Sidan 11 av 12 FörstaFörsta ... 9101112 SistaSista
Resultat 101 till 110 av 112

Ämne: Kan det bli snyggare?

  1. #101
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Kan det bli snyggare?

    Trodde det var över 200 hk i den men det kanske finns en sportmodell av den också. pratade med en kille som jobbar i Karlstad som lånat den en vecka och han tyckte den var förvånansvärt lugn och fin att köra, trots alla kusar.

  2. #102
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379
    I morgon kommer jag få låna grannens Yamaha dragstar 1100.
    Det är ju precis en sån som jag tror att jag vill ha!?
    Röer å finer.
    Tänkte jag skulle försöka få med frugan också, eftersom det kommer kännas lättare om hon tycker om den att motivera inköp av denna riktigt vackra hoj. :-)
    Tror att sittställning och ett lägre varvtal kring 70-90 kommer passa farbror riktigt bra.
    Och i mina ögon, riktigt tjusig.
    Bifogade bilder Bifogade bilder

  3. #103
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124
    Citat Ursprungligen postat av Olle Å Visa inlägg
    Skulle egentligen vara ganska intressant och veta vilken hoj var och en VERKLIGEN skulle köpa om de inte vore begränsade av ekonomi, kompistryck eller av andra orsaker.
    Låt inte tråden spåra ur igen utan försök hålla den till vad ni tycker är snygga hojar.
    En Ducati Diavel carbon edition
    En KTM Super DUke 990
    En BMW 1600 GT
    En Ducati Panigale
    Någon form av grushoj...

    (Skulle såklart behålla min nuvarande hoj också men det har ni nog räknat ut redan)

  4. #104
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Trodde det var över 200 hk i den men det kanske finns en sportmodell av den också. pratade med en kille som jobbar i Karlstad som lånat den en vecka och han tyckte den var förvånansvärt lugn och fin att köra, trots alla kusar.
    Bortsett från GTR så ska ZZR 1400 tydligen finnas i två upplagor där den ännu mer effektstarka versionen (som om originalet inte räckte) ha ett RamAir system som pressar in insugningsluften.Har ju för övrigt funnits tidigare i mc historien för att få upp effekten.

  5. #105
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Kan det bli snyggare?

    200 hk är galet mycket, undra hur
    Många som egentligen använder effekten. Personligen så gillar jag vridet, gitt att inte behöva växla så mycket.

  6. #106
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379


    Ankan, varför var dom tvungna att ha den gudsförgätna ankskjärten på en så annars vacker hoj?

  7. #107
    Medlem engström67s avatar
    Reg.datum
    jan 2010
    Ort
    borlänge
    Inlägg
    3 062
    Citat Ursprungligen postat av Oden68 Visa inlägg
    Trodde det var över 200 hk i den men det kanske finns en sportmodell av den också. pratade med en kille som jobbar i Karlstad som lånat den en vecka och han tyckte den var förvånansvärt lugn och fin att köra, trots alla kusar.
    Ja zzr har 200hk och Gtr 160

  8. #108
    Medlem Oden68s avatar
    Reg.datum
    aug 2011
    Ort
    Åmål
    Inlägg
    124

    Kan det bli snyggare?

    Citat Ursprungligen postat av engström67 Visa inlägg
    Ja zzr har 200hk och Gtr 160
    Ok, känns som att det räcker till i båda fallen.

  9. #109
    Ankan1
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av jrutgers Visa inlägg


    Ankan, varför var dom tvungna att ha den gudsförgätna ankskjärten på en så annars vacker hoj?
    Ankstjärt var trendigt under denna tid och Kawasaki ville inte förändra för mycket på den hoj de redan skissat på när Honda presenterade CB 750, 1969.Men de blev väl lite sura i mulen och höll inne på sin egen 750 version där de istället förstorade upp motorn till 900 kubik för att tre år senare visa Honda var skåpet skulle stå med Z1 modellen.

    Tyvärr visade sig Z1,an ha mera motor än vad ramen mäktade med så väghållningen i högre fart under fullgas kunde vara en minst sagt annorlunda upplevelse.Japsarna var under denna tid experter på att bygga bra motorer men det var i Europa som man kunde smida ihop en riktig ram.Bromsarna var det också lite si och så med där den enkla framskivan nästan omgående fick en tillbehörsskiva som kunde skruvas på för de som ville visa att de var riktiga racing stjärnor.
    Senast redigerat av Ankan1 den 2013-08-08 klockan 07:37.

  10. #110
    Medlem jrutgerss avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Ort
    West Coast
    Inlägg
    1 379

    Kan det bli snyggare?

    Där ser man! Tack för lektionen!

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •