Måste man byta till offroadhoj?
    Av erkagn i forum Övrigt hojsnack
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2010-07-21, 17:35
  5. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2009-08-03, 23:29

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •