Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Provkörde Kawasakis Z 800

  1. #1

    Provkörde Kawasakis Z 800

    Hej, jag fick möjligheten att testa en Kawa Z 800 idag, riktigt lättkörd och lättmanövrerad, vägde ju ingeting! och smidig, den la sig självmant i kurvorna.
    Trevlig sittställning som inte alls var ansträngande nån stans..

    Dock ett få jävla tråkigt motorljud.. eller om man ens kan kalla det ljud, hörde inte ens motorn i 40 pga vinddraget!! galet. -En hoj ska de ju dööööna om!

    riktigt trevlig i stadstrafik och lättväxlad, Hadde dock förväntat mig mycket mer drag från en direktinsprutad 800cc..

    Saknade dock ett litet visir frammtill.. farter över 150 så håller man ju på att blåsa bort!


    Men allt som allt, byta avgasrör ( som e för jävla fula om ni frågar mig ) och några hästar till i motorn så hade jag lätt velat ha en! De e ju för läckra att se på !

    Någon som vet om de finns i större/sportigare format ?

    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  2. #2
    Jåke
    Gäst
    Den är inte så lätt som du tror, faktiskt så har den drabbats av Kawasaki's gamla problem med övervikt. Kanske därför du upplever den som saknande lite hk? Eller så har de fallit i sin gamla grop med spetsiga register...
    Finns dock en Z1000 http://www.kawasaki.se/Z1000 om man är lagd åt att behöva mer effekt, osäker på om den blivit uppdaterad senaste årsmodellen dock.

    Lätthanterlig är den säkert, för det är nog inget fel på balanseringen. Men jag håller med om att pipan suger, tyvärr är den lite lik den som sitter på min hoj (20 kg lättare, 200 cc mer kubik, drygt 50 hk mer uppväger det till viss del...).

    Personligen tycker jag de ser tolerabla ut ensamma, men så fort man sätter en förare på så ser de bara felbalanserade ut.
    Senast redigerat av Jåke den 2013-07-09 klockan 22:39.

  3. #3

  4. #4
    Personligen tycker jag de ser tolerabla ut ensamma, men så fort man sätter en förare på så ser de bara felbalanserade ut.
    Kan kanske tycka att man satt lite väl långt fram, vid kraftig inbromsing fick man klämma till bra med benen för att inte få en obehaglig känsla för att flyga över syret hehe ( dock är jag lite framtung )
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

  5. #5
    Citat Ursprungligen postat av Cubalibre Visa inlägg
    Nice, kanske skulle testat den istället :P
    Det blir inte roligare än vad du gör det till

Liknande ämnen

  1. Kawasakis retrohoj
    Av Jonas i forum Street
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-12-21, 19:45
  2. kawasakis offroad-hojar 2010
    Av turbo i forum Offroad
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-06-18, 20:44
  3. Provkörde ER-6 & Versys
    Av Nina i forum Nina & Motorcyklarna - Arkiv
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-10-13, 17:27

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •